EDVARD GRAHAM LEWIS: All Over

Recenzija izdelka
24. 8. 2014 - 19.00

Editions Mego, 2014

 

Edvard Graham Lewis se je v glasbeno zgodovino zapisal kot basist pri Wire, angleški post pank zasedbi, ki je nastala ob koncu sedemdesetih let in se je nahajala bolj na obrobju takratnega pankovskega gibanja. Niso bili namreč tako ostro žanrsko določljivi, njihove težnje po eksperimentiranju so jih gnale z zakoličenih robov glasbene produkcije. Prav tako so preizkušali nove snemalne tehnike v studiih, na nastopih so namesto znanih pesmi igrali nov, koncertno še nepreizkušen material. Če je album Pink Flag sestavljen iz enaindvajsetih punk pesmic, je album The Drill njegovo nasprotje, saj ga tvori ena sama pesem, ki se je skozi koncertne nastope transformirala v različne oblike. Wire so bili pri snemanju glasbe odprti za nove zamisli, kar je prineslo uvajanje računalniških manipulacij pri studijskem snemanju kot pri albumu Manscope. Člani skupine so namreč imeli tudi solo projekte, na katerih so širili zvočna obzorja, kar se je nato kazalo tudi v glasbi, ki so jo igrali Wire.

Ob tem vidimo, da je bila skupina skozi svoje delovanje odprta za nove zamisli, kljub temu da je pogosta asociacija na to zasedbo ravno njihov album Pink Flag. Zato tudi ni nobeno presenečenje, če Edvard Graham Lewis posname album, ki je slišati elektronsko in je prežet z atmosferskimi zvoki kot na primer pesem Prism Buzzard. A prav tako so na albumu All Over ujete tudi pop podobe, in sicer v pesmi We've Lost Your Mind in Straight Into The Corner, ki pa je tudi rahlo dubovsko ojačana. Pri snemanju albuma All Over, ki je nastajal med leti 2003 in 2013, je sodelovala vrsta gostujočih glasbenikov. Večino materiala je posnel Edvard Lewis, ostali glasbeniki pa so kasneje dodali svoj delež na različnih lokacijah, od Los Angelesa, Škotske, Italije vse do Japonske. Rezultat tega je spreminjajoča zvočna podoba, ki v pesmi The Start Of Next Week dobi plesno in razmigano obliko. A kljub tej raznolikosti je album slišati homogeno, saj je glavnino glasbe posnel Edvard Graham Lewis, ob tem pa je vseskozi slišen njegov prepoznaven vokal. 

Rdeča nit je temačnost zvočnih podob, skozi katere se prikaže vokal Edvarda Grahama Lewisa, medtem ko pesmi dobijo skoraj meditativno obliko. Pri tem prednjači pesem It's Hard, kjer je pripovedni vokal ujet v odmev, nad katerim se prelivajo valovi nihajočih zvokov. Ta transcendentalnost in hipnotičnost se slikata skozi celotno dolžino plošče, na kateri pesmi ohranjajo pop obliko, kljub vseprisotni eksperimentalnosti in ohlapno definiranim zvočnim robovom. Na albumu so zabeležene zasanjane krajine, znotraj katerih slišimo tako koščke panka, popa kot techna. Ti različni glasbeni momenti se med seboj prelivajo in se iz mirnih oblik transformirajo v bolj utripajoče in ritmične podobe. Album All Over tvorijo pesmi, ki vsebujejo pop strukturo, nad njimi pa nenehno lebdi oblak eksperimentalni zvočnosti.

 

Evard Graham Lewis - We've Lost Your Mind
Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.