DVA [HI:EMOTIONS] – Notu_Uronlineu

Recenzija izdelka
9. 11. 2016 - 19.00

Hyperdub, 2016

 

Londonski producent Leon Smart z drugim imenom DVA oziroma na novi plošči DVA [HI:EMOTIONS] je v šestih letih vodenja oddaje Grimey Breakfast na Rinse FM postal eno bolj prepoznavnih imen te radijske postaje, ključne za britansko urbano glasbo. Že pred desetletjem, ko je delal šele prve producentske korake, je pisal komade za Wileyja in še nekatere druge opazne grimerje. Leta 2011 je na povabilo prijatelja Kode9 pristal pod okriljem založbe Hyperdub. Verjetno bi v lagodni, preverjeni klimi lahko ustvarjal še naprej, toda ko gre za glasbo, DVA očitno ne sklepa kompromisov. 

Ko je DVA letos poleti gostoval v Ljubljani, je v intervjuju za Radio Študent povedal, da je na Rinse FM preprosto zadel ob strop. Zdelo se mu je, da je tam izkoristil svoj potencial in da je nastopil čas, ko si mora zaradi lastne kreativnosti in glasbene radovednosti poiskati nove izzive. Trenutno na Rinse FM sicer še vedno enkrat mesečno pripravlja Hyperdubovo oddajo, ki ima večji žanrski maneverski prostor, še večji izziv pa je našel v pripravi novega drugega albuma, s katerim je zdaj nasledil dolgometražni prvenec izpred štirih let. Sam pravi, da se je ustvarjanja glasbe v preteklosti loteval bolj strateško, medtem ko je novi album nastajal povsem neobremenjeno, kar pomeni, da je lahko brez zadržkov raziskoval in razvijal drzne ideje. Tudi ob podpori Hyperdubovega šefa Kode9 z izvrstnim posluhom za glasbo, ki se izogiba postavljenim obrazcem, kar je nenazadnje v najlepši luči pokazal z lansko izjemno ploščo 'Nothing'. In DVA-jeva 'Notu_Uronlineu' kljub zvočni in stilski drugačnosti zdaj sledi podobni logiki. 

Ko so se pojavile prve napovedi albuma, je malce zmotil vtis o domnevno zelo konceptualno zasnovanem albumu. S koncepti sicer ni nič narobe, dokler ne pogojujejo same glasbe, toda prevečkrat smo že doživeli, da je koncept lahko tudi le krinka za pomanjkanje glasbenih idej. No, kot se je izkazalo, je bil DVA-jev koncept bolj skupek premislekov o virtualni resničnosti, o tem, kako ta vpliva na družabne odnose in kako bo  pogojevala našo interakcijo v prihodnosti. Nemoteč dodatek za tiste, ki nas zanima le glasba, torej, hkrati pa morda tudi nekakšna opora za poslušalca, ki v žanrsko izmuzljivi glasbi rabi kak dodaten ročaj. Ja, plošča 'Notu_Uronlineu' ponudi precej zahtevno poslušanje, ki v prvi vrsti nagovarja radovednega poslušalca s posluhom za glasbo, ki ne pretrga vezi s preteklostjo, a se hkrati že spogleduje s prihodnostjo. Bolj specifično: v glasbi se denimo še vedno pojavljajo elementi grimea, dubstepa, garagea in UK-funkyja, toda za privržence teh podžanrov bo album najmanj ekscentričen, če že ne nerazumljiv. Bi se pa ta percepcija v prihodnosti lahko spremenila, tudi zaradi producentov, kot je DVA, ki tovrstni glasbi s pogumnimi idejami utirajo pot naprej.

No, čeprav glasba z novega albuma DVA-ja predstavi v najdrznejši podobi, pa ta zanj vendarle ne pomeni povsem novega poglavja. V zadnjih nekaj letih je namreč postajalo vse bolj očitno, da ga zanima zelo individualen izraz, ki ga je oblikoval z manipulacijo izvirnih zvočnih virov, pa tudi z dekonstrukcijo stereotipnih podžanrskih pravil. In v tem pogledu je 'Notu_Uronlineu' pravzaprav DVA-jev logični naslednji korak. Največja novost je morda to, da se izrazno s klubskega plesišča odmakne v dnevno sobo in v nekaterih skladbah ponudi že skorajda avantjazzovsko izkušnjo. Slednje je lepo vidno že s posnetkov živih nastopov, ko DVA z gostujočimi glasbeniki izpade celo bendovsko. Skoraj povsem se je izognil sodelovanjem z MC-ji in vokalisti, ki so močno zaznamovali prvenec, »nove glasove« pa je tokrat povzorčil na spletu in jih izvrstno vpel v konceptualno premiso albuma. Toda glavno besedo ima še vedno glasba, ki jo po novem močno zaznamuje temačna, že skoraj cinematična atmosferičnost.

Z nekaj domišljije bi nekatere skladbe lahko okarakterizirali kot sodoben elektronski R&B, druge kot grimersko ekscentriko po vzoru pred nedavnim pri nas videnih Babyfather, tretje kot raziskujoč post-bas, še več pa je takih, ki bi jim težko določili točno poreklo. Ja, DVA-ja vleče v raznotere stilske smeri, kar pa ne pomeni, da je album nekakšna kompilacijska raznožanrska nametanka, pač pa prej dinamičen in lepo zaokrožen prikaz DVA-jevih preteklih izkušenj in njihovega prevpraševanja skozi prizmi sodobnosti in prihodnosti. 'Notu_Uronlineu' je album, narejen za avtorjev gušt, na videz brez vsakršnih ambicij po tem, da bi z izjemo radovednežev hotel zadovoljiti specifične okuse. Je preprosto rezultat DVA-jeve odprtosti, njegovega izjemnega poznavanja (ob)klubske elektronske glasbe in studijskega mojstrstva. In kot tak je nedvomno eden od favoritov letošnje bere avanturističnih elektronskih albumov. 

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

ni vec na rinse fm ampak se je premaknil na radar radio. drugac pa kul recenzija, zlo dober album

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.