SVAŠTARNICA

Oddaja
18. 6. 2015 - 9.15

Novice

Legendarna britanska elektronska zasedba The Orb, ki sta jo leta 1988 zasnovala Alex Paterson in Jimmy Cauty, je aprilsko napoved o vrnitvi k priznani založbi Kompakt zdaj ovekovečila z izdajo novega, svojega trinajstega dolgometražca z naslovom Moonbuilding 2703 AD. V primerjavi s preteklimi izdajami zadnjih nekaj let, denimo tudi zadnjima dvema, na katerih sta The Orb sodelovala z Leejem »Scratch« Perryjem, pa je gre tokrat za prvi album po leta 2009 izdanem Baghdad Batteries Stories (Orbsessions Volume III), ki ga je dvojec ustvaril brez gostov. V zvezi s prihajajočim albumum je Paterson povedal:

“It's a solid piece of music that mutates into an eight legged lunar Land Rover and takes off into a cosmic horizon of a million sounds, patterns and textures. It spins the listener on his/her head, rewiring their brains to maximum capacity, then brings them home, sweet home. ‘MOONBUILDING 2703 AD’ is inspired by this place called earth and the idea that in the future mankind discovers its root element in the ancient rocks on solar moons, which are based on musical harmonies, that despite being imprinted a billion lights years ago, are set to the same tempo as the Orb.”

Pred uradno izdajo 23. junija lahko plato Moonbuilding 2703 AD, ki šteje štiri ekstenzivne kompozicije ter tri krajše, med njimi hommage beatmakerju J Dilli, v celoti poslušate spodaj:

  

In ko smo že omenili Leeja »Scratcha« Perryja, legendo duba in reggaeja, naj omenimo še njegov novi biografski dokumentarec Visions of Paradise. Bolj kot za klasično biografijo gre tukaj za nekakšno pravljično popotovanje izpod taktirke nemškega režiserja Volkerja Schanerja, ki je s potovanji med Jamajko, Etiopijo, Nemčijo, Švico in Londonom 15 let proučeval Perryjev kozomos. Film lahko primerjamo z animiranim slogom zabavnega »tripanja« Yellow Submarine, v katerega vstopajo etiopski vplivi, tematsko pa pokriva Perryjevo življenje in zapuščino, vse od 50. let na Jamajki pa do ustanovitve The Upsetterers in studia The Black Ark. Napovednik za film Visions of Paradise si lahko ogledate tukaj.

Italijanska zasedba Collisions je z glasbenim občestvom delila  avtorski glasbeni film Masses & Sea Motions. Pri zasedbi Collisions gre za  nekakšno utelešenje kibernetske utopije, ki je nastala s pomočjo enkratne interaktivne tehnologije izpod prstov italijanskega saksofonista in raziskovalca računalniških muzik Leonella Tarabelle ter organskih perkusij bobnarja Alessandra Barisa, glasbenika in skladatelja, ki je med drugim sodeloval z izvajalci, kot so L'Altra, Comfort in The Somnambulist. Glasbeni film Masses & Sea Motions prinaša živ glasbeni material, posnet v toskanskem Teatru tišine (Teatro del silenzio). Njuno idejo sta pomagala realizirati režiser David Abate ter producentka Francesca Holsenn, inspiracijo pa je dvojica črpala pri neprekoslivem glasbenemu dokumentu Live at Pompei ter bolj aktualni stvaritvi Forever Still zasedbe Beach House. Več o samem projektu si lahko preberete v intervjuju za portal 15 Questions, sam glasbeni film pa lahko vidite spodaj:

    

V Nemčiji rojeni britanski skladatelj Max Richter je napovedal novo epsko izdajo z naslovom Sleep. Gre za morebiti eno daljših kompozicij v zgodovini klasičnih glasb, ki jo je Richter krstil s sintagmo »osemurna uspavanka«. Celotna osemurna verzija bo v digitalni obliki od 4. septembra naprej na voljo pri založbi Deutsche Grammophon, medtem ko bo enourna adaptacija kompozicije istega dne izdana tudi v obliki CD-ja, vinila in v digitalnem formatu. V eni PR izjav je Richter o izdaji povedal, da je slednja namenjena poslušanju, osemurna verzija pa poslušanju v spanju. Precej primerna se torej zdi odločitev, da bo publika premiero osemurne uspavanke doživela v posteljah v eni berlinskih koncertnih dvoran, dogodek pa bo trajal od polnoči do osmih zjutraj.

  

Uwe Schmidt, bolje poznan kot Atom™, včasih Atom Heart, včasih Señor Coconut, se z novim EP-jem vrača k svoji primarni založbi Raster-Noton. EP Riding the Void predstavlja prvo izdajo pod imenom Atom™ od lanskoletnega Ich Bin Meine Maschine, vsebinsko pa nekakšno nadaljevanje Schmidtovega raziskovanja popularnih muzik in pop kulture, ki ga je pri založbi začel z izdajo albuma HD leta 2013. Tudi nove muzike gravitirajo prodi klubskim okoljem, sicer pa EP prinaša štiri verzije naslovne pesmi, dva Schmidtovega remiksa ter Pulse Mix izpod prstov Scube. Riding the Void bo pri založbi Raster-Noton izdan 25. julija.

Svojo celotno svežo stvaritev pa v posluh ponuja tudi japonski house veteran Satoshi Tomiie, najbolje poznan po svojemu hitiču Tears iz leta 1989, ki nastal v koprodukciji z lani preminulim Frankiejem Knucklesom. Četudi se je od devetdesetih let naprej Tomiiejev produkcijski output občutno zmanjšal, saj se je večinoma posvetil didžejanju okrog sveta, se Japonec prihodnji teden vrača z novim dolgometračcem New Day, ki prinaša dvanajst svežih house pogruntavščin. Album New Day bo luč sveta pri založbi Abstract Architecture doživel 22. junija, sicer pa lahko prihajajoči Tomiiejevi stvaritvi prisluhnite že zdaj, in sicer tukaj.
 

--

 

Kam?
 

 

Denis & Denis @ Kino Šiška, Ljubljana

Domorodni četrtki: Sajkoslav & SamSatan in Poslušalnica 69: Tit Podobnik @ Gala hala, Ljubljana

--

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness