ALLEGED WITCHES: WORK AFTER MACHINERY

Recenzija izdelka
6. 8. 2021 - 19.00

Natural Sciences, 2021

Človek proti stroju. Konflikt, ki je sprožil kaos v življenju sodobnih družb, skupnosti, ki jih, ironično, skoraj v celoti nadzira tehnologija. Dve skrajnosti, tako oddaljeni druga od druge, ki vedno tekmujeta med sabo, a živita v istem svetu, kjer dihata in se gibljeta v nenehnem strahu druga pred drugo. Gre za čuden odnos, ki neopazno, a zanesljivo gradi prevladujočo predstavo o naši prihodnosti, čas, ko bi lahko kriki obeh polov nadomestili vsakodnevno žvrgolenje ptic. Katera stran ima moč in pogum, da prevlada? Ustvarjalec ali stvaritev? Kdo je v resnici gospodar in kdo marioneta? To so vprašanja, ki so nam morda v sedanjosti vzela preveč časa, hkrati pa zgradila tako negotovo prihodnost človeškega življenja, da se je naš strah le povečal. Kako bi bila videti ta prihodnost? Kako bi vse to zvenelo?

Zdi se, da ta vprašanja mučijo Christiana Kroupo, domačega producenta, DJ-ja, radijskega voditelja in založnika, ki je v zadnjem desetletju na slovenski elektronski sceni pustil dokaj globok pečat. Trden dokaz je njegov glasbeni portfelj, ki je poln različnih izdaj, od ambientalne pa vse do techno glasbe, ter sodelovanj s tujimi založbami, kot sta britanski Fruit Merchant in madžarski Farbwechsel.

Obstaja pa še en del Kroupove kariere, lik, ki občasno nepričakovano vskoči, da nekoliko popestri stvari. Alleged Witches je psevdonim, s katerim domači ustvarjalec podpisuje svojo precej drugačno udeležbo pri ustvarjanju glasbe. Vedoželjni podaljšek Kroupove vpletenosti v elektronsko glasbo in njenega raziskovanja ter njegovih zmožnosti, ne le kot producenta in ustvarjalca, ampak kot sanjača, kot varuha začaranih zvokov, ki naj bi bili skriti daleč od človeškega sveta. Ta persona deluje z nekoliko bolj izpostavljeno radovednostjo do lastnih produkcijskih sposobnosti in je oddaljena od poti, ki jo je avtor prehodil pod lastnim imenom. Alias Alleged Witches osvetljuje producentovo občudovanje nadrealističnega, mitov in zgodb o okultnem, zloveščem, ritualih ter nevidnih stvareh, in kar je najpomembneje, predstavlja zvok vsega tega. Torej interese, morda celo obsesije, ki so nekoliko preveč temačne in mistične za primarni psevdonim.

Mistika je glavni temelj aliasa Alleged Witches in sveta, ki ga ustvarja, osnovanega na magiji, obredih in duhovih. Njegova fascinacija z izjemnim, zloveščim, s kombinacijo preteklih in prihodnjih strahov, tradicije in sedanjosti je močno zapisana v prvih producentovih izdajah ter EP-ju Initiation Rituals, izdanem pri založbi Dimensions Recordings leta 2019. Izdaja, ki jo je titan podzemne elektronske scene Andrew Weatherall pohvalil kot »resnično osupljivo delo«, predstavi Kroupo v globokih in meglenih vodah klubske glasbe. Poveličevanje perkusij kot vodilne sile v njegovem ritualu je edinstveno povabilo v avtorjev mali svet, v katerem nudi dovolj prostora izgubljenim dušam, ki povsem podležejo uroku njegove glasbe.

Na Kroupovem debitantskem albumu Work After Machinery pod aliasom Alleged Witches je poslušalec posrkan v precej drugačno zgodbo od njegovega EP-ja, ki ponazarja potencialno temačno resničnost, znano večini od nas. Že sam naslov albuma oblikuje idejo o distopični prihodnosti, o svetu, v katerem nas čaka uničenje človeškega življenja, kakršnega poznamo. Okolje, polno prahu, dima, ruševin, kovin in žic namesto živega človeškega telesa. Alleged Witches se na albumu oddaljuje od živahnejše in dokaj klubske atmosfere, ki definira njegov debitantski EP Initiation Rituals. Premik od temne, a hkrati melodične elektronike k bolj surovemu, industrial pristopu nam predstavi povsem novo plat njegove alter osebnosti, v kateri živi v svobodi raziskovanja in eksperimentiranja.

Kroupa se v skladbah igra s podobnimi uničujočimi razpoloženji in napoveduje možne scenarije, ki bi jih lahko obravnavali kot del našega prihodnjega sveta. Odnos med človekom in strojem, delovna dovoljenja in konec proizvodnih delovnih mest je le nekaj vprašanj, ki jih upošteva pri izgradnji tega brutalističnega življenja, ki ga vodi robotika. S kombinacijo udarnih, hipnotizirajočih obrednih ritmov, krikov žuželk in plemenskega, na trenutke celo zloveščega ambienta nam Kroupa ponuja vpogled v še enega izmed svojih svetov. Tokrat še bolj vključuje poslušalca, saj deli svoj svet z zelo zanesljivo, hrupno resničnostjo in negotovo prihodnostjo. Opozarja nas, kaj morda prihaja in kako bi to lahko zvenelo.

Work After Machinery oživlja brutalistično prihodnost, preden se ta uresniči. Zato je tudi ustvarjalec sam brutalen in neusmiljen do naših čustev, niti za sekundo se ne ustavi, da bi nam prodal lažno idejo, iluzijo, ki bi nas lahko izvlekla iz sladkega nelagodja, napetosti ter grde resnice, bistvenega dela albuma. Alleged Witches nam s prvencem podari edinstven utrinek iz prihodnosti, ki je lepo zapakiran skupaj z iskrenim umom in dotikom človeka, vendar z zvokom in glasom stroja, ki se skriva v ozadju.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

🛰

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.