Kyuss Lives!, Carnaval

Recenzija dogodka
30. 5. 2012 - 14.30

Kino Šiška, 28. 5. 2012

 

Uporaba pojma »kulten« je na področju popularne glasbe že tako prostituirana, da je beseda že skoraj izgubila svoj pravi pomen. V večini primerov predstavlja le marketinški prijem, kako na koncerte privabiti čim večje število ljudi. Kyuss, recimo, lahko brez zadržkov označimo za kulten bend. Sodijo namreč med tiste stilsko mejne bende, ki so v času svojega aktivnega delovanja v prvi polovici 90-ih s svojim svežim, unikatnim zvokom postavljali nove meje. Vendar, kot se je to v zgodovini rocka že velikokrat pokazalo, so bili v tistem obdobju neupravičeno spregledani in le manjše število poslušalcev in kritikov jih je prepoznalo kot nekaj posebnega. Se je pa, kot v primeru Velvet Underground na primer, vpliv njihovega zvoka pokazal na daljši rok.

Kyuss je bil tisti bend, ki je navdihoval večino bendov v prvi veliki »stoner« eksploziji s konca 90-ih. V tistem obdobju smo številne predstavnike žanra videli tudi pri nas, vendar je takrat scena obstala na majhnem klubskem nivoju. Desetletje kasneje je nastopila nova generacija in zanimanje za stoner rock je doživelo pravo klubsko renesanso s številnimi domačimi bendi in povečanim interesom mlajše publike. Interes za stoner rock se je povečal tudi v svetovnem merilu, zato ni čudno, da se je zbrala ekipa, ki pod novim imenom Kyuss Lives! poskuša predstaviti tisto, kar je bila revolucija v zvoku pred slabimi dvajsetimi leti.

Tudi avtor tega prispevka sem veliki fen benda Kyuss, vendar sem bil pri tej ponovni združitvi pod imenom Kyuss Lives! velik skeptik. Glavni razlog je bil seveda to, da v ekipi ni Josha Hommeja kot glavnega avtorja. Dejstvo, da je bend nedavno zapustil tudi Nick Oliveri, zadevi tudi ni šlo v prid. A vendar, v bendu sta še vedno vokalist John Garcia in bobnar Brant Bjork, kar je bil še vedno zadosten razlog za neobremenjen ogled nastopa v Kinu Šiška. V smislu, pustimo se presenetiti. Podobno je očitno razmišljala tudi preostala publika, ki je dobro razpoložena in v pozitivnem pričakovanju napolnila Katedralo Kina Šiška. Mit o Kyuss je očitno zelo živ tudi v Sloveniji.

Dogodek so, tudi zaradi odlične nove plošče »Tennis Football Basketball«, zasluženo odprli Carnaval kot eni izmed pionirjev stoner zvoka pri nas. Zaradi kadrovskega cunamija v zadnjem hipu so nastopili kot trio in verjetno lahko temu pripišemo bolj bledoličen, neizživet nastop.

Malce po deseti so oder v temi zavzeli Kyuss Lives!. Brant Bjork za bobni, John Garcia na vokalu, Billy Cordel - bas in Bruno Fevery na kitari. Pošast v obliki zvočnega vulkana je zarohnela in začela bljuvati stare klasike puščavskega heavy rocka. Kot je pokazalo razdobje slabih dvajset let od nastanka vseh teh komadov, so ti odlično prestali test časa in zelo močno zvenijo tudi danes, in sicer ne glede na to, da v bendu ni Josha Hommeja, Nicka Oliverija ali Scotta Reederja. Ok, mogoče je umanjkala kakšna Josheva vokalna finesa v back vokalih ali lucidni kitarski dodatek, mogoče sem pogrešal malce Oliverijeve norosti. A kljub temu je bend na odru dajal dober vtis, kljub manjšim težavam z ozvočenjem.

Garcia je bil dobro razpoložen, svež in v dobri vokalni formi, Cordel in Fevery sta solidni izbiri. A glavna mašina teh, ciniki bi rekli invalidnih Kyuss, je vendarle bobnar Brant Bjork. Vsaj občutek je bil tak. Ima neki svoj mehki udarec, ki daje bendu pravi »groove« in ga vodi skozi nastop, hkrati pa je bil tudi avtor oz. soavtor številnih Kyuss klasik, kar daje težo tudi tej postavi.

Publika se je na dogajanje na odru dobro odzvala in od benda izsilila še dodatek. Na nastopu, ki je trajal cirka uro in pol, novih pesmi nismo slišali.

 

Kyuss Lives! - The Interview
Avtorji: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

lol manjšim težavam z ozvočenjem?
-ena glava od basa ni delala; torej je bil zvok basa dokaj brez prezence in brez tipičnega zvoka, kar je bistveno pr takemu žanru. to je največji minus!!!
-kabli ali mikrofoni od prehodov od bobnov so se zjebali in je zgledalo kod da nekdo drobi cornflakese v ozvočenju; vsakič ko se je to zgodilo je prav ubilo filing
-na koncu se zjebe nekaj v levem ozvočenju in ko je bla samo kitara je zgledalo kot da so popokale membrane zvočnikov...

skratka folk plača 20€ za koncert in dobi plomijo od zvoka. Kyuss so bli res suvereni na odru. Kapo dol Garciji ker vokal je bir res u nulo. Aja pa kaj so dajali uni dealay na vokal??? WTF

še en minus: varnostniki na robu odra ki so zgledali ko neki komadnosi in si mel filing da si v SS taborišču.

skratka kino šiška=merda

hej hej, tole glede Carnaval se pa ne morm strinjat. glede na to, da so trije šele kak mesec, al pa še to ne, so odprašili več kot spodobno. mel so ne najboljši zvok, sej vemo pa, da se v Šišci zgodi, da majo tudi nartavečji bendi slab zvok. delay more bit na vokalu, kak pa je stoner vokal brez delaya haha verjetno so vse skupaj malo preveč navili in je nekaj škripnilo. tom od bobna je res nagravžno praskal :)

bolj se ne bi mogel strinjat, merda di ozvočenje, niti k od kyuss sounda

se strinjam tako s polomljenim zvokom, skurjenimi zvocniki, al kaj so bili tisti ferceri, ki se jih je slisalo vsake tolko ..

Najhujs so pa res uni SS redarji - kaj je treba met tri na odru po enega na vsakem vhodu v dvorano. Se dobr da ljudje niso stage dajvali sej bi jih verjetno odnesli ven. Ko je levi SS-ovec videl da je tam na sredi en dal roko pevcu je zdirjal med ljudmi do tja jih odrival in unga napizdil..

halo FakoFF kinosiska

agresivni redarji smrdijo, to je velik minus koncerta, sm pa vsaj 1x videl Kyuss, to je + in mislim da je bil ne glede na vse dober filing na koncertu

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.