Matter: HAOS @ Kino Šiška, 31. 3. 2022

Recenzija dogodka
6. 4. 2022 - 14.00

Kino Šiška, Ljubljana, 31. 3. 2022

 

Na zadnji marčevski dan se je v Kinu Šiška odvil koncert, ki je tako po količini obiskovalcev kot po nedvomnem lokalnem hajpu presegal sebi podobne po velikosti in izpostavljenosti. V Katedrali Kina Šiška, kot je zanje že navada, so nastopili kamniški bojsi Matter, tokrat z gosti PTČ, .travnik, Nomark, Tsujigiri in Sahareya. Vnema je bila že več kot očitna, ko je avtor z lokalnim prevozom dospel do prizorišča in se je polovica potnikov, žejnih glasbe, zagnala na pločnik pod goste dežne kaplje. Med performansi je tudi na pobudo nastopajočih med publiko rasla napetost za nastop, ki nas je, obetajoč veliko, čakal na koncu večera, ko naj bi na oder končno stopili mistični trije in množici odpihnili možgane s svojimi beati in besedami.

Četrti studijski album kamniške skupine je suveren sestop v dolino, kjer imajo vse pod kontrolo
 / 3. 2. 2022

Zares je o tem večeru mogoče govoriti le kot o prikazu dediščine Matter. Vseh pet prednastopajočih se je zdelo kot nekakšen povzetek njihove zapuščine na sceni. S svojimi besedili so osvobodili jezik repa, ki je bil prej skrbno varovan z old school ideali, s produkcijo so odprli povezave z elektroniko, trapom in drugimi žanri. V vse to bi lahko umestili vsakega od gostov, saj so vsi na tak ali drugačen način ožigosani s kamniškim trojcem. A Matter kot sila in mesto, ki ga zavzemajo Dacho, Tunja in Levanael, je v tej hierarhiji neizpodbitno na samem vrhu. Ko so dobro uro in pol po uradnem začetku koncerta končno stopili na oder, je občinstvo ponorelo. Evforija je zajela celotno Katedralo in energija je le še rasla.

Takrat se je večer postavil na glavo in izrazil svojo praznost. Diskrepanca med polno in ekstatično Katedralo Kina Šiška in tremi modeli, ki so na odru izpadli nastopaško, zajebantsko in ob pomanjkanju kakršnegakoli truda izjemno puhlo in plitko, je zarezala skozi zadnjo uro in pol priprav na ta polomljeni spektakel. Ob prihodu se je še zdelo, da so želeli v nastop uvesti nekaj malce humorja in da se bo skozi koncert njihov fokus izčistil, a je z vsakim komadom ostalo manj upanja o takšnem preobratu. Koncert Matter je dokaj hitro dosegel dno, saj nič, kar so na odru počeli, ni bilo intrigantno ali vsebovalo neke trohice umetniške vrednosti, nič ni bilo vzeto resno, tudi glasba ali nastop sam ne. Publiko je morda držal v transu le vedno prisotni etos izvajalcev, ki ga tokrat ni bilo niti slutiti. Vsak izmed njih je vlekel nastop v svojo smer, Dacho v neko navidezno resnost, čisto repanje, rimokleparstvo, Tunja v neko sproščenost in ležernost, Levanael pa v neko tretjo smer, ki niti ni prišla do izraza, ker je le stal za svojo mizo v ozadju.

Takrat so se besede redakcijskega kolega Mraza zložile v smiselno celoto, ko je recenzentu na koncertu rekel, da so Matter odraz slovenske glasbene scene, preveliki zanjo in nezmožni iti v tujino. In zares je bil Matter, ki smo ga gledali, nekajletni produkt truda in še nekaj več let krute, a resnične stagnacije na vrhu slovenskega glasbenega dogajanja. Občinstvo, zbrano v katedrali, pa se na videz ni zavedalo tega dejstva, obešajoč se le na pretekle lovorike, na katerih slonita današnji uspeh in status tria. Na najbrž enem izmed večjih koncertnih dogodkov leta, ki odmeva med ušesi vseh domačih ljubiteljev glasbe, se jim očitno ni treba več gnati in razvijati svojega projekta, kar so delali vsaj na začetku ob ambicioznem iskanju zvoka in izraza. Sedaj se zdi, da so tako oni sami kot njihova publika postali le nekakšen umetelni del scene, zunaj nje in umaknjeni od dogajanj, sil, trenj znotraj nje. Njihov mit, ki so ga sprva pridno kultivirali in v njem našli eno izmed svojih sidrišč kot projekt, jih je prerastel.

Tsujigiri & Matter s fuzbalerskimi referencami, hudimi beati in nasičeno celostno podobo
 / 10. 9. 2020

Koncert kot tak je torej izpadel nedorasel navdušenju. Tudi ležerna uletavanja Tsujigirija na oder in soizvajanje komadov, kot je Better s plošče Testament ljubezni, niso dodala nič novega h koncertnemu doživetju. Zaradi pomanjkanja zagnanosti nastopajočih je nizanje komadov tekom večera izgledalo bolj kot neko nabijanje na prazen gol, vsak izmed njih je bil sličen prejšnjemu. Poskus uveljavitve koncepta albuma HAOS kot zaključnega opusa določene faze njihovega ustvarjanja ni bil izpostavljen ali toliko vpet v koncert, da bi prišel do pravega izraza. Za tiste, ki smo se zavedali idejnega ozadja, je tako konec prišel zaradi izčrpanosti idej. Tudi ko so odrepali komad Rubikon z naslednje plate, ki naj bi jo delali s SunnySunom in naj bi bila obrnjena v bolj old school vode, se ni zdelo nič drugačnega razen produkcije in Tsujigirijevega pačenja čez beat. To je bilo iskreno ostudno in sramotno; če je že njegov glas estetsko usmerjen v trap, je to nemogoče trditi za old school poskus, s katerim gostuje na komadu. Kitica izpade parodična in Tsujigirjev nastop pusti grenak okus.

Fundamentalni problem domače scene je njena majhnost in morda tudi njena relativna specifičnost. V našem prostoru je popularen ustvarjalec dokaj hitro soočen z omejitvami, ki so omejitve naše države. Matter so zaradi svoje specifičnosti, zaradi katere so tako hitro uspeli, z njo tudi omejeni. Poleg tega pa pomanjkanje dosledne kritike občinstva propagira in omogoča stagnacijo ustvarjalcev. Njihova velika želja je imeti nekaj, nekoga, stalnost, na katero se lahko obesimo in jo poslušamo še dve desetletji ter ustvarjalce obujamo sodeč po starih uspehih in ne novih stvarjenjih. Če je res tako, se Matter obetajo še dolga leta polnjenja Katedrale in ohranjanja navideznega zagona, ki ga bodo poganjale množice, morda zamaknjene v neke transe in zasanjane v neke ideje, ki jih je glasba že zdavnaj pozabila.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

Tud zvok je bil za en kurac

kakšna recenzija je to? niti kančka nianse v obravnavi ali omembe katerekoli predskupine. ne vem a smo bli na istem koncertu ampak mislim da je blo večini folka hudo. recenzija pa izpade kot da je nekdo že iz avtobusa z levo nogo stopil

če je bil zvok za en kurac, pa, domnevam, vsaj ni bil iskreno ostuden in sramoten

+ kaj točno naj bi levanael počel na odru razen tega da “le stoji za mizo”? feeling kt da je recenzent prvič na trap koncertu

huda recenzija

Mora bit res hudo živet, če ne moraš biti dowright žaljiv glede res hudega koncerta. Amazing prepad med realnostjo in to res nesrečno recenzijo. Če je kaj "ostudnega in sramotnega" je to od resnice povsem odmaknjena recenzija.
Fuj!

omg rš so edgy

Iskreno je lahko matter samo hvaležen RŠu saj je edina institucija, ki jih jemlje resno!

Meni je blo na koncertu noro, folku tudi (precej ocitno), zgleda pa je recenzent ostal brez karte ali pa bil ves cas na ciku, kjer je zivcno razmisljal kaj bo pisal v recenziji. Nerazumem kaksen prispevek je to. Radio dijak!

No pa je SDS se nš radio prevzel. Kmalu jih bo financiral se Orban, kasneje pa bodo uvedli se prenos verouka in nedeljskih maš.

No pa je SDS se nš radio prevzel. Kmalu jih bo financiral se Orban, kasneje pa bodo uvedli se prenos verouka in nedeljskih maš.

Zanć sam bio šutwrsu klubu pa je tip z muziko samo stal za mizo. Cis je slabo prišk do izraza, tema majkem

To, da je folku bil hud koncert ni tako močan protiargument, kot menite nekateri. Šiška publika je pač znana po tem, da rata čisto evforična ob "canned" mediokritetah, to je kinda a thing lol
https://radiostudent.si/glasba/komentar-na-glasbo/po-koncertu-andersona-...

Kva je folk kr užaljen, jst se večinoma strinjam z recenzentom, prčakval se je več.

tfw je tempo in nivo Matter koncerta že 5 let odvisn od dolžine lajne

Končno spet ena proper recenzija!

o wow rš wants to go big with provokativnost and clickbaiting, ampak ostane samo priokus, kako uboga in usmiljenja vredna je tale glasbena redakcija

o wow rš wants to go big with provokativnost and clickbaiting, ampak ostane samo priokus, kako uboga in usmiljenja vredna je tale glasbena redakcija

YGTEA - kaj je Siska publika? So to morda vedno isti ljudje, ali pa skupek ljudi, ki se zaradi kinosiske obnasa vedno isto, ali pa so to morda vedno drugi ljudje, ki KS obiscejo na podlagi tega kaj jim je vsec in je bilo pripeljano tja. Nevem po cem je znana KS publika, men je bil vsak koncert drugacen, prav tako publika in se mi zdi nesmiselno oznacevat nekaj kot Siska publika... ali pac

Recenzent se je zbudil zgodaj zjutraj, da je lahko bil prej hater. Žal mi je, da ne moreš več uživat v življenju kolega.

fatter much better than matter…

Js sm 5 let bil prepričan, da so fantje parodija. I was wrong

Js sm 5 let bil prepričan, da so fantje parodija. I was wrong

Tudi Mimi Mercedez ni bila parodija. Groza.

a uredniki v tej ugledni ustanovi berejo clanke predn se jih objavi?? spavas li mirno spela cvetko?

to be woke!

Lahko tretja pove, da so Matter mel že marsiker koncert na kermu je bil Dacho zmer fovš, Tunja pa sam včasih, pa je bil zvok ubistvu čist ok. Za nastop bi pa lah pogledal mal kwa delajo folku High5 k pridejo na oder. Dej ne bit butthurt feni, sej ni bil tip prvič na koncertu.

2016, stara normalnost: Matter razdvajajo RŠ poslušalstvo.
2022, nova normalnost: Matter razdvajajo RŠ poslušalstvo. Roga ni več.

Osnovni problem Matter je ravno to, da imajo zelo nekritično publiko, ki jim lahko servirajo najbolj šlampaste stvari, pa bodo kul. Tipi lahko reciklirajo sebe še 20 krat pa bodo isti, le leta bodo šla naprej.

Niso pa edini v tem. Da je RŠ sploh sfural tako brutalno sranje, je pa stvar RŠa.

koga boli kurac HAHAHA

recenzent govori točno o tem - nekritična publika je navdušena, ker je zaslepljena z uspehi in hajpom iz preteklosti. očitno nekateri komentatorji pod prispevkom tega ne vidijo, kot tut ne vidijo, da je njihova nekritičnost motor, ki hajp in matter še drži pri življenju.

letu 2016 in še kakšno leto po tem sem bil tut sam velik fen. bil v kudu, šiški prvič, drugič, pa še na kakšnem koncertu vmes, ampak s triglavom in vsem kar je sledil, je šlo pa vse v slabo reciklažo in še slabše poskuse iskanja novih poti

matter r.i.p.

recenzent spusti točno to - nekritična publika ni navdušena, ker je zaslepljena z uspehi in hajpom iz preteklosti. očitno nekateri komentatorji pod prispevkom tega ne vidijo, kot tut ne vidijo, da je njihova nekritičnost motor, ki je dala življenje hajpu in matterju.

letu 2016 in še kakšno leto po tem sem bil tud sam velik hejter. nisem bil v kudu, šiški prvič, drugič, pa še na kakšnem koncertu vmes, ampak s triglavom in vsem kar je sledil, je šlo pa vse v dobro avantgardo in še boljše poskuse iskanja novih poti

matter bravo

haos in njegova era je v mnogih pogledih peak matter. tudi dotičnemu koncertu je težko kej ful očitat, razen če si se že vnaprej odloču, da ti ne bo kul. long. live. matter.

drgač koncert je bil čist hud, ne vem zakaj hejtate. Bojsi so dobr repal in ne moreš reč da nimamo najjačih koncertov v sloveniji.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.