Sixth June: Virgo Rising

Sixth June: Virgo Rising

Oddaja
20. 3. 2017 - 19:00

aufnahme + wiedergabe, 2017

 

Elektronsko darkwave zasedbo Sixth June tvorita ustvarjalni osebnosti Lidije Andonov in Lasla Antala, ki se poleg glasbe ukvarjata še z vizualno umetnostjo in igralstvom. Čeprav sta oba srbskih korenin, je dvojec nastanjen v Berlinu, za kar imata verjetno dober razlog, saj mesto predstavlja enega izmed epicentrov sodobne darkerske scene. Le ugibamo lahko, ali je bila ravno ta migracija tista, ki je njuno glasbeno kariero ne zgolj odnesla, temveč raketirala v temačne valove. Toda to bi bila pregroba in rahlo nesramna posplošitev vzroka njunega uspeha – najpomembnejši razlog popularnosti znotraj izbrane žanrske sfere je seveda njun zvok.

Svojo edinstvenost sta pokazala že s prvencem Everytime leta 2010, ki je izvrstna izpolnitev klasične  darkwaverske, synthpopovske formule osemdesetih, na podlagi katere so bili zgrajeni tako slavni, bolj komercialni dvojci tipa Yazoo kot tudi tisti manj poznani, alternativnejši, denimo francoska Kas Product.  Tipizirano podobo predstavljata moška figura, zadolžena za glasbeno podlago hladnih sintaž in plesnih post-punkovskih ritmov, ter ženska prezenca na vokalih, karizmatična in privlačna predvsem v svojem glasu. Sixth June je z novo - drugo ploščo Virgo Rising, izdano pri eni izmed skrbnic in negovalk temačne alternative glasbe - založbi aufnahme + wiedergabe,  ne le uspešno ponovil klasično formulo, temveč jo je perfektno nadgradil in ji dodal nove posebne elemente.

To je dvojec dosegel predvsem z vpeljavo novega inštrumenta, saksofona, ki se pojavi v skorajda vseh pesmih na albumu, za kar je poskrbel gostujoči saksofonist Amadeus Chiodi. Gladke in zapeljive melodije pihala se že v prvi pesmi Night Before harmonično mešajo s kontrastno hladnimi, repetitivnimi klaviaturami in delujejo kot nekakšna zamenjava za toplo milino pevkinega glasu. Saksofon pride do najmočnejšega izraza ravno takrat, ko so vokali na premoru. Opisana kombinacija stilov nas popelje v zakajen, z neonskimi lučmi osvetljen futuristični jazz klub, ki bi si ga zlahka predstavljali v kiberpankovskem svetu Blade Runnerja. Plošča na ta način prevzema nekaj pop stilistik in ponekod zvočno podobo retro novega vala, vendar s solidno mero mrakobnosti ostaja oddaljena od njegovega izrazitega disko-plesnega ritma.

Podobno glasbeno vzdušje ustvarjajo tudi ostale angleško naslovljene pesmi s plošče. Izjemi sta le skladbi Knife In The Water, ki zaradi hitrejšega ritma deluje manj zasanjano, bolj živahno, in s tem zahteva malce večjo razgibanost na gotičarskih plesiščih, ter zaključna pesem Falling. Ta zaradi dolgega, počasi naraščajočega inštrumentalnega uvoda kovinskih tolkal, kontinuirano pospešujočega ritma in zaključnega nizkega Laslovega backvokala, ki odmeva pevkine besede, deluje nekako usodno, končno, torej nadvse primerno za zadnjo skladbo.

Laslo in Lidija pa v pesmih še vedno ostajata zvesta tudi svojemu maternemu jeziku. Poleg inštrumentalnega intermezza, naslovljenega s slovanskim osebnim imenom Tatjana, na albumu najdemo še pesem Nebo, ki je v celoti odpeta v srbskem jeziku. Skladba se odpre idilično in z rahlim nojzerskim ozadjem, ki spominja na lepote hrupa zasedbe Ramleh, ter nam tako glasbeno kot besedilno pričara osamljenost, sivino in praznino meglenega zimskega dne in v njem težnjo po pomladi, po bližini. Podobna besedina tematika je prisotna tudi v vseh ostalih pesmih. Gre za osebnoizpovedne skladbe čustvenih daljav, razočaranj in izgube medosebnih odnosov. Ostajata le samota in brezup.

Vendar ustvarjanje dvojca Sixth June kljub žalostnim romantičnim besedilnim prvinam in temačnim glasbenim prizvokom ni le nekakšen steznik osebnih depresij in zvočna materializacija duševnih stisk. Prej gre za razumsko kreiranje prefinjene melanholične atmosfere, kakršna ravno umanjka številnim žanrsko sorodnim skupinam: premišljeno posvečanje aranžmajem in izkaz talenta v spajanju različnih glasbenih inštrumentalnih tekstur ter izogib formulaičnosti ali patetiki, do katerih zlahka pride ob pomanjkanju umetniške distance, brez opazovanja, zaznave in nadzora končnega produkta. Šele na ta način glasba Sixth June poslušalca zares privabi in vzpodbudi.

 

Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.