Assess*MENT*

Mnenje, kolumna ali komentar

V današnji posebni ediciji Odprtega termina za glasbo bomo strnili vtise z letošnje izvedbe MENT-a, ki se je zgodil na več prizoriščih po Ljubljani, od 3. do 5. februarja. Tako kot sam festival bo pregled sestavljen iz dveh delov: konferenčnega, ki ga bosta pokomentirala Mike in Jaka, ter glasbenega oz. koncertnega, ki ga bodo pokomentirali Una Larisa, Matej in Luka.

 

 

Spodaj pe še nekaj nepretenciozno napaberkovanih vtisov novincev na uvajanju v glasbeni redakciji Radia Študent, ki so se udeležili letošnjega MENT-a, in v svojih glavah prav tako strnili nekaj najočitnejših vtisov o minuli, drugi ediciji festivala.

MENT drugič. Še bolje organiziran, še bolje obiskan in, kar je seveda glavno, s še boljšimi bendi. Poleg domačih in regionalnih znancev, med katerimi je najbolj divje uživaški nastop pripravil doma vedno lepo sprejet duo It's Everyone Else, najbolj odmevnega pa najbrž Repetitor, nas je seveda zelo zanimala tudi žanrsko raznolika paleta tuje glasbe. Po pričakovanjih je med to kvalitetno izstopal danski postpunk četverec Yung, presenetljiv »guilty pleasure« pa je predstavljal redkeje omenjan litvanski (elektro) pop dvojec Beissoul & Einius. V petkovem zaključnem didžejskem delu je poleg favoritov z založbe Ghostly International v prepolni Gali vredno omeniti še tehno duo Austrian Apparel, ki je vsakih par minut ob menjavi beata požel glasno odobravanje Channela, kar je zbrane hitro napeljalo na misel, da bi si dvojec zaslužil oder kar do konca programa, ne pa le slabo uro v relativno zgodnjem terminu. Prav ta končni, sprostitveni elektronski del bi se morda dalo bolje kanalizirati tudi v četrtek, ko je after potekal v treh klubih hkrati in se je fokus malce porazgubil.

Na visokem nivoju pa je bil izveden tudi letošnji konferenčni del, ki je naslavljal zelo aktualne tematike in je večinoma prišel do želenih zaključkov – če že ne skozi povedano, pa skozi kontekst, kot je bil primer že na uvodnem, »balkanskem« panelu, začinjenem z viljamovko in polomljeno angleščino.

- Jernej Trebežnik

Festival MENT je letos poskrbel za radovedna ušesa in pripravil raznolik, a natrpan program. Pohvaliti je treba točnost dogodkov in izbiro prostorov. Pri tem se Kino Šiška včasih morda izkaže preveč odročen. Gotovo je treba izpostaviti nastop Nine Bulatovix prvi dan festivala v Kinu Šiška, njihovo ritem sekcijo, ki se odlično dopolnjuje s skromnim, a izredno pomembnim vložkom vokalista, ki vedno poskrbi za intelektualno-sarkastične stavke in smešne polstavke med komadi. V četrtek nas je v Stari elektrarni očarala nežnost in iskrenost kozmopolitske kantavtorice Ane Ćurčin v nasprotju s prav tako odličnim, a divjim nastopom Kristine Gorovske v zasedbi Bernays Propaganda v Menzi pri koritu. Omeniti je treba še izjemen nastop oziroma kar performans monstruoznih The Canyon Observer v Gromki in njim sledečih mladih inštrumentalcev Makrohang iz Budimpešte, ki odlično sledijo eksperimentalni jazzovsko-rockovski liniji. Za prijetno poplesavanje so v petek poskrbeli vedno boljši Karmakoma, zanemariti pa ne smemo tudi žive tehnaže dvojca Austrian Apparel.

Mogoče ne najboljši, gotovo pa najprijetnejši izmed dogodkov festivala, pa je bil ogled dokumentarnega filma Fuck The Atlantic Ocean v četrtek v veliki dvorani Kinodvora, ki prikaže spontano turnejo avstrijskega godalnega dvojca Sweet Sweet Moon po južnoameriških klubih, zakotnih ulicah, parkih in privatnih zabavah na terasah, kamor so jih povabili naključni poslušalci. Sicer preprost kakor fanta sama, vendar izjemno zabaven dokumentarec o čudaških folk glasbenikih, pospremljen z naratorjem, ki spominja na tistega iz mojstrovine The Big Lebowski, je na trenutke dodobra nasmejal gledalce, spet drugič pa popeljal k začudenosti nad njuno uporabo klasičnih inštrumentov, razsežnostjo glasov in izvirnimi besedili. Po filmu smo lahko uživali še v pogovoru s filmsko ekipo ter v odličnem, a prekratkem solističnem nastopu glavnega člana in avtorja glasbe. V dveh komadih je svoj neverjetno všečen glas pospremil s kitaro, pri ostalih pa z violino. Z efekti in looperjem je zapolnil vsakršno praznino, ki bi morebiti nastala zaradi odsotnosti čelista.

- Brigita Gračner

Četrtkov koncertni program MENT-a je v Komuni otvoril odlični francoski duet Ropoporose. Izredna kemija med nastopajočima in očitna zunanja podobnost takoj zbodeta v oči in poslušalec kaj kmalu ugotovi, da gre v bistvu za brata in sestro. Slednja prevzame vlogo vokalistke in s spretnim loopanjem kitare in synthov ter dinamičnem vpeljevanjem kratkih koščkov v celostno zvočno sliko daje občutek, da na odru ne stojita le dva, ampak vsaj pet ljudi. Brat ji pri tem ves čas sledi s preprostimi, a udarnimi bobnarskimi ritmi. Ti dve vlogi pa v akterjih nista globoko zasidrani in se tako med komadi na glasbilih tudi menjujeta. Žanrsko na prvi pogled neopredeljiva muzika vsebuje kopico elementov iz postpunka, novega vala, zapaziti pa je tudi tisto nekaj francoskosti, kot jo imajo njihovi sonarodnjaki "La Femme".

Za gosto zadimljeno Gromko, tokrat ne od cigaretnega dima, so poskrbeli The Canyon Observer. Zaradi tolikšne količine megle se muzičarjev na odru sploh ni videlo. Glasen nastop, neprekinjen od začetka do konca, je vseboval komade iz aktualnega dolgometražca in tudi nekaj starih izdaj. Popotovanje od atmosferičnih delov pa do ušesa razbijajočega šundra je spremljala intenzivna uporaba luči, kar je botrovalo odličnemu koncertu ljubljanskih sludgerjev. Po silnem prepihu so nastopili madžarski Makrohang. Trio mladih glasbenih akademikov svojo muziko utemeljuje na inštrumentalnih, večidel improviziranih komadih. Kljub tehnično brezhibnemu igranju, v katerem gre izpostaviti predvsem bobnarja, je nastop na trenutke deloval nepovezano in odtujeno.

Petkov Gromkin program je otvoril Miki Solus, samooklicani »tálent za pizdárije«, ki ga spremlja akustično orientirana spremljevalna skupina. S preprostimi in hudomušnimi besedili, ki se raztezajo od rapa, petja pa tudi govorjene besede, je poskrbel za marsikateri nasmeh v prostorih Gromke.

- Gašper Baša

Pohvalila bi koncert skupine Werefox, ki so v četrtek v Kinu Šiška z energičnim koncertom prepričali svojo publiko. Opazovala sem iz prve vrste in zaznala, koliko življenja in emocij skupina, predvsem pa njihova pevka, vloži v igrane skladbe, ki so globoko osebnoizpovednega značaja. V Kinu Šiška je bila organizacija koncertov dokaj solidna, opozoriti pa moram na vmesni tehnični zaplet z ozvočenjem, ki so ga sicer kmalu popravili, in na glasnega nevljudnega udeleženca koncerta. Pohvaliti moram ozvočenje v Stari elektrarni, kjer je bil tudi ambient ravno pravšnji za zasanjan koncert skupine Stray Dogg. Kar se tiče dogodkov na Metelkovi, so me, kljub nekolikšni zamudi, še najbolj prepričali Pridjevi, ki so nastopili v Menzi pri koritu, pa tudi suvereni Lifecutter, ki je poslušalcem podelil svojo dozo temačne elektronike v Gromki. V petek so me navdušili Čao Portorož, ki so izjemni v igranju v živo, vendar so imeli tudi oni neki tehnični zaplet z ozvočenjem, manjša panika je nastala, ko je nekdo iz prve vrste polil pijačo po odru, pri žicah okoli kitarista, vendar so varnostniki to dovolj hitro opazili in ukrepali. Punčke so obnorele občinstvo in nas spomnile na stare čase Tožibab, razočarala pa sta me Matwe Drappenmadchenfeller in Austrian Apparel, saj sem pričakovala več kot le predvajanje glasbe za žur. Na splošno bi lahko rekla, da je bil celoten festival kar velik uspeh, mnogi ustvarjalci so se predstavili širši publiki, možnost je bilo prisluhniti različnim žanrom ter domačim in tujim ustvarjalcem, vsakdo se je na publiko potrudil napraviti vtis, motila sta me edino zamujanje nastopajočih in kratkost kvalitetnejših koncertov.

- Veronika N. Štefanec

Organizator se je potrudil, odpravil je lanskoletne pomanjkljivosti, denimo, festival je razširil še na dve koncertni prizorišči, ki sta se zaradi bližine (Kavarna SEM) in zaradi velikega sedečega avditorija (Stara mestna elektrarna) izkazali za veliko pridobitev. Zavoljo razprodanega festivala pa se je podobno kot lani najbolj drenjalo pred Channelom Zero, zato bo moral organizator za naslednje leto razmišljati o širitvi vsaj k sosedom v kluba Tiffany in Monokel. Celoten festivalski program je, z malimi izjemami, potekal po začrtanem urniku. Vsekakor pa velja omeniti, da je MENT eden redkih showcase festivalov, ki nastopajoče nagradi s honorarjem. V primerjavi z lanskim letom letos ni bilo nekih vidnih in znanih imen, kar je pozitivno, saj je namen festivala, da se še 'neuveljavljeni' predstavijo in poskušajo prodreti v širši prostor.

Na konferenčnem delu v CUK Kino Šiška, ki je tudi glavni organizator showcase festivala, deležniki v glasbeni industriji skorajda niso dobili koristnih informacij, saj so govorci na panelih drgnili ene in isti mantre, kot npr., da je pomembno trdo delo, sodelovanje, dober (PR-, management, booking) tim itd. Še najbolj sta bili zanimivi predstavitvi estonskega festivala Tallin Music Week in spoznavanje beloruske glasbene scene, ki deluje v cenzuriranih razmerah pod režimom tovariša Lukašenka.

Kot je že znano, najbolj učinkovito mreženje poteka ob šankih in na koncertih. Teh je bilo v treh dneh ogromno, tako da ni bilo mogoče pogledati vseh v celoti, ker je bil program tempiran, da je bilo po petnajstih minutah, če sem želel slišati čim več skupin, treba migrirati na naslednje prizorišče. Prav zato ne bi mogel podati kompetentnega mnenja in neke bolj poglobljene analize. Lahko rečem, da so bile skupine v polju elektro popa in hipsterske scene mogoče preveč podobne ena drugi, prav zato je deloval koncert domačih Prismojenih profesorjev bluesa kot balzam za ušesa. Najbolj so mi v spominu ostali naš Lifecutter, ki je v polje elektronike vkomponiral elemente noisa, odbit diskoidni novovalovski trio Nina Bulatovix, Blaž in Šuljo v mutantnem elektronskem duetu Bags, atmosferični black metalci The Canyon Observer, kantavtor Daniel Vezoja ter tuja benda: srbski »Amerikanci« Stray Dogg in madžarski post rock trio Makrohang.

Festival je velika pridobitev za obiskovalce in delujoče v glasbeni industriji, za obe mesti – Ljubljano (polni hoteli izven sezone) in Metelkovo ter za organizatorja CUK Kino Šiška, ki se bo lahko kitili z referencami festivala in na ta račun tekom sezono v Ljubljano pripeljal kakšno znano ime, ki ga mogoče brez te reference ne bi uspel.

- Dušan Mijanović

Tudi letošnji festival MENT je ponudil dobro selekcijo alternativne glasbe, pri čemer je treba spet pohvaliti zastopanost domače scene, na kateri z malo brskanja najdemo lepo kopico neopaznih, a obetavnih bendov. Predvsem njim so festivali, kot je MENT, najbolj v prid, saj dobijo priložnost, da se predstavijo širšemu občinstvu, to pa ima možnost, da se z njimi seznani. Prijetno presenečenje je bila tudi žanrska aktualnost slišanega; glede na današnji razcvet elektronske glasbe smo lahko le-to slišali predvsem kot pripono različnim zvrstem rocka pa tudi samostojno. Na trenutke je vtis nedokončanosti pustil kratek čas nastopanja tistih bendov, ki so igrali le po tri četrt ure, upoštevajoč seveda, da gre za festival z veliko nastopajočimi, vendar pa v tem kratkem času mnogi niso mogli priti popolnoma do izraza, saj so morali oder zapustiti, ravno ko so se dobro razživeli, oziroma se nanj ob klicih množice niso mogli vrniti. Vsekakor pa je bil tudi letos MENT super izkušnja, za katero gre v prvi vrsti pohvaliti organizatorje in nastopajoče, za prispevek energije pa seveda tudi občinstvo.

- Jernej Butara

Ekipa močnih akterjev glasbene alternative, ki je glede na lani v glavnem nespremenjena, je zopet suvereno izvedla poleg Druge godbe daleč najbolj simpatičen festival urbane glasbe v Sloveniji. Izbor 52 izvajalcev in cel kup govorcev iz glasbenega posla je bil sestavljen premišljeno, brez zaletavanja v nasičen prostor zahodne Evrope, s fokusom na republikah bivše Jugoslavije in vzhodne Evrope. Skratka, gre za nadaljevanje ideje mreženja z manj odmevnimi, a vendar močnimi in zanimivimi glasbenimi scenami. In to je edina pametna in smiselna usmeritev, če bi radi prodrli onkraj omejujočega, polamaterskega državnega okvirja.

Četrtek in petek sta okupirala več prizorišč, sredina otvoritev pa je potekala izključno v bazi festivala, Kinu Šiška. Jimmy Barka Experience v zanimivi sestavi dveh didžejev in bobnarja je s svojo zmesjo hip-hopa, funka in psihedelije ter vektorskimi vizualizacijami Katedralo vrgla na noge, v trans ali v kombinacijo obojega. Noctiferia je svoj opus odigrala v predelani, akustični, izštekani izvedbi, ohranila temačnost, dodala nemetalske žanre in nekaj španskega melosa ter dokazala, da gre za izvrstne glasbenike. Ne bi se čudil, če bi njihov naslednji album zvenel kot zlati časi benda Opeth.

Repetitor so bili videni že v boljši formi – dopuščam možnost, da za tako umazane riffe sterilna Šiška preprosto ni dobra kulisa -, a je bil njihov kitarski izbruh kljub temu eden izmed vrhuncev MENTA. Titula najboljšega v sredo je pripadla Nini Bulatovix. Njen opus poznamo do obisti. Videli smo jo že neštetokrat. Njen zvok sestavljajo le bobni, bas in glas. Ampak energija, odrska samozavest, neizprosnost ... Čisti diskoidni punk šus v žilo. Brez balasta in nepotrebnega kiča. Zato se vanjo vsakič znova zaljubljamo.

V četrtek so se v M hotelu pri Kinu Šiška pogovarjali o prihodnosti neodvisnih založb, ki morajo na tekmovalnem trgu početi veliko več, kot le izdajati albume, če hočejo preživeti. Kljub nešteto kanalom, po katerih lahko bendi material izdajajo sami, ostajajo založbe nepogrešljive. Le pravila igre se spreminjajo. Večerno dogajanje v Stari elektrarni sta zaznamovala kantavtorica Ana Ćurčin in bend Stray Dogg iz Srbije. Plavajoča akustika prve je bila kljub dobrim nastavkom na trenutke nekoliko razvodenela, zasanjana shoegaze amerikana s spogledovanjem s Sigur Rós slednjih pa je nekaj, kar bi moral pograbiti vsak koncertni organizator. Tudi Pridjevi v Menzi pri koritu so pokazali velik potencial, a morajo svoj yugo lo-fi še dodelati. Četrtkov vrhunec je pripadel hipersenzorični viziji multižanrskega postmetala pod skupnim imenovalcem The Canyon Observer. Če bi igrali v kakšnem pritličju stavbe, zgrajene ad hoc med nepremičninskim balonom, bi zrušili celotno naselje.

Zvezda petkovega večera na Metelkovi so bili mladci Yung. Zasedba prihaja iz močne danske heterogene punk scene, mediji pa jim v prihodnosti napovedujejo veliki met. To so dokazali tudi v živo. Kombinacija svete preproščine grenko-sladkih kitarskih melodij in izjemne čustvene izraznosti vokalov gonilne sile Mikkela Holma Silkjærja bi lahko postala nova himna mladostniške tesnobe. Hrupna melanholija, ki ti zlomi srce.

- Andraž Boštjančič

Institucije: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Mene pa kot domorodca, ki sicer ceni da mu je omogočeno spoznati mlade upe iz beloruske, litovske in madžarske scene zanima če kdo od vseh vas lahko pove kaj o tem koliko (oz. ali sploh) organizacijski in stroškovni vložek v MENT vpliva na to da je glasbeni program KinaŠiške v zadnjih dveh letih šel tako klavrno navzdol.

Mentoskeptik: Kako to misliš, da je šel navzdol? Saj je ves čas praktično isti, rotiranje enih in istih dosadnih bendov non-stop.

Z mnenji
... da je glasbeni program KinaŠiške v zadnjih dveh letih šel tako klavrno navzdol.
in
Saj je ves čas praktično isti ...
se težko strinjam.
Vsaj Indekšev program po mojem mnenju priča o nasprotnem.

razlogov je več, MENT pa ni niti eden od njih ... sicer pa verjetno Mentoskeptik verjetno svojo tezo temeljiš na lastnem glasbenem okusu ... torej vsaj nekaj 'vzrokov':

ko bo Slovenija znosna za aktualne bende in glasbene tokove v smislu, da se bo finančni vložek organizatorjev splačal (beri: ko aktualen bend pride v naše kraje si srečen, če je 200 300 ljudi, medtem, ko imajo drugje razprodane špile) in ne bo konstantnih pušion ...

-ko bo obstajal slovenski ali širši regijski trg, bo tudi postal zanimiv za agencije in s tem odprt za te bende (k temu MENT v marsičem pomaga oz. edini delajo aktivno na tem pri nas)

- ko cene aktualnih bendov ne bodo več tako hudo napihnjene, to bo pa šele, ko bo počil, če bo počil festivalski balon ...

bi kar pritrdil aji
gotovo vsaj v IndeKŠ delu

Sam sem mnenja, da se KSju ze nekaj casa pozna zgresena logika podeljevanja mandatov. Sedaj smo v sedmem/osmem letu delovanja te ustanove, pa mesta zasedajo se vedno isti ljudje, ki jim ze nekaj casa primanjkuje kreativnega pogona, odprtosti do drugih idej... Se posebej se mi zdi problematicno, da je le ena oseba odgovorna za glasbeni program. In to ze celih osem let. Na ta nacin vse skupaj pelje v okorelo institucijo, ki se prav v nicemer ne razlikuje od sosednje (bivse) obcinske zgradbe. Nihce ne pove, da je bilo lani vec kot 60% koncertov (po moji grobi oceni) organiziranih s strani KSja v mali, akusticno neprimerni dvorani - zame to dejstvo prica o marsicem.
Kot kaze je nekaterim postal ment odskocna/karierna priloznost za cas , ko se jim bo v KS iztekel drugi mandat. O samem mentu menim, da je prevec sredstev namenjenih designerskim potrebam festivala, darilom, zastonjskim vstopnicam delegatom in (vsaj lani) tudi zastonjskim nocitvam delegatov. Ta dejstva zgolj krepijo nadutost in vzvisenost glasbenih agentov. Bi bilo tudi zanimivo vedeti ali (nekateri) zaposleni dobijo poleg place v KSju tudi kaksen ekstra honorarcek za stalno pripravljenost na mentu…Sam izplen npr lanskega menta pa se mi zdi za glasbenike (glede) na vlozena sredstva dokaj mlahav

Hvala za mnenja, sicer pa:

Aja: indekšov program je le ena vejica v šopku, ki bi moral tvoriti bogat program KinaŠiška, vsekakor preskromna (tudi kapacitetno, kolikor vem se večina tega cikla odvija v tamali dvorani, ki vsaj ene parkrat ko sem bil povečini ni ravno pokala po šivih) da bi opravičila in bistveno dvignila raven res katastrofalno slabe ponudbe pri čemer nimam v mislih le najnovejših diskografsko aktivnih izvajalcev

Obkladek: bil je ipak boljši, to zdaj je enako nuli pa še od tega kar je se mi zdi da zadevo v pretežni meri rešujejo zunanji soizvajalci programa

Anonymus: 3x ko bo, torej bo ko bo... v vmesnem času pa se morda splača razmislit ali ne bi dajali tavelke dvorane v najem Wernerju in Brigiti Šuler, bi jo vsaj napolnila spodaj se pa lahko nemoteno odvija Indekš

Mentoklar: sicer nimam vpogleda in zato tudi tu javno sprašujem a moram rečt da se tko od oka s tabo povsem strinjam. In ja, tud samemu mi je padla na misel ta o odskočni deski.

'Nihce ne pove, da je bilo lani vec kot 60% koncertov (po moji grobi oceni) organiziranih s strani KSja v mali, akusticno neprimerni dvorani - zame to dejstvo prica o marsicem.'

to govori predvsem o tem, da je pri nas manj občinstva, ki ne polni veliko dvorane in zato so koncerti v mali dvorani ... simpl fact, če je več inetresa in prodanih kart se premaknjeo gor ..., a to je naša realnost in ljudem v KŠ to ni nič ok, ampak se morjo s tem ubadat ...

'Sam izplen npr lanskega menta pa se mi zdi za glasbenike (glede) na vlozena sredstva dokaj mlahav'

vložena sredstva sploh niso primerljiva s podobnimi festivali v tujini, ne vem kje vi živite, to, kar je vzpostavil Ment in njegova ekipa v samo enem (oz. zdaj v dveh letih obstoja) pa je enormno, glede na to, da prej tu ni bilo nič in to jim priznava cela scena zunaj, sam naša pa se seveda zmrduje in lapa brez konkretnih infotov in vpogleda, sam tko tipično na pamet ...

aja KŠ je ena redkih javnih institucij pri nas, kjer ima direktor omejen mandat zgolj na 2 mandata in ni kar doživljenski (98% naših isntitucij). Ekipa je vezana na njegov mandat in z novim se lahko menja ...

mehanizem promotorstva in grajenja pozicije pri agencijah je večletno delo, da lahk sploh prideš do določenih bendov (v večini primerov da se ti sploh odzovejo na mejl) .. ko se bo ekipa menjala, bo sicer štartala iz boljše pozocije kot prva, a še vedno ne iz iste, razen, če ne bo vodja programa že uveljavljeno promotorsko ime ... in ja vezano je to na ime promotorja, manj na institucijo ... to so dejstva ....

na Ment gledati skozi ožano prizmo career opportunities je pa tipično zahojen cheap shot ...

Se mi zdi, da Mentoskeptik, Obkladek in Ment-o-klar dobro izpostavite nekaj pointov. Tudi meni se zdi, da je šel program Kina Šiška v zadnjih letih strmo navzdol, predvsem kar se tiče sodobne kitarske glasbe. Treba se je ozreti samo proti Zagrebu, ki ga je v zadnjih dveh letih obiskala kopica trenutno relevantnih kitarskih bandov, s tem da tamkajšnji organizatorji niti slučajno nimajo budgeta, primerljivega KŠju. Pa prosim ne mi o tem kako je Zagreb večji in kako za take stvari potrebuješ kritično maso publike, ker je bilo na večini teh dogodkov med 50 in 100 ljudi, pa se stvari še vedno vsak mesec odvijajo naprej. 

Indekš je že OK, ampak kot je povedal Mentoskeptik, to pač za tako ustanovo ne more bit flagship stvar, to je kvečjem češnja na vrhu torte. Tako kot Ment. Je že super, da se ta stvar dogaja, in v njej vidim ogromno prednosti, ampak nikakor pa ne moreš tega furat kot nek glavni dogodek leta. Gre za kurioziteto, za širjenje obzorij občinstva, ki si mu že zadovoljil osnovne potrebe.

Te osnovne potrebe se pa težko zadovoljijo, če vse več Šiškinega programa v bistvu polnijo tuji dogodki, med drugim v zadnjem času cela kopica povprečnih-do-slabih metalskih koncertov, Val202 eventov in ogabno elitističnih ''avantgardnih prednovoletnih zabav''.

 

50 in 100 ljudi v ZG je v Lj še manj in verjetno se strinjamo, da Šiška ni dvorana, ki bi delala koncerte za 50-100 ljudi, to je za klubsko sceno in promotorje, ki na njej operirajo, če ne lahko v KŠ zaprejo štacuno, oz. lahko izpeljejo le omejeno št. takih koncertov ....

polnjenje njihovega programa je omejeno, ker imajo določene kvote, koliko v lastni produkciji in kolko je namenjeno gostujoči ... s tem opravičujejo svoj vsakoletni budžet ...

dogodek kot MENT je seved atreba drugače promovirat kot posamičen koncert ... dogodek leta? A pol je že konc sezone na začetku februarja?

o pluvanju čez metal koncerte ne bi, spet oseben okus, bi raje vprašu metalce, val202 ima en dogodek letno, o vsebini zabave pa ne morem sodit, čeprav Ebony Jones ni nobena visokolteča elita, hrana tud ne, še manj pa folk, ki je precej običajna raznorazna klientela kuturnih dogodkov in koncertov v LJ plus nujni povabljenci MOL-a ...

bi se strinjal, da lansko leto programsko ni bilo tolko močno, a našteti razlogi pod temle prispoevkom so pač zelo zgrešeni, argumentacijsko prazni in tipični za našo sceno ... pa še posebej veze nimajo z pravkar preteklim Mentom, ki mu je namenjen prispevek, ki btw konferenčni del pokrije zelo dobro, ostalo pa je prazna kritika zaradi kritke same ...

Kako je lahko 50 do 100 ljudi v Zagrebu potem kar nujno manj v Ljubljani? Ta računica mi ni bila nikoli popolnoma jasna... Število prebivalcev mesta pri takih majhnih številkah ne igra nobene vloge, ljubljanska scena pa včasih tud ni veljala za prav šibko, mar ne?

Kako se lahko strinjamo, da Šiška ni dvorana, ki bi delala koncerte za 50-100 ljudi, če smo pa ravnokar ugotovil, da je večina koncertov v spodnji dvorani za manjšo količino ljudi? Pa zakaj se potem dela Giant Sand, kjer nas je bilo pred petimi leti v zgornji dvorani petdeset, zdaj nas bo pa verjetno še manj? In ja, prosim, naj se dela ''omejeno število'' dobrih koncertov - mnogo bolje kot poplava povprečnih.

Pri metal koncertih v Šiški ni treba bit nič druzga kot casual fan, da opaziš izrazito sredinskost teh godb, z ''Val202 eventi'' sem imel v mislih tudi koncerte bandov kot je Dan D, dogodek z Ebony Jones se je pa pač tržil kot elitistična zabava, kaj morem.

Ment vidim kot tek na dolge proge in kot tak je super za slovenske alter bende in sceno samo. Vidim ga tudi kot super boost bratske slovanske scene širom vzhoda in en tak mini upor prevladi zahodnega, sicer prevladujočega muzičkega outputa. fuck em
Čez glasbeni del festivala nimam kaj za rečt, medtem ko bi se na konferenčnem dalo še marsikaj nadgraditi...

zlo simpl, tko kažejo dejstva že nekaj let med Lj in ZG, si ne zmišljujem, lahko bi vprašu zagrebške promotorje na Mentu (razlogov je seveda več)... in ni bilo malkrat, ko so Hrvatje reševali koncerte v LJ ... sicer pa ne vem al so koncerti ki jih imaš v mislih v ZG plod enega organizatorja ali več, kar povsem spremeni celo sliko ...sploh je en velik paradoks vseh vprašanj tu ta, da bi lahk veliko razlogov zvedl na Mentu :)

se strinjam jaka drgač, lahko bi si več upal tud s tovrstnimi koncerti ,a zadaj so računice, cena bend in pokritje ... Šiška pač za svoje pušione odgovarja MOL-u in budžetu, skratka pušion nekaj a ne preveč ... majo boljše kritje kot kdorkoli na scenia morajo hkrati biti 'gospodarni' kot rado rečejo občinarji in državniki, če si na svojem si jih lahko privoščih, dokler te ne ganja pol Slovenije, ke si jim dnar dolžan al pa si jih nategnu ... al pa delno kriješ iz programov sofinanciranj (kar počne vélique promotorjev pri nas), si servis tujih agencij, al pa zmagaš prvič (Patti Smith) in pušiš big time drugič (Morrissey) in zgodba se konča ...jebiga tud v ZG poznam zgodbe skrivanj pred posojilodajlci, mrkov na sceni, itd ... ko se to zgodi, potem nejkaterih vsebin pač nekaj časa ni več (kot je konec velikih koncertov v ZG zarad bankrota) ...

50-100? Spodaj gre bolj za računico 200-300, kar je bistvena razlika, ko vse na kup vržeš na koncu...

Giant Sand? Po more posledica ugodne ponudbe ...

... če glavnina domačega mainstreama (ne veseljašlkega pofla) ne more igrat v KŠ, kdo pa bo? Potem lahko celotno sceno zapremo ... tle itak rab folk zicerje, da lahkod ela ostale stvari,Punk Rock Holiday Flogging Molly, KŠ očitno Tiger Lillies, Zagreb in Terraneo The National, itd ...

sicer pa ne štdekam, če gledam program za naprej izven svojega okusa, je čist spodoben ... za EX YU prostor Let 3, TBF in Partibrejkers (vsi z novim platam), za jazz superstar Erik Truffaz, za bolj pop Frank Turner, pa Clayderman za hipsterje Nils Frahm, za metalce Behemoth (ne vem kje je tle sredina, razen če misliš Liturgy, Baroness, Krallice in metalske dronažarje, a to je bolj kapaciteta Metelkove, pa naj jih Pitchfork in še kod drajsa do nezavesti), za tralala punkerje Dropkick Murphys in za eksperimentatorje superstar Francisco Lopez ...

... sploh pa ne štekam, kakšen snobizem je pri nas na delu, češ saj so že bli tukaj- kot da za lJ velja enkrat tu igraš nato pa buzz off ... a tam, kjer je ponudba najbolj trendovska taisti ljudje isto špilajo vsakič, ko imajo novo plato, ... al pa kot si izjavil v pregeldu leta, da češ Thurston Moore še nekako ok, ampak prepozno? Kako prepozno? Tip je prišel z novim bendom in novo plato, staro par mesecev. Kaj ej tle prepozno? Če si mislil Sonic Youth so bli tukaj že trikrat, na začetku in na vrhuncu svoje kariere tko da ne vem o čem govorimo. ne štekam ...

realnost pa je taka, kot je rekel eden izmed promotorjev na Mentu, včasih so agencije na the prostorih iskale nove trge, zdaj sledijo samo še denarju ... ta pa se pretaka po festivalskih krogih in še vedno na Zapadu, mi pa s svojim shiranim trgom nismo konkurečni. Pa mamo dobre promotorje, ki v bistveno slabših pogojih od tujih kolegov delajo čuda ... in verjem, da bi vsi radi vozil sem (še) marsikaj drucga, če bi imeli za to možnost in se stalno trudijo... sam pejte jih enkrat vprašat, ne pa strelat po njih in hkrati mimo vsega ...

Pri zagrebških koncertih imam v mislih predvsem dogodke, ki se v zadnjih dveh letih izpod prstov enega ali dveh organizatorjev dogajajo v Močvari. Tudi tam je kapaciteta večja od 50-100, pa vseeno furajo take koncerte, hkrati pa sem v Komuni v zadnjih letih tudi že bil na precej gigih z udeležbo pod 100, tako da take blazne razlike tukaj ne vidim.

In ja, seveda brača hodi k nam, ampak tudi Slovenci precej močno deremo v Zagreb, tako na manjše kot na večje dogodke. Hkrati se mi pa pri pogovoru o sceni oziroma masi potencialne in dejanske publike ravno tosmerna kavzalnost zdi eden od največjih problemov v tej debati. Najlažje je rečt: Hrvati imajo sceno, njim je lahko narest koncerte. Ja kdo pa naredi sceno, če ne prav koncerti sami? Fakit, z mentaliteto ''pri nas to pač ne gre skoz'' se ne bo nikoli nič premaknilo in bo stvar postajala samo vedno bolj tužna.

Seveda razumem, da more tud KŠ nekomu odgovarjat in na koncu poračunat pod črto. Ampak vseeno, a niso v primerjavi z ostalimi promotorji ravno zaradi svojega zaledja vseeno v prednosti, hkrati pa kot nekaj, kar je bilo sestavljeno kot pomembna ustanova z jasno vizijo in namenom, na ramenih nosijo tudi odgovornost, ki jim nalaga, da publiko izobražuje in kultivira ter celotno sceno popelje čimvišje? Če so nameni dobri, ampak stvar ne gre v to smer, je mogoče res nekaj na tem, kar je povedal Ment-o-klar: mogoče je pač čas za nove sile, kaj pa vem.

Zelo narobe si razumel moj ''snobizem''. Nimam nič proti koncertom starejših oziroma že slišanih izvajalcev, če jih spremljajo tudi koncerti bandov tega trenutka. Giant Sand se izjemno veselim, ampak to ne spremeni dejstva, da pri nas zelo, zelo redko slišimo kakšen podoben novejši band. Thurston je kul, ampak me niti najmanj ni presenetilo, da je njega delala Šiška, Viet Cong pa nekdo drug. In tenks, Tindersticks so mi super, pa vem da God Is An Astronaut vedno napolnejo Komuno, ampak resno, spet?

Jasno je, da nekateri komentatorji tule nimamo niti približno tako jasnega in osebnega uvida v kolesje organizatorske scene kot ti in ljudje v Kinu Šiška. Ampak mi pač ne delamo koncertov, mi jih pridemo gledat in ustvarjamo sceno. Če scena hira in je večina folka razočarana nad koncertno ponudbo, je pa valjda legitimno izrazit nezadovoljstvo, ki naj ga potem tisti, ki za to dobivajo denar, pač poskusijo odpravit.

sej ne oravm, da imajo Hrvatje sceno, boljšo kot mi a za določen tip muzike imajo bolj odzivno publiko. Pri nas skorajda žal nima smisla delat recimo Bonnieja 'Princea' Billyja, ko so ga pred elti, je blo v Ortu 50 ljudi, v ZG je bil razprodan za šalo ... pa ne gre za to, da tudi mi ne hodmo tja, vendar tam organizatorju ni potrebno pri določenih muzikah delat računico z obiskom Slovencem, da bo šel koncert morda skoz, pri nas pač ...

... nisem tebe obtožil 'snobizma' ampak sceno, vseeno sem dal primer Thurstona, ker se mi je že takrat zdel zanimiv in sem izkoristil priliko :) ... razočaranje da, ampak men gre včsih na živce, da se nato strelja bolj kot en na pamet ... kot sem že omenil, ljudje delajo na tem, da bi bilo drugače, a razmere trenutno niso kaj prida ... to, d dela nekdo drug Viet Cong je po svoje samo bolj zdravo za sceno ... vsak pa ima tudi seveda svoj programski profil, ki ga gradi in mu sledi ... mogoče je čas za nove sile, ampak teh sil, ki bi stvari lahko peljale višje pri nas po moje žal ni veliko in bo vsak v istih težavah... Ment je pa eden od korakov, da se to zboljša ...

Fair enough, tenks za plodno in civilizirano debato, se mi tud tvoji pointi zdijo popolnoma legitimni za neko stališče, ki se sicer v mnogem razlikuje od mojega. Peace!

Sori anon, ampak jaz ravno v tem primeru BPB vidim skriti potencial KŠ. Torej, inštitucija, ki ima dovolj finančnega zaledja, da bi kdaj lahko delala tudi kak koncert, ki se ji ga finančno sicer ne izplača, ampak bi z držanjem nekega nivoja gradila sceno in hkrati izobraževala del poslušalstva. Žal drugače scena propade kar jasno kaže trenutna situacija v Ljubljani.

Spomnem se koncerta KTL iz začetkov KŠ, v veliki dvorani nas je bilo max 10, ampak res se mi je fino zdelo da je nekdo organiziral to v LJ napram neznanski pušijoni, ki smo jo itak vsi pričakovali. Pač, če ti Jankovič, da keš ga lahko porabiš kdaj tudi za stvari, ki si jih samo tako lahko privoščiš. In v tem primeru bi se mi zdela tudi oddaja dvorane za koncerte tipa Dan D / Izštekani itd. smiselna, saj s tem kriješ ravno take manjše koncerte.

ANON, kako priročno je človeku pripisati zahojenost in ga s tem odpraviti . Mogoče pa to kaže na tvoj »snobizem« - češ jaz sem iz scene,nihče drug nima vpogleda in zato ne more izraziti svojega mnenja. Glede na program in omejen spekter bendov, ki se vlačijo po šiški, pa morda zahojenost prihaja prav iz vrst KŠja. Kot davkoplačevalec, pa se čutim odgovornega, da izrazim nestrinjanje s turobnostjo programa…
Menim, da ena oseba ne more tako dolgo voditi glasbenega programa v instituciji taksnega obsega... In zraven še postavljati zahtevnega festivala ment. V prvem mandatu se je v prvih dveh letih razmetavalo z denarjem (spomnimo se samo prvega koncerta Laibach z Juno Reactorjem, Braneta Rončela in njegovega honorarja, da ne govorim o preplačanosti marsikaterega umetnika…), potem se je govorilo, dajte človeku priložnost, saj se še uči, zdaj smo v sedmem letu delovanja pa je nastala ogromna luknja v programu. Glede na vse glasbene povratnike v KS, pa človek dobi občutek, da je glasbena industrija zelo omejena….tako kot je svet KS sestavljen iz več oseb,menim da bi moralo biti tudi odločevalcev za glasbo več, da bi ostajala neka kreativna napetost v skupini, ne pa da smo v fazi jamranja, da se mi noben od bendov ne javi na mejl in bla bla … morda pa na račun menta ne ostane več energije za ukvarjanjem s tekočimi obveznosti za KS…
Ker si tako raztrgal moje teze, pa te še prosim da mi odgovoriš na vprašanje o dodatnih honorajih nekaterim zaposlenim iz KSja na račun menta…To drži?
In pa še – razložiš prosim, kaj je ta »enormen« izplen lanskoletnega menta za glasbenike?

Sicer govorim malo počez, ampak mislim, da so zlasti "povprečni metal bendi" ipd., na kar se nekateri sklicujete pri kritiziranju programa KŠ, prej programska stvar(nost) zunanjih organizatorjev in je šiška v teh primerih bolj v vlogi oddajalca prostora ... in če so taki koncerti polni - win-win!
Sprašujem se, kaj je narobe s ponavljanjem istih gostov? Menda si vsak pravi fen želi, da mu priljubljen(i) bend(i) pride(jo) igrat v domače mesto vsaj na vsaki dve leti!? Če je dvorana ob vnovičnih obiskih še vedno polna, pa tudi iz biznis stališča ne razumem, v čem je problem - ponovno win-win!
Sicer govorim čisto špekulativno, ampak najbrž glasbeni programc ni povsem imun na kakšne "zunanje predloge". Poleg tega si mislim, da se ne bi otepal možnosti, da bi bil lahko obkrožen z ekipo kredibilnih programskih svetovalcev ... ampak tolko keša, da bi take ljudi vsaj nekaj malega plačevali, pa najbrž tudi v KŠ vendarle nimajo. Nadalje predvidevam, da je med super predlogi (seveda bi v svoji glavi vsak glasbeni zanesenjak fural sem samo najaktualnejše in najboljše) in ne tako super realnostjo (kaj se dejansko da pripeljati sem?) velikokrat velik prepad. Pa tudi, eno je misliti samo na najaktualnejše sodobne tokove; kdo pa (bo) misli(l) na starejšo (aktivno) publiko, ki gre gotovo rajši na Partibrejkerse kot na Viet Kong? A za njih pa nič žura, ker so to pač neka stara jajca? Jebiga, v nasprotju s prepričanjem marsikoga KŠ ni namenjena samo mladim hipsterjem.
Ko preletim glasbene nastope, ki so se v zadnjih sedmih letih zgodili v KŠ in to primerjam s preostalo ljubljansko sceno zadnjih sedmih let (mislim da je primerjava na mestu - torej en plac vs. vsi ostali), me prej skrbi, kaj se bo zgodilo s šiškinim programom, ko bo aktualna ekipa (in njen glasbeni programc) šla; in kdo bo stopil v te - vse prej kot majhne - čevlje.

V končni fazi je za outsiderja, ki pregleduje program, itak isto. Če se malo grobo izrazim: kaj mene kot obiskovalca zanima kdo dela kakšen koncert, ki se fizično odvija v Šiški; pač pogledam seznam koncertov in presodim, če drži vodo. Hočeš nočeš celostno podobo institucije oblikujejo vsi dogodki, ki se not zgodijo, ne glede na to, da nekaterih ni izbralo Šiškino programsko vodstvo. Zato tudi nihče od nas ne misli (vsaj upam tako), da bi v Šiški lahko koncertiral Werner, kot je nekdo omenil zgoraj. Ker princip je v bistvu precej podoben...

S tem da tukaj težko krivim ljudi iz Šiške, ker je nekaj očitno narobe s samo finančno konstrukcijo prostora. Če oblastniki oziroma tisti, ki v Šiško pumpajo denar, niso sposobni finančno zagotovit programa, ki se ne bi tako močno opiral na zunanje izvajalce, morajo pač povlečt nekaj denarja iz ostalih razpisov in dostojno bankrollat svojega paradnega konja.

O ponavljanju bandov ne bom več pisal, ker sem že ene parkrat razložil svoje stališče, bi pa rekel, da po mojem mnenju Kino Šiška absolutno je tukaj zato, da primarno misli na najaktualnejše sodobne tokove, ne pa na nekoga, ki bi šel rad na Partibrejkers. Na njih gre lahko tudi v Cvetličarno, na Ment ali pa Shabazz Palaces pa bolj težko, ne?

 

Vem, da sem glede na doslejšnjo debato čistom mim, ampak ker v osnovnem prispevku nihče ni omenil Big Bluff, jih omenjam jaz. Zame najugodnejše presenečenje. Latvijci, če prav pomnim. Strastni (za razliko od prenekaterih domačih pozerjev).

Big Bluff so mi osebno bili pretendenti Johna Mayerja, pomešani s country vplivi. Nič kaj "za dol padt", nič novega, izvedeno pa korektno.

Disko cinik, seveda nič novega, ampak po mojem je bilo izvedeno dosti več kot le korektno; meni bolj šteje pristop kot novotarija, mal mam že sive brke.

Ker zgoraj razvite teme presegajo format forumaške debate, vabim vse poslušalce RŠ-a, glasbene fene, davkoplačevalce in druge zainteresirane, da glasbene želje, predloge, pripombe, vprašanja in kletvice v zvezi z glasbenim programom KŠ usmerite na matjaz.mancek@kinosiska.si.
Mento-klarja, Mentoskeptika in Jaka Bulca, v zgornji debati najbolj aktivne, prizadete in napol informirane, pa vabim na pijačo, ob kateri lahko soočimo vprašanja in odgovore, argumente in polresnice, govorice in dejstva v zvezi s sestavljanjem glasbenega programa KŠ, v zvezi s tem, kateri izvajalci bi morali biti v njem in zakaj niso, lahko se pomenimo glede tega zakaj določeni bendi so v Zg in ne pri nas ter obratno, ter kakšni so vplivi MENTa na program KŠ in našo sceno nasploh.
Če je zainteresiranost in potreba res tako velika, sem na voljo za obrazložitev vsega naštetega v etru vašega medija.

Predlagam tudi, da ste pozorni na nove najave v naslednjih dneh in tednih, prilagam pa še dva sveža odziva na MENT, ki kažeta, kako učinek in pomen tega projekta vidijo v tujini:

http://louderthanwar.com/its-everyone-else-ment-festival-live-review/

http://muzika.20minuta.hr/clanak/57046/vijesti/cetiri-stvari-koje-smo-na...

No ja, nekaj se pa je dalo zvedet iz te forumaške debate, kjub vsemu. Tudi potekala je po moje vzorno in brez nizkih udarcev (če kdo misli da je "nizek udarec" to da se mal sprašuješ o odskočnih deskah za nadaljnjo kariero naj povem da je s tem prepletena vsa družba in ni razloga da bi bili že vnaprej prepričani da je ta "napredni" glasbeni sektor izjema).

Z Mančkom na kavo ne bi šel in tud pisma na naslov Kinašiške ne bom šel pisat saj me zanima več mnenj in ne le uradni pr bi pa bil zelo za to da se Manček kot se je sam ponudil povabi v en pogovorni radijski termin. Ne le na
žar a vendar z dovolj kritičnim sogovornikom, ki mu bo znal postaviti tudi provokativnejša vprašanja in vztrajati na konkretnejših odgovorih in ne le na floskulah da nihče ne odgovarja na mejle in da pač ne gre.

Po ne ravno evforičnem odzivu ršove redakcije ob sinočnjem poslušanju oddaje imam (skeptik pač) sicer še bolj utrjen občutek da gre pri Mentu za en velik in uspešen reklamni pomp obenem pa poleg druženja ne nudi kaj dosti več kot možnost za še dodatno konfekcizacijo in dekofeinizacijo glasbene ponudbe, za to da se s ponudbo sicer žanrsko pestrega enega in istega nekako kljubuje angloameriški prevladi enega in istega.

Upam da Ment vsaj Repetitorju, ki v živo ne dvomim da lahko pomete s praktično vso evropsko straight rock'n'roll konkurenco pomaga do zasluženega preboja na mednarodno sceno. V kolikor ta že itak ne poteka.

Op.: od "Mentoskeptika" je zgornji komentar, napakca ("Evro-" sicer tudi a to je že druga zgodba)

Pa ja, what he said, pass.

Kot zainteresirani laik se ne počutim dovolj sposobnega, da bi v verbalni izmenjavi teh mnenj lahko dostojno pariral. Nekdo, ki je na poziciji vednosti, lahko take debate brez težav pelje izrazito v eno smer, ki je ponavadi seveda tista, ki njemu najbolj odgovarja.

Hkrati mi ni jasno, zakaj bi bilo o delu javnega zavoda bolje debatirati v taki hermetični debati, če se je pa tule odvijala povsem civilizirana razprava, kjer so se na spodoben način srečala zelo raznolika mnenja. 

Bom pa definitivno z navdušenjem spremljal nove najave koncertov. Dva spomladanska v Šiški že komaj čakam, še bolj bom pa vesel, če boste vse moje pomisleke popolnoma demantirali prav s prihajajočo sezono. Takrat bom z veseljem pojedel svoje besede in vsi bomo zadovoljni.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness