DeForrest Brown, Jr.: Assembling a Black Counter Culture

Recenzija izdelka
5. 5. 2023 - 14.00

Primary Information, 2022

 

V Alabami rojeni pisec, ustvarjalec in ritemanalist DeForrest Brown, Jr., ki ustvarja pod imenom Speaker Music, je prepotreben trn v peti elektronske scene. Kot eden njenih najostrejših kulturnih opazovalcev z analizo rase in razreda naslavlja njene izkoriščevalske sisteme. Brownova tarča je s prvencem Assembling a Black Counter Culture osrednje živčevje pobeljenega fenomena, skoraj vedno, če ne vedno znova, izbrisano dejstvo techna kot črnske kulturne prakse. Namen dela je predstaviti zgodovinsko zavest techna kot detroitskega izvornika svetovnega glasbenega vesolja in še pomembneje kot načina afroameriškega razmišljanja ter boja.

Zastopnik kampanje Make Techno Black Again z novim albumom
 / 17. 7. 2020

Brownovo zgodovinjenje je daljnovidno. Osnovna zgodba, v kateri Detroit, njegova glasbena ter ekonomska dediščina, Motown in začetniki techna, Belleville trio, tvorijo srž simbolne mitologije klubske kulture, je resda dobro poznana in je bila tudi prej dostopna vsem neignorantskim spremljevalcem elektronike. Ne glede na predhodno znanje pa štiristostranska poglobitev v prepletajoče se tokove razvoja techna bralcu na enem mestu ponudi do sedaj nedoseženo bogatost in globino informacij. Vzpostavitev črnocentrične enciklopedične resnice pa je le en del uspeha v ponovni uveljavitvi polne interpretacije preučevanega subjekta. 

Avtor ima kot kritik in poslušalec empatičen pristop do glasbe in glasbenikov. Aktivno prisluhne dogajanju in nam omogoči uvid v svet, ki se šele začne z interpretacijo glasbe same. Assembling a Black Counter Culture raziskuje fenomen techna s čisto materialnega in filozofskega vidika. Tako prikaže nezmožnost ločitve zavesti techna od trgovine s sužnji. Iz nje izvira moderna linija črnske popularne kulture, na primer soul in funk, iz katerih se je razvil tudi techno kot kibernetski naslednik afroameriških ritmov. 

Techno prav tako predstavlja tehnološko inovativnost glasbe same in glasbeniškega delovanja. Njegovi ustvarjalci so uporabljano opremo prvi dojeli kot ustvarjalno orodje nove človeškosti, ki ni v boju s tehnologijo, temveč je tehnološko utopična. Ob tem je ključno tudi srednjerazredno ozadje akterjev. Čeprav naj bi bili inštrumenti rutinizirajoči in v tem preslikava izvrševanja dnevnih služb ustvarjalcev, je prišlo do apropriacije razmerja med umetnikom in delovnim procesom. Produkcija techna je shekala omejitve tedanjega razmišljanja o tem, kaj konstituira glasbeno udejstvovanje, in transcendirala za Afroameričane običajno nedostopno postindustrialistično kreativnost. 

Brown prikaže, da je techno način razmišljanja in delovanja, pri čemer ozka zamejitev žanrske oznake ne bi uspela zaobjeti bogatosti ideje. Nabor predstavljenih umetniških entitet je v skladu s tem sorazmerno obsežen in med drugim vključuje jazz, house ter ghetto tech ustvarjalce. Posledica idejne usmeritve je časovna nelinearnost vsebine. Sklopi umetniških entitet večinoma definirajo poglavja, vendar med in znotraj slednjih potujemo skozi čas. Ob množici informacij, dolgih citatov in večkratnega uvajanja istih ustvarjalcev posledično včasih občutimo dislociranost, vendar za specifično logiko obstaja razlog. 

Hkratno zgodovinjenje več linij izriše močno povezanost akterjev in naslovi pomen skupnosti. V ospredju so resda najslavnejši predstavniki scene, vendar niso predstavljeni kot izolacionisti. Močno poudarjena je povezanost akterjev preko družabnih in/ali idejnih mrež. Za izris slednjih poskrbi avtor, pri čemer je najudarnejša analiza techna in njegovih umetnikov kot surovine bele in evropske kreativne industrije, ki je za svoj profit glasbo izolirala od izvornih ekonomskih, političnih in kulturnih elementov. 

Knjiga Assembling a Black Counter Culture bralca sooči s kapitulacijo prihodnosti, kot si jo je zamišljal detroitski techno. Izkoriščen znotraj neokolonialističnih in kapitalističnih sistemov se je skomercializiral in institucionaliziral, pri tem pa iz zgodovinske zavesti in živeče sedanjosti izrinil Afroameričane. Delo je zapis izbrisane resnice in kot tako uporablja avtoritativen pristop. Vendar z Brownom pri naraciji knjige nismo v tesnem stiku, ker se kot pripovedovalec umakne in spregovori skozi druge. Akademska tehnika oddaljitve zagotovi jasnost teme, vendar povzroči občasen občutek suhoparnosti, še posebej pri vsebinsko močno izčrpnih sklopih. Glede na to, da se delo ne uklanja uredniškemu standardu prioritiziranja udobja bralcev z večjo strnjenostjo, preseneti pohitrenost zaključka, s katerim razplet tematske rdeče niti izgubi intenzivnost. 

DeForrest Brown, Jr., je z Assembling a Black Counter Culture ustvaril ključno gradivo o Detroitu kot originatorju techno futurizma in techna kot kulturnega fenomena Afroameričanov. Knjiga je bila izdana v času, ki ga avtor razume kot pomemben prehodni trenutek v zgodovini temnopoltih, momentu kolektivnega naslavljanja elementa rase v družbi. Čeprav delo pozitivno ponastavlja razumevanje zgodovine, ne poskuša prerokovati boljše prihodnosti. V svoji negativni oceni sedanjosti in prevlade izkoriščevalskih sistemov je realistično, kar je morda še najboljše. Le streznjeni bomo morda začeli delovati drugače.

 

 

Naslovnica knjige: Abdul Qadim Haqq

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.