... svet je svet ...

Oddaja
2. 6. 2022 - 23.00

V tokratni oddaji se bomo vtrli v samosvoj svet odzvenevanj v naravnih uglasitvah kitarskega zvena, v zven zastrte utopije, se vpeli v opojna godalna dromljanja, v zev med sodobnostjo in preteklostjo …

V oddajo bomo vstopili z novo samostojno ploščo nam dobro znanega pihalca MARTINA KÜCHNA, letošnjo izdajo pri založbi Thanatosis Produktion, ki tokrat nosi primeren in aktualen naslov sodobnih pribežališč in brezizhodnosti sodobnega časa, Utopia. Na njej Küchen s pridušenimi pihali, modificiranimi skozi tresljaje in površino bobnarske opne, vnešenimi in zvočno zakritimi posnetki, radijsko statiko in zamegljenimi frekvencami ter z električno tampuro tke emocionalne in zvočno prefinjene niti močno izpovedne glasbe žalobnega pridiha, v kateri morda bolj kot doslej poseže tudi po izrazitejše melodičnem, jazzovskem polu svojega ustvarjanja. S tem sooči predeterminirano harmonsko zgoščeno, referenčo polno, a hkrati dovolj zastrto zvočno tvarino in improvizacije, reakcije, izlive nanje. Küchen ustvari pet pesmi, ki v svojem zvenu harmonskega dromljanja, zastrtega šuma in skritega zvena vnaprej posnete klasične skladbe in členjenih, krkih melodij sežejo globoko. Mi bomo prisluhnili skladbi Ein Krieg im Einem Kind.

Bolgarska violinistka BILIANA VOUTCHKOVA, razpeta med svobodno improvizirano glasbo in sodobno komponirano glasbo z izvedbami skladb Ernstalbrechta Stieblerja in Petra Ablingerja, se je v zadnjih letih močno izpostavila v mednarodni srenji. V Berlinu, kjer živi in ustvarja, vodi intimen koncertni cikel glasbenih duetov, hkrati pa v Nemčiji vodi Dara String festival, namenjen sodobni godalni glasbi. Na njem je lani sodelovala tudi ameriška čelistka, improvizatorica LEILA BORDREUIL, s katero sta zabeležili duo, ki je končal v seriji edicij digitalnih plošč ameriške založbe Relative Pitch. Plošča nosi naslov The Seventh Water in lepo nakazuje utekočinjeno pretočnost, kohezivna valovanja dua med violino in violončelom, ki ima izjemen enoten zven, v katerem pa se v odtenkih posveča številnim tehnikam, zvenskim odtenkom, zgoščenim harmonskim spletom in dromljanjem, mirnim ritmičnim drobljenjem zvena, iz katerih vejejo spektralna alikvotna zvenenja, pulzi in teksture. Prisluhnili bomo zvenu dveh pretanjenih zvočnih krajin, zvenskih sotočij, brbotanj in razburkanih vod Boiling Lake in The Seventh Water …

Avstralski/-a kitarist/-ka JULIA REIDY se pri založbi Black Truffle vrača z novo ploščo, ki v naslovu skriva svojstveno zaprto entiteto, samonanašajočo se realnost, ki se skozi skladbe odpira, razpira in zapira sama vase predvsem skozi samosvoje naravne uglasitve kitarskih strun, občasno prečene z modificiranim glasom, vpete v avtotune in prenesene iz pomenskosti v lebdečo melodičnost. World is World prinaša devet novih skladb, malih izletov v razširjeno, a obenem okleščeno pesem, ujeto v intimnost zvena, a hkrati zazrto v razširjeno harmonsko polje prepletajočih se linij. Sledimo jim v naslovni skladbi World is World in skladbi Walls And Clearings

Kanadski skladatelj in tolkalec, improvizator ISAIAH CECCARELLI, in specialistka za staro glasbo KATELYN CLARK sodelujeta že vrsto let, prvič pa ju je širša javnost slišala v nekaj skladbah Ceccarellijeve plošče Bow. Slednja je izšla pri britanski založbi Another Timbre, kjer sta kot duo ravnokar povila ploščo duetov Landmarks za tolkala, analogni sintetizator zvoka, orgle in prenosni organetto, ploščo skladb, improvizacij in kompozicij, v katerih se zvočno napajata v stari glasbi, a jo vpenjata v sodobno zvočnost, gosto, a hkrati tenkočutno zvočnost mehkih odzvenov, dromljanj v polnem harmonskem zamahu, v prehodih med pišem in zvenom ter razpetih v krhke melodije. Predali se bomo fizični in intenzivni, zgoščeni dromljajoči gmoti zvenov in tonskih grozdov skladbe Bells

Švedska skladateljica in elektrofoničarka MARIA W. HORN ustvarja v polju sodobne klasične glasbe, elektroakustike, perfromativnih umetnosti in zvočne umetnosti. Skupaj s Kali Malone, Ellen Arkbro in drugimi je jedro zelo zanimive založbe Xkatedral. Njeno zadnje delo pa je krajša skladba Oinonos Death Pt. I, posneta za švicarsko založbo Hallow Ground v kontekstu programsko vodene kompilacije Epiphanies, ki je trdo zavezana svojstvenemu etosu založbe, ki išče nekaj presežnega v glasbi, nekaj, kar samo glasbo presega, jo pelje v polje skrivnostnega in navdihujočega, v polje čudenja in razodetja. Skladba je napisana za basovsko kljunasto flavto, ki se pred nami razgrinja v polju harmonsko nizanih tonov, vanjo pa se zaganja šum, zven, žvenket steklovine, nasičena mikrozvočnost, ki se zajeda med tone in alikvote, v počasno, hipnotično harmonsko tkivo...

Playlista:

1.) EIN KRIEG IM EINEM KIND - MARTIN KÜCHEN
2.) BOILING LAKE- BILLIANA VOUTCHKOVA & LEILA BORDREUIL
3.) THE SEVENTH WATER- BILLIANA VOUTCHKOVA & LEILA BORDREUIL
4.) WORLD IS WORLD- JULIA REIDY
5.) WALLS AND CLEARINGS- JULIA REIDY
6.) BELLS- KATELYN CLARK & ISAIAH CECCARELLI
7.) OINONES DEATH PT. I- MARIA W. HORN

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness