Shobaleader One

Recenzija dogodka
12. 12. 2016 - 14.30

Kino Šiška, 9. 12. 2016

 

Kino Šiška je s petkovim večernim programom ciljal na 90's nostalgike, ki so odraščali ob zvokih Aphex Twina in podobnih, zbranih okoli založbe Warp Records. V Komuno so namreč prišli Shobaleader One, band Toma Jenkinsona, sicer bolj znanega pod vzdevkom Squarepusher. Četudi so se PR teksti osredotočali predvsem na Jenkinsonovo elektronsko zgodovino in na nedvomen pečat, ki ga je v tej sferi pustil, pa je Shobaleader One povsem drugačna žival.

Oder skoraj povsem zapolnjene Komune so namreč, sicer z dokaj zajetno zamudo 45 minut, zasedle štiri futuristične postave z LED maskami. Zelo vesoljska podoba, ki je recenzenta še najbolj spomnila na protagonista derije PC iger Deadspace, pa pod fasado ni skrivala temačnih zvokov vesolja, pač pa je skozi glasno šišensko ozvočenje nad publiko spustila divjo space funk žurko. Četverec klasične inštrumentalne zasedbe bobnov, basa, klaviatur in kitare je za uro in pol Komuno napolnil s hitrimi plesnimi ritmi, ki publike niso pustili ravnodušne.

Zvočno se Shobaleader One dokaj strogo gibljejo znotraj okvirov jazzy-funk-rocka, ob čemer nemudoma spomnijo na znana imena scene kot npr. Chad Smith’s Bombastic Meatbats. Četudi inštrumentalno ne izvedejo ničesar zares pretresljivega, pa gre vseeno omeniti nekaj specifičnih aspektov, ki pozitivno prispevajo k izkušnji njihove glasbe in koncerta. Najprej gre pohvaliti Jenkinsonovo lastno bas sekcijo, ki je zvočno vrhunsko dodelana, bas je namreč poln in prezenten ter se v spodnjih frekvencah lepo dopolnjuje z bas bobnom, obenem pa so tudi najhitrejše linije odigrane lahkotno in neobremenjeno, s tem pa premorejo tisti funky »UMPF«! Prav tako nasmeh vzbujajoč je bil performans na bobnih. Poleg stalnega vzdrževanja divjega ritma, ki se je povzpel tudi do 200 BPM, so ušesa žgečkali občasni trilčki na činelah ter snaru, s čimer so se bobni nemalokrat navzeli značaja drum'n'bassa in s tem nedvoumno aludirali na Squarepusherjev elektronski milje. Na drugi strani pa kitara in klaviature žal niso pokazale svojih zob do potankosti. Sint linije so sicer občasno postale grobe in si sporadično privoščile rahlo atonalnost in nintendoiden 8-biten zvok, vendar je bilo takšnih ekskurzov v zvočno čudnost premalo. Kitara, ki se je do sedaj še nismo dotaknili, je bila še najmanj pretresljiva. Neštete funky ritmične linije z obveznim waka-chika-waka-chika iz wah pedala in delayane solaže, ki so občasno zvenele nesamozavestno, kot da kitarist ni povsem suveren in se rahlo lovi, so pač že od 70-ih železni repertoar funk kitare.

Celokupno so Shobaleader One intrigantna entiteta. Vizualna podoba je dodelana, četverica nosi že omenjene LED maske z neodvisnimi vizualizacijami, ki med igranjem po navadi reagirajo na zvok inštrumenta, ki ga nosilec maske igra, v vmesnih momentih pa prikazujejo vsakomur svoj lik; kvadrat, pravokotnik, trikotnik in krog. Vse skupaj - združeno še z barvnimi lučmi - izgleda spektakularno in s tem močno podpre nažigaško glasbo, ki se odvija simultano. Vendar pa je med zvokom in sliko vseeno čutiti diskrepanco. Gledamo namreč futuristično obarvane brezizrazne postave, ki nam s svojimi »obrazi« sporočajo barve, geometrijske oblike in včasih celo pisane stavke, poslušamo pa čutno, funky, nažigaško in meseno glasbo, ki s tem na nek način izpade kot artefakt pretekle dobe. Dobe človeka in čustev. Ker je, vsaj po izgledu, prihodnost sicer zelo barvita, vendar obenem distopično brezizrazna.

 

Avtorji: 
Institucije: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Tekst bo, kmalu?

Sicer pa, zanimiv koncert, pa čeravno zanimiv bolj za refleksije tega, kje je bend streljal mimo (in često zvenel zgolj kot slab, prenaštudiran cover bend originala) ter kje so bili zgolj prepozni (oz. kako je warpovski zvok in Jenkinsonov groove že dosegel rock muziko) - in pa tudi, kje so bili res posrečeni in so v inštrumentalno (rock) muziko uspeli vstopiti iz res svežega strukturnega kota.

Ena prav tako zanimivih dimenzij špila je bila raba čelad, s katerimi so nekako potujili muziko, jo do neke mere depersonalizirali - in se, vsaj v tistem konkretnem živem momentu - nekako odvezali neposredne odgovornosti do muzike, do izvedbe. Tudi ko so bili dolgočasni in premočrtni človek nekako ni krivil benda in (recimo) Jenkinsona, marveč zgolj muziko samo (kako hecno se to že sliši). Inu, prav tako, tudi ko so bili dolgočasni, so imeli lučke - češ, jebeš performativne normative živih muzik (ala spontanost, recimo) - tole je vendarle tudi tehno špil, imamo lučke in torej pravico do repeticije u božjo mater.

All in all, zadevo bi lahko zastavili tudi za kak odtenek ali tri bolj razburljivo. Ni pa bilo res slabo in stari ajdiemovski feni smo se imeli fino, pa čeravno ne dovolj fino, da bi človek dejansko vztrajal v Komuni do konca koncerta. In še, če ne bi karte kupil v paketu z Autechre (6 €) in če bi dejansko plačal 20 € za nastop, ki je bil napovedan v Katedrali, pa bi potem pristal v Komuni in bedasto strmel v oni kurčev steber, ki je (skupaj s še drugim stebrom) vsaj tretjini publike zakrival pogled na oder... bi se počutil malo debilno.

wow dude nisi mogu zdržat do konca koncerta zarad stebra, svaka ti čast model

Mene je tudi tisti desni steber motil!

Brez stebrov Katedrala ne more stat.

Pa sej nisi rabu gledat na oder.
Komuna je dejansko super izpadla za tak nastop, v Katedrali bi izpadlo precej lame.
Drugače pa dobra mešunga nostalgije, fankijaštva in densiča. Vse skupaj glasbeno niti ne tako intrigantno (zato pa je bilo smiselno delat čik pavze), razne res na momente, ko so se ujeli v kak dober ritem, takrat je zasvetilo tudi nekaj futurističnega.
Ne pomnim, kdaj bi Komuna tako zaživela, če ne bi bilo v KŠ, bi se mi zdel precej spodoben party (btw ne roji ravno placov, kjer je sound porihtan).

Ljudje so dejansko prišli plesat, kar je super, je pa hkrati zelo zaskrbljujoče, ko pomisliš, da te tak parti stane 20 + eur in dejansko iz vidika koncerta sploh ni omembe vreden.

Ali ni nihče drug bil navdušen nad uvodom v koncert?

Jebeš špil na katerem moraš da se nekak prebiješ do konca delat čik pavze.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness