Spomladanskih akademskih 15

Spomladanskih akademskih 15

Oddaja
13. 3. 2014 - 15.30

Začenjamo z novicami iz tujine. Britanska Universities and Colleges Admissions Service, krovna služba za visokošolski vpis, je v lanskem letu zaslužila 12 milijonov funtov s prodajo osebnih podatkov dijakov, študentov in staršev, ki so vpisani v njihov sistem. Več kot milijon mladostnikov od trinajstega leta naprej tako v svoje elektronske poštne nabiralnike poleg študijskih in zaposlitvenih informacij prejema tudi reklame podjetij, ki z visokošolskim in nasploh izobraževalnim sistemom nimajo nikakršne veze. Ker študenti v postopku prijave službi UCAS zaupajo ogromno specifičnih podatkov, lahko ta multinacionalkam pripravi optimalno ciljno skupino glede na produkt, saj študente razvršča po spolu, starosti, socialnem statusu, interesih in tako dalje. Kljub nekaterim pozivom visokošolskih ter medijskih iniciativ proti zlorabi podatkovne baze, privatna služba za vpis baje ne krši nobenega zakona, saj podatkov dejansko ne prodaja, temveč jih po želji naročnika obdela z lastno oglaševalsko službo in tako ostaja edini lastnik informacij o študentih. Indicev, ki bi kazali na končanje sporne prakse, do konca redakcije ni bilo moč zaznati.

Na amsterdamski Svobodni univerzi je več kot 100 študentov Fakultete za okoljske študije okupiralo prireditveno dvorano v protestu proti rezom in ukinjanju nekaterih študijskih smeri. O stanju na fakulteti govori Bertam Unk iz Actiegroep Titanic, ki je okupirala dvorano. 

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

Več 100 študentk in študentov v Veliki Britanji se je ob osmem marcu podalo na ulice v okviru nočnega protesta Reclaim the night, saj je po rezultatih ankete v lanskem letu kar 43 odstotkov študentk doživelo eno izmed oblik spolnega napada na javnem mestu, le 15 odstotkov pa jih je napad prijavilo pristojnim oblastem. Namen demonstracije, ki se zgeduje po ameriških Take back the night protestih je opozoriti javnost na vseprisotnost spolnega nasilja nad ženskami ter ženske opogumiti, da napade prijavljajo.

Na medmrežju so zaokrožile fotografije študentskega naselja Goce Delcev v Skopju, v katerem domuje prek tisoč dvesto študentov, ki se soočajo z neredno oskrbo s toplo vodo, plesnivimi zidovi, zamakanjem, ščurki v jedilnicah ter podobnimi nečloveškimi situacijami. Študenti za situacijo krivijo vlado, koruptivno upravo doma ter študentsko organizacijo, ki naj bi bila le vladna marioneta. Povezava do slik: http://imgur.com/gallery/VKnTn

Novice iz domačih logov: pomladanska utrujenost se je očitno že prikradla na Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Tam namreč v enem tednu od tiskovne konference v organizaciji SVIZa, Visokošolskega sindikata, Neodvisnega sindikata delavcev ljubljanske univerze, Študentskega sveta Univerze v Ljubljani ter študentskega društva Iskra niso uspeli vsebinsko odgovoriti na njihovo argumentirano kritiko in opozarjanje na zablode v novem predlogu Zakona o visokem šolstvu. Na lastni tiskovni konferenci se je Aljuš Pertinač, državni sekretar na ministrstvu poslužil le ad hominem napadov na dva izmed podpisanih, ki sta v sorodstvenem razmerju, kar je na svojem facebook profilu izpostavil tudi minister Jernej Pikalo. V kolikor bo prej omenjenih pet organizacij dejansko pripravilo protest proti ZVISu, pazite, da se ga udeležite sami, brez družinskih članov, saj bo tem primeru ministrstvo ali obmolknilo ali pa končno začelo argumentirano odgovarjati.

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

Takole Žiga Schmitd, predsednik Študentske organizacije Slovenije, predstavlja nov projekt ŠOS-a – natečaj za najbolj zanimivo predstavitev avtomobilske znamke Škoda. Študente pozivajo, naj dajo domišliji in kreativnosti prosto pot ter da naj navdih iščejo v opazovanju Škodinih vrancev na cestah, v avtomobilskih salonih ter na testnih vožnjah. Škoda bo najkreativnejšim namesto plačila podarila nagrade in sicer šestmesečno uporabo vozila Škoda Citigo za prvo, zimsko jakno za drugo ter nahrbtnik za tretje mesto. Predsedniku ŠOS-a ne zdi sporno, da študenti zastonj oblikujejo oglas za znamko, ki z izobraževanjem nima nikakršne veze. Nasproti takemu zaslužkaskemu mišljenju se mu zdi natečaj Škoda – preprosto za mlade odlična priložnost za kreativce in hkrati predlaga vrnitev na sistem izmenjave dobrin.

Škoda.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.