Altin Gün, Moveknowledgement

Oddaja
17. 11. 2022 - 14.00

Kino Šiška, Ljubljana, 15. 11. 2022

 

V studiu RŠ pred koncertom v Kinu Šiška
 / 14. 11. 2022

Deževni novembrski teden je razgibal torkov večer, ko je Kino Šiška oder svoje Katedrale rezerviral za plesne zvoke turškega psihedeličnega rocka z nizozemsko zasedbo Altin Gün in domačo zasedbo, ki je ogrela dvorano in publiko – žanrsko pisan bend Moveknowledgement.

Pretakanje in mešanje žanrov je domača štiričlanska zasedba izpilila v dolgoletnem glasbenem ustvarjanju, nov dokaz tega pa je aktualni, letošnji album Lying Cobra. Fantje so pokazali samozavest in vešče barantanje z analognimi sinti, kitarami, vokalom in bobni. Slednji so bili za tokratni koncert od ostalih inštrumentov ločeni s pleksi steklom, kar je dalo vtis posameznosti in individualnosti članov na odru. Obenem pa je bilo vidno in slišno, da delujejo v kolektivu in skupaj ustvarjajo teatralno vzdušje. Na trenutke je bilo videti, da si štirje glasbeniki vsak zvok podajajo med seboj kot žogico. Rezultat je bil občutek posebne razporejenosti elementov zvoka v prostoru in času. 

Šesta studijska plošča domačih legend
 / 15. 4. 2022

Vzdušje je bilo nadzorovano, hkrati pa tudi nekoliko odmaknjeno v kontekstu razmerja med glasbenikom in publiko. Pristnejši pa je bil stik z vokalistom Urošem Weinbergerjem, čigar način petja in gibi so ustvarili imidž nekakšne rock zvezde v stilu Kurta Cobaina. Tudi zaradi tega je bilo jasno, da smo, ne glede na to, kakšno vzdušje ali zvočne elemente imamo v mislih, na koncertu zasedbe, ki ima veliko izkušenj z mastnim kitarskim zvokom. 

Razgibanih trenutkov smo bili deležni v zvoku progresivnih kitar in bobnov. Poseben vajb je dodala igra luči, ki so utripale podobno, kot so utripali zvočni momenti. Utrinki enoličnosti, morda monotonosti, so bili pravzaprav skupno padanje v rifovski tok. Ta je bil idealen za psihedelične ritme, ki so sledili desetminutni pavzi po koncu nastopa domačih Moveknowledgement.

Najatraktivnejši turško-nizozemski cover band ta hip.
 / 3. 9. 2018

Na oder je nato stopila nizozemska zasedba, ki jo sestavljajo Jasper Verhulst z bas kitaro, vokalist Erdinç Ecevit Yıldız s sintetizatorjem in baglamo, vokalistka Merve Daşdemir, ki upravlja tudi s sintetizatorjem, Daniel Smienk za bobni, Chris Bruining s tolkali in Thijs Elzinga s kitaro. Pred seboj oziroma okrog sebe smo imeli veliko zasedbo in glasbo, ki v vsakem pogledu kliče po gibanju. 

Glasba zasedbe Altin Gün poslušalca odene v določeno vzhodnoevropsko melanholijo in nostalgijo. V vseh, ki so se udeležili koncerta, je to vzbudilo željo po premikanju. Nenavadna pa je bila prezenca umetnikov, ki so na odru delovali sproščeni, vendar precej distancirani. Kot bi ustvarili prostor, v katerem je bilo jasno, da glasbeniki dojemajo zvok, ki ga ustvarjajo na določen analitično-strukturni način, in so pri tem izrazito konceptualni. Ni bilo videti, da so se zares prepustili energiji, ustvarjeni v celotnem procesu, vsaj ne telesno. 

Pred današnjim koncertom v Kinu Šiška bomo v etru z nizozemskimi muzikanti anatolskega rocka
 / 24. 2. 2019

Sredino nastopa, ki je bila nekakšna evforična sprostitev in vrhunec tega koncertnega večera, je zaznamovalo ujemanje energije glasbenikov in glasbe. A za to je bila zaslužna publika, ki je vidno uživala in se spojila z melodijami in ritmi. Celotno vzdušje šišenske Katedrale je povezala skupaj in jo raketno lansirala nazaj na oder, kar je glasbenike postopno spodbudilo k telesni prepustitvi lastni glasbi.

Altin Gün so zanetili spoj turškega neofunk vzdušja in sodobnih elektronsko zastavljenih zvokov. Po eni strani se spogledujejo z elektroniko, ki posameznika ponese v stanje samote in individualnega dojemanja muzike, po drugi strani pa z vzhodnoevropsko kulturo, ki terja skupnostno vzdušje domačnosti. Nastop nizozemsko-turških funkerjev je pokazal, kako vse odgovore, ki jih poslušalci želimo, pravzaprav najdemo v samem mediju – glasbi in ne toliko v tistem, ki to glasbo ustvarja.

 

photo by: Kino Šiška

 

Institucije: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness