Zakaj Legit shit?

Mnenje, kolumna ali komentar
17. 5. 2017 - 13.00

To smo že razlagali in mnogi niso verjeli. Poskusimo s citatom nekoga, ki združuje avtoriteto teoretske referenčnosti in obenem sprotnega opazovalca. Rastko Močnik v uvodu v svojo Teorijo za politiko, objavljeno leta 2003, tako opiše dogajanje v letih ob osamosvojitvi: »Protisistemska etatizacija, do katere je prišlo v razmeroma kratkem času med 1989 in 1991, je bila do neke mere 'kontrarevolucija od zgoraj'. […] 'Režim', ki je bil poprej antisistemski, je postal prosistemski. Znebil se je socialne odgovornosti, ki je tako ali tako ni bil sposoben udejanjati, in si je namesto množične blaginje priskrbel novo obliko legitimacije: večstrankarski sistem. Pri tem je uspešno prevzel retoriko antisistemskih gibanj, ki pa jo je vpel v nacionalistično ideologijo. Nacionalizem so si sposodili pri kulturniški birokraciji, ki je bila poprej podrejeni partner v režimski koaliciji. Reartikulacija antisistemskih političnih platform v nacionalisitčni program je politično pomenila, da je režim v svoje vrste kooptiral nekdaj podrejene partnerje (kulturniški establišment) in da je dopustil vzpon nekaterih svojih nižjih kadrov, delov uradništva ipd. Te plebejske skupine nekdanjega režima so nastopile z zagrizenim antikomunizmom in so odločilno pripomogle k razkroju že dosežene ravni politične kulture, sčasoma pa tudi k uničenju javnega prostora.«

Redakcija za kulturo in humanistiko Radia Študent je s svojimi prispevki nedavno večkrat odprla problem uničenja javnega prostora, ki se je kazal v primerih »mladih kritičark«, Flisarja, kakor tudi v obravnavi posameznih gledaliških, literarnih in drugih produktov, ki sprožajo silovito reakcijo. Ni naključje, da se to uničenje v največji meri odvija ravno na terenu kulture, saj je kulturniški aparat ključni nosilec ideološke zavesti tega, kar se danes razume kot slovenska državnost. S tega vidika niti ni naključje, da je dotična redakcija najmočnejša kulturna redakcija v državi, da je med najmočnejšimi na prostoru nekdanje Jugoslavije in se brez kakršnegakoli pomisleka lahko postavlja ob bok kulturno naprednim silam na kontinentalnem nivoju. Kakor tudi ni naključje, da njene najbolj vitalne dele tvorijo ravno ljudje, rojeni približno v obdobju, ki ga Močnik markira z dvema letnicama, torej okoli let 1989 in 1991.

To je generacija, ki je uničenje politične kulture in javnega prostora doživela najbolj intenzivno. Birokratski kulturniški aparat jo redno izloča iz programov financiranja simbolne reprodukcije ter njihovo dejavnost izriva v sfere internosti in pokroviteljstva sfere vzgoje mladih kadrov za te iste medije. Pri tem seveda spregledajo, da Radio Študent, če je kdaj bil, danes ni več v obdobju postadolescenčnega eksperimentiranja s subverzijo, ki se nato umiri, nakar so posamezniki pripravljeni na delo v resnih medijih, temveč je medij, ki radikalno prelamlja natanko z izničenjem javnega prostora prek nedoletnosti mreženja in razglašanja liberalnih občih mest. Zato danes prehodi z RŠ na druge medije ne potekajo ravno gladko in zato so prispevki Radia Študent kljub marginaliziranosti včasih tudi glasnejši od ostalih. Še en primer izrivanja je manever uničenja časopisa Tribuna, ki so ga izvedli kulturniški profiterji in ki je del projekta zvajanja kulturniškega aparata na hegemonski spontanizem lokalne izpeljave liberalizma. Gre za generacijo, ki se je rodila v času, ko se je rodil tudi projekt, ki bo to generacijo po eni strani izključil iz javnega življenja, obenem pa jo naredil nenavadno močno.

Kakor opozarja Močnik, je to projekt alternative, ki je na neki točki iz antisistemskega stopila v sistemski režim. Alternativna kultura je v Sloveniji nacionalna kultura. Laibach in stari punkerji so del prešernovske strukture. Visoka kultura je kultura rocka. Vzpostavi se ob osamosvojitvi kot nekaj, kar se distancira od ljudske kulture balkanskega melosa in marginaliziranih skupin. Je antičefurska, kar kompenzira z liberalističnim vključevanjem pojavov hišnega čefurstva in s tem z apropriacijo čefurske subkulture. Tudi apropriacija je način izrivanja. Legit shit je antirockerski, ker je raperski in traperski. Je antinacionalni, ker je čefurski. Nasproti avtenticizma lepih čustev postavlja avtenticizem surove transgresije tistih, ki so toliko getoizirani, da lahko prebitje meja geta in razumnost iščejo samo še z ekscentričnim notranjim prehajanjem meja, z afirmacijo svoje zazankanosti, kot izvaja tudi Jernej Kaluža – kljub določeni že izraženi zadržanosti do tega izvajanja. Nasproti finemu sivemu delovanju elit postavlja grobo balkansko delovanje ŠOU in kampusa. Tudi N’toko, ki je predstavnik istih medijskih in kulturniških elit, je v zadnjem obdobju prebral njihovo logiko in postal diverzant znotraj njihovih vrst. Legit shit je shit, ki je legit, ker je dosleden odgovor in pljunek v obraz hegemoniji liberalne nacionalne kulture zadnjih dveh desetletij in pol.

Je tudi pljunek proti tistim silam alternativistične elitistične kulture, ki delujejo znotraj Radia Študent in omenjeno generacijo blokirajo od znotraj. Smešno je redno lajkati objave pomladka založbe Beletrina in sabotirati predvajanje Solange obenem. Smešno je nasprotovati ŠOU in obenem lajkati statuse podmladka Beletrine, ki je skupaj s ŠOU pokopala Tribuno. Sile starega zahajajo v nerešljiva protislovja. Kot vsak prelom je tudi ta simbolno nasilen in zagotovo ima svoje kolateralne žrtve. Zagotovo je na Radiu Študent veliko starejših sodelavcev, ki razumejo obe plati, in zagotovo je na Radiu Študent prisoten spekter raznovrstnih idej. Ta spekter je mogoče ubraniti samo z omenjenim prelomom.

Nekaj strani po uvodu Močnik opozarja, sklicujoč se na Deborda – spomnimo, da leta 2003 –, da so antisistemski boji prihodnosti predvsem ideološki in kulturni boji, boji za neko zavest, tesno povezani z novimi komunikacijskimi tehnologijami. Legit shit je dogodek, ki simbolizira prvi medijsko organiziran kulturni antisistemski boj na Slovenskem po omenjenem obdobju, ki razume pravila novih oblik komunikacije, moč njegovih nosilcev pa je v tem, da so svojo zanko spoznali tako dobro, da jo lahko presegajo od znotraj, s tem pa odpirajo nepredvidene možnosti delovanja.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

ej, resno, kdaj bo recenzija? če je že bila, in sem jo zamudil, lahko link?

Če bi šel, bi jo lahko napisal. Zdej je pa ne bo.

recenzije ne bo

skoraj bi se morala zgoditi. bo prej ali slej na rš. če ne drugje, pa v prišepetovalcih al kaj že so.

A bejžte no.

zakaj pa ne bo recenzije? aja, rš nikoli ne pokriva komerciale in/ali kontroverznih dogodkov. tvoja izjava, dragi Žiga Pucelj, je pa malce vprašljiva. o tem bo odločal nekdo, ki ni ti.

Recenzije ne bo, ker ni plačana vnaprej.

https://www.youtube.com/watch?v=ENqjb1pmNr8

komentarji na ravni mmcja, je dobro. ker je muska podn. kako lahko eni in drugi polivate toliko gnojnice? pustite pač razvajenim čapcem po imenih žiga in sanela, da oddelajo in odpokadijo svoja življenjska razočaranja na ršu. bolje tu in zdaj, kot kdaj pozneje, po kaki dejansko pomembni stvari.

ok, tbh, MS ni mel defacto nič preveč slabega za povedat, pač je dissal slovenceljsko ja, kok izvirno, prešernovskost, in institucijo "rocka" kot državotvorno, ki se je iz Za železno zaveso stare babe alternative sprevrgla v Greva punca v južne kraje pijansko banalnoidnost. Fair and square ajd, ok, recimo temu niti ne tako napačna teza. Blodnjavosti so zihr:
1) "alternativna kultura" je zgolj mainstream kultura Ljubljane (čeprav bi pri Franci na balanci ti vedli kaj druzga povedat), takoj ko greš izven močvirja, posebno na Gorenjsko ali Dalensko, pa je razum utiša harmonika, Avsenik, Slak, in brizgalne vseh 200.000 slovenskih gasilskih društev, ki špricajo ob Durih. Ob tem se Štajercem meša na Skuter lol, Miša Kovača i fakin Wernerja, da ne omenjam Borne lol, lieber gott konc vsega. Pa v to mineštro sranja spada tudi folk, ki ga bi (pogojno) lahko pojmovali kot "višje" kulturnega, ne si delat iluzij, pač je čaga kaj boš Ti govorO. ...
2) enako na tezo "Visoka kultura je kultura rocka", glej točko 1).
3) Rock kultura je "antičefurska"? Zakaj? Nikakor ne, ista publika, ki je povzdigovala Laibach, Pankrte, Buldožer, Lačni Franc etc. je norela na Zabranjeno pušenje, Azro, Yu Grupo, Bijelo Dugme, Hladno Pivo, Majke, Divje Jagode, Leb i sol, you name it, tudi globoko v letih po osamosvojitvi. Nič "antičefurskega", n'kol. Se pa z rezervo strinjam, da je npr. Zaklonišče prepeva izvedlo nekakšno patetično neumno "apropriacijo čefurske subkulture", čeprav je "čefurske" tukaj mogoče prej zamenjati z "jugonostalgične".
4) "Nasproti avtenticizma lepih čustev postavlja avtenticizem surove transgresije tistih, ki so toliko getoizirani, da lahko prebitje meja geta in razumnost iščejo samo še z ekscentričnim notranjim prehajanjem meja ...". Ok, fino. A vendar ne vem kje so "čefurji" getoizirani, tj. v pravem smislu gheta in tega kaj ta pojem tradicionalno zaobsega. Men se zdi, da je ma bolj al manj vsak "čefur" vse možnosti.
Še izraz se mi zdi leta 2017 arhaičen tbh, danes si čefur toliko kolikor hočeš biti sam čefur. Mimi Mercedez resnično pomaga pri tem plemenitem podvigu.

Vendar je pa očitno, da je bil ta trap legit-shit hype na RŠu tako velik, da se je v lastni nekritični kumulativnosti razvil pričakovanje nekakšne subverzive. Ok, saj ni narobe, ob N'toku bi se sicer lahko kaj takšnega pričakovalo (gotovo se kdo z iste sekcije RŠa ne bi strinjal), vendar Meduze, Sara Bezovšek, posebno pa tista čez-par-let-Grand-prodakšn-komercialna abotnost iz Beograda pa sori, wont go, subverziva failala ... jee što se vrlo mnogo razpričao mno go.

in gotovo tudi potem, 99,99%ljudi je v tem vzorcu,človek je 99,9999itd % navada, introspekcija je edina možnost

Zakaj bi RŠ pisal recenzijo lastnega dogodka? Najbrž zato, da bi obstajala še ena platforma za vse gnile komentarje, kajne? Očitno nihče od hejterjev ne razume, zakaj se je RŠ spravil delat ta dogodek, pa tudi če vam stokrat pojasnijo in argumentirajo - pač v tem boste nekateri vedno videli "najbolj podlo podlost", "prodanost", "krizo vrednot", ipd. Nihče ne bo pomislil na to, kako se radio že leta in leta trudi pridobit sredstva, ki mu neprestano padajo z naslova ŠOU, na vseh možnih koncih in krajih in se nekateri ljudje na polno razdjajo za to ter se pustijo vlačit po zobeh, zato da boste vi lahko imeli neke "kvazi padle idole in bogove" ali karkoliže nad katerimi boste lahko stresali gnev nad sistemom, katerega del je tudi RŠ, ki se trudi preživet in še naprej bit kritičen neodvisen medij, tudi če se bo vsem kritiko to zdelo kot slaba šala.
Kje ste bili vsi vi moralizatorji, ko je RŠ začel z donacijsko kampanjo? A tisto je bil za vas morda "etičen denar"? Ja? No, potem bi pa morali radio podpret na tak način, če vam je res TOLIKOOO mar do njega, da se čutite osebno užaljene ob tem, kako vas je "izdal" s tem dogodkom. Ampak ne - ker je lažje biti moralist kot podpreti radio z lastnimi financami, potem morajo tisti, ki jih resno skrbi stanje, iskati druge načine denarja - poleg vseh mestnih, občinskih, državnih, evropskih in drugih razpisov.
In še toliko o "prodanost"...se je mogoče spremenila programska vsebina? So morda sodelavci in sodelavke začeli s tem pisati po nareku ŠOU? Se je začelo striči peruti in določati vsebino? Ne. Ampak ker ne morete dojeti, da so meje med alternativno in mainstreamom že nekaj let krepko zabrisane, in ker ne morete dojeti, da radio ne tone zaradi "krize vrednot", ampak zaradi poslušalcev, ki ga ne zmorejo podpreti, znajo pa kritizirati, potem tudi najbrž nikoli ne boste dojeli zakaj LEGIT SHIT.

ti anony zaradi ujetosti v porazno neumno nakladanje ne boš nikoli dojel kaj je bit, kar praktično pomeni, da si že mrtev, rože itd

ahahahahahh.

Anony, kdo zdaj moralizira?

"tone zaradi poslušalcev, ki ga ne zmorejo podpreti, znajo pa kritizirati". WTF?

od dačota pa tunje trdi L

aja, pa rock kultura je antičefurska, ker te takoj postran gleda če imaš ta trdi L.

BWAHAHAHA ustavimo se za trenutek pri vseh ki povezujejo N'toka s pojmom subverzivnosti...in jih počastimo z minuto tišine.

ŁOŁ

ayyy we shitpostin here

"Kje ste bili vsi vi moralizatorji, ko je RŠ začel z donacijsko kampanjo? A tisto je bil za vas morda "etičen denar"? Ja? No, potem bi pa morali radio podpret na tak način, če vam je res TOLIKOOO mar do njega, da se čutite osebno užaljene ob tem, kako vas je "izdal" s tem dogodkom. Ampak ne - ker je lažje biti moralist kot podpreti radio z lastnimi financami, potem morajo tisti, ki jih resno skrbi stanje, iskati druge načine denarja "
takrat smo bili tam. takrat smo darovali. in vsi moji frendi. in podprli smo vas na vsakem dogodku. tako kot vas je podprlo veliko izvajalcev, ki so za vas delali zastonj.
zdaj, ko vemo, da ste kar nekaj tisoč eur porinil v mimi keš keš pa nas ni več tam. tako preprosto je to.

A je kdo na dogodku videl kakšenga čefurja?
"varnostnika" od Mimi ne štejeta

ja. blo nas je kr neki čefurjev. dej oladite že enkrat vsi po vrsti

Čapcev ni blo videt, je pa bil Igor Vidmar

Pa Jure Longyka

Btw kukr berm komentarje, se mi zdi, da sm jst edini k je pršu tja na žur. Od kdaj je folk tok zatežen, da še uživat ne zna?

Odkar mi na RŠu neko droljasto keš pičko prodajajo kot subverzivo.

Dolžnost je bla popizdit. Dolžnost.

Ja, Jure je celo zaplesu. Morda pade Mimi v kratkem
v Izštekane.

Capcev je blo milijon, tud iz srbije pa bosne.

Tist odgovor na to je pa enostavno neumn. Ker RS ni potisnu denarja v mimi, ampak je ta cash dal SOU. Ker si pac v teh kriznih casih rs ne more pomagati z donacijami, ampak more igrat tut sodelovalno politiko za to da se lahko financira. In ker si ti dal enkrat na let par evrov ne pomen, da pa so to nardil vsi ki moralizirajo. Vecina teh zgolj govori, nikol pa dejansko ne podpre. In tut enkrat na let par evrov za delovanje radia s takim stazem ni dovolj.
Pa bomo neki edgy alterci, ki sodelujejo samo z ljudmi, ki se nam zdijo popolnoma nesporni, pa sami sebe porinemo v grob, in ne bo niti koncertov mimi, niti rs rojstnega dneva niti pol koncertov na meti.
In to, da se trap ustav samo pri puskah in dnarju ni res. Ker trap daje vrednost jebenim stvarem in s tem vkljucuje vse. Pri cemer je pa jasno, da je to sibka tocka tega kapitalističnega sistema, kateri se zdi tok neunicljiv - so ga probal zjebat druzbeni aktivisti, nacionalisti itd. Pa ni nikomur uspel. Trap pa postav trashu isto vrednost kot drugim dejansko vrednim stvarem, in zacenja brisat razliko v vrednosti, na subtilen nacin. Zacne razjedat od znotri in to do zdej se ni naredu noben. Ce kdo prebere kako knjigo lahko slis, da edin nacin kako bo kapitalizem "sou" je, da se bo sesedu sam vase. Da se bo zjebal z stvarmi, ki zgledajo najbolj kapitalisticne. Upor ni deloval. Poleg drugih razlogov tudi zato, ker je risal natancne meje medtem kar je sprejemljivo in kaj ne. Kaj je vredno in kaj ne. Trap meje brise. Brise meje kaj je trap in kaj ne. Satiricno antidrzo postavi ameriskim sanjam, ki so gonilna sila kapitalizma in s tem ko vrednoti vse kar mu pride pod roko izbrise tudi vrednost samim stvarem.

Ni vsak južnjak čapac, kot ni vsak afroameričan nigga. Fakerjev ala matter je pa blo na milijone, ja, tu se strinjam.

hm. "trap daje vrednost jebenim stvarem in s tem vkljucuje vse. Pri cemer je pa jasno, da je to sibka tocka tega kapitalističnega sistema, kateri se zdi tok neunicljiv - so ga probal zjebat druzbeni aktivisti, nacionalisti itd. Pa ni nikomur uspel. Trap pa postav trashu isto vrednost kot drugim dejansko vrednim stvarem, in zacenja brisat razliko v vrednosti, na subtilen nacin. Zacne razjedat od znotri in to do zdej se ni naredu noben", praviš? a moramo spet o besedilih začet, zaboga? najboljši komad je tisti coco in love. bl k je kretensk, bolš je. https://www.youtube.com/watch?v=6O8LAYFRTH0

in pian link, itak. komentarji onemogočeni. a sem reku itak? aha, sem. v glavnem, sinanović muanisa za glavnega in odgovornega urednika rš in nikolič pio za šefico rkhv! super duper!

Očitno te onemogočeni komentarji niso ustavili pri tem, da ne bi še naprej sral pod tem prispevkom...namig: kakšen topel čajček pomaga pri prebavi...

enega poganja, drugi serje ,o hudič kako smrdi, namig nehajte srati vsepovprek pa bo

enega poganja, drugi serje ,o hudič kako smrdi, namig nehajte srati vsepovprek pa bo

če je šlo torej za "pomagajmo ršu" dobrodelen dogodek, in so se nastopajoči odpovedali honorarju, dejansko ni potrebe po zgornjem prispevku in golidah polite scaline. samo prej bi blo treba povedat. v gangsta duhu rš, organizirajte modrijane pa une kvasože, em.. turbo harmonik, pa siddharto. kjerkoli, v kamusu, na meti, samo da je. če prej to poveste, kupim karto takoj.

Ajmo pankeri - jutri v Gromki!

ei men ste carji, k ste nrdil jingle za klubski maraton z autotunom. ka folku drugač ni jasn?

jingle za km je pa najslabši v vsej sedemnajstalikolikože zgodovini. vsi so standarde pometli pod preprogo. in ja, km jingle je skoraj še bolj moteč od matter in smrti boga in otrok v skoraj vsaki opremi od sedmih do treh.

pfff. če bi jaz v tej državi živela, bi bila sedaj Helen Keller. phahahahhahahahahaha.

Strani

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness