DJ Spinn: TEKLIFE Vol.2: What You Need

Oddaja
16. 11. 2012 - 19.00

Lit City Trax, 2012

V tokratni Tolpi bumov predstavljamo najnovejšo pogruntavščino izpod prstov enega ključnih akterjev vrvežave footwork scene iz Chicaga – DJ Spinna. O footworku smo na Radiu Študent že veliko govorili; izvorno gre za zadnjo evolucijsko stopničko ghetto house scene, ki je neločljivo vezana na specifičen ples, glasba sama pa je izrazito funkcionalna. Po tempu se vrti okrog 160 udarcev na minuto, in po surovosti, ritmični inventivnosti in soul elementih od daleč spominja na jungle. Footwork prav tako po celem svetu ravno zaradi razburljivih slogovnih elementov in ritmičnega potenciala oživlja tako posamične dubstep, jungle, hip hop, bass, pa tudi house glasbe. Morris Harper alias DJ Spinn je definitivno eden najbolj zaslužnih producentov v tem krogu -  z DJ Rashadom sta dolgo časa predstavljala produkcijsko središče scene, v zadnjem času pa tudi s pomočjo založbe Lit City Trax skušata predstaviti pristen, hipnotičen čikaški zvok, pri čemer tudi skrbita za glas mlajših producentov, ki so del njune klike (DJ Manny, DJ Earl).

Letos smo bili še posebej priča footwork eksploziji, saj smo bili priča številnim izdajam (pri čemer ne štejem britanskih ali evropskih posnemovalcev), med drugim tudi soul raziskovalca in ghetto house veterana Traxmana, pa Rashadov prvenec Welcome to the Chi. Preden pa se posvetimo današnji plošči v celoti, pa bi se rad najprej osredotočil na Rashadove in Spinnove produkcijske metode. Kronološko gledano sta oba pričela kot posnemovalca bolj odštekanih juke abstrakcij starejšega RP Booja, nato pa od tam naprej nadaljevala z lastnim juke zvokom. Le-ta je temeljil na dveh večjih vejah komadov, in sicer na bolj instrumentalni, sintetični na eni strani, po drugi strani pa sta dolgo časa posvečala interpretacijam top40 R&B komadov. Bolj ko sta v osiromašenem jugu Chicaga postajala središče scene, bolj sta razvijala lasten izraz, in pod vplivom nekaterih hip hop sampling metod ter virov spreminjala, vijačila in izumljala perkusivno in basirano divjanje, ki mu danes rečemo footwork. Njune prve, še posebej Rashadove izdaje na sedaj neobstoječi založbi Ghettophiles so pokazale močno navezanost na starejše soul, R&B, disco in house sample. V celotno zgodbo čikaškega scene so injicirale nakakšen občutek skupnosti, zgodovine in tradicije, naprednosti s spoštovanjem do prihodnosti.

Potem se je pa zgodilo nekaj presenetljivega, nepredvidljivega. Potem ko so Britanci namrelč mrzlično pričeli poslušati ta zvok, ga posvojili in pričeli že z resno reinterpretacijo, sta Rashad in Spinn začela sodelovati z njimi, poslušati popolnoma druge zvrsti in komade, kot jih ponavadi, in padla pod povsem britanski vpliv. Ali bolje rečeno: pod vpliv globalnega britanskega piara. Začela sta eksperimentirati z zvoki sodobne globalne bass scene, pričela sta remixirati Kanye Westa. Poslušala sta, kako se Britanci znova zanimajo za zvoke miami bassa, kako mrzlično iščejo house klasike za navdih, in na vsak njihov korak sta se pričela odzivati. Medtem ko se je strahospoštovani DJ virtuoz Traxman držal z varne distance soul samplov, je Rashad s svojim albumom na Lit City Trax denimo nesramno zarezal v idiosinkratične zvoke sodobnega popa, težkega undergrounda in obrnil nekatere ustaljene stereotipe na glavo (in tako dokazal, da so njegove interpretacije R&B komadov za razliko od vojske tekmecev dejansko nadvse okusne). Danes bomo poslušali drug izdelek iz Lit City Trax letos, vendar tokrat DJ Spinna. Za razliko od Rashadovih surovih, hipnotičnih in dezorientirajočih kinetičnih ekskurzov, DJ Spinn velja za bolj smooth producenta iz klike - bolj čistega, bolj prijaznega.

Ta mehek pristop je moč zaznati tudi skozi njegov album What You Need, ki še vključuje številne, premišljene detajle in produkcijske nadgradnje, ki jih v footworku do sedaj še ni bilo slišati. Plastenje vokalov je bolj premeteno in premišljeno, ustvarja več besednih iger, panning na plesišču gotovo ustvarja zanimivo prostorsko percepcijo, sinkopirane noge pa kot zmeraj zmagajo. A kljub temu, da Spinn velja za, kako bi rekel– ladies man v tej gruči, zanimivo zablesti na plošči What You Need ravno na delih, ki so najbolj battle, najbolj funkcionalni, najbolj direktni. Skladbi Horn Chemist in Dey' Comin tako predstavljata poleg žalostink Over There in What You Need vrhunce plošče, album pa v celoti križari med odštekanimi R&B priredbami, footwork himnami in hip hop remixi. DJ Spinn se s svojimi kotalečimi basi, kontraintuitivnimi perkusijami in melanholičnimi sint linijami tako končno postavlja enakopravno ob bok bolj znanemu DJ Rashadu, in še zmeraj dokazuje, da najboljši footwork prihaja naravnost iz Chicaga. Ta Chicago pa jutri, v soboto, pride v Ljubljano. It's What We Need.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness