FLO: Left Behind LP

Recenzija izdelka
22. 3. 2021 - 19.00

samozaložba, 2021

 

Pozdravljeni v letošnji prvi pomladni Tolpi bumov, v kateri se bomo osredotočili na dolgometražni debi slovenskega podtalnega producenta, ki deluje pod psevdonimom FLO. Glasbenik z Obale redno streže s kvalitetnimi izdelki, ki višajo standard produkcije klasičnega dubstepa in sorodnih žanrov na svetovnem nivoju. Do izdaje prvenca njegova diskografija poleg mnogih singlov, remiksov ter sodelovanj na kompilacijah kolektiva Deep End! in založbe Beton records obsega tudi devet EP-jev. Njegovi izdatni karieri na Radiu Študent namenjamo obilo zaslužene pozornosti, producenta pa smo gostili tudi v oddajah DJ seansa in Globoki konec.

Veliko večino svojih glasbenih izdelkov FLO izdaja neodvisno na Bandcampu. Zaradi slabih izkušenj z založbami na eni strani in skupine rednih podpornikov, ki pokupi vsako njegovo izdajo v samozaložbi, na drugi predstavlja avtorju Bandcamp najpreprostejši način prodaje lastnega dela. FLO-jev prvenec Left Behind, ki je bil že v začetku leta napovedan z naslovno skladbo, predstavlja zajem izdelkov različnih žanrskih in čutnih nagibov iz avtorjeve večletne ustvarjalne poti. Nabor med drugim sestavljajo komadi, ki v zaokrožene celote dosedanjih EP izdaj niso sodili zaradi odstopanja od avtorjevega klasičnega 140 bpm dub stila.

Uvodni single albuma nas z melodičnim sintetičnim pad ozadjem in globoko sinusno basovsko linijo nežno sprejme v reverbirano sanjsko ambientalno krajino, nad katero se v stilu Burial ali Sorrow estetike stalno ritmično prepletajo perkusije in foley zvočni posnetki. V podobnem ležernem slogu nas po albumu naprej vodita skladbi Nova Titania in Fragola, vendar lahko pri slednji že zasledimo prisotnost surovejših neuro vložkov, ki so spretno in subtilno skriti med že tako slojevito ritmično sekcijo. Vzporednice bi lahko vlekli z nekaterimi mirnejšimi skladbami s poslednjega albuma Outer Edges, kultnega tria producentov Noisia.

Relativno spokojno atmosfero začetnega dela albuma Left Behind nekoliko nepričakovano nasilno prekine udarna skladba Modra. Sinkopiran breakbeat UK garage slog nas sprva spravi v občutje klubskega okolja, ki mu nato sledi spreten prehod v avtorju bolj domače triolske ritmične vzorce. Sledi ponovno mirnejša in spevnejša skladba Distanca, ki za kontinuirano glasbeno izkušnjo, ko pogledamo na album kot celoto, sodi bolj med uvodni izbor. Prostorsko odprto zvočno sliko iz zakulisja dopolnjujejo posamezni vokalni vložki, ki v avtorjevem značilnem slogu rahlo nakazujejo na prvine melodičnega chillstep žanra.

V drugem, živahnejšem delu albuma nas v že predstavljenem sinkopiranem stilu zagrabi in z intenzivno perkusijo, šumi in foley vložki po zvočnih tirnicah kakor hitri vlak iz najbolj utopičnih sanj kateregakoli rednega uporabnika slovenskih železnic zapelje skladba Chromed Out. Utripajoči pulz vzdržujejo tudi sintetični off-beat toni, ki se pojavljajo v mirnejših trenutkih in tudi kot kompliment ritmični sekciji v udarnejših predelih. Sledi ji skladba Texthoe, ki v albumskem izboru najbolj odseva avtorjevo zmožnost kombiniranja in povezovanja zvočnih elementov v vrhunsko skovan glasbeni konglomerat. Med oscilirajočo sub linijo, ki s sidechain tehniko v ozadje potiska konsistentno sintetično ozadje, se spretno giblje ritmična sekcija, na trenutke efektirana s spring reverbom in delay feedbackom v klasičnem stilu dub zapuščine.

Mirnejši skladbi Petite, na kateri se avtor ponovno dokaže v izvrstni tehniki rezanja in spajanja zvočnih posnetkov, sledijo tri sodelovanja, ki jih nespretno razdružuje temačen ambientalen vložek Etheral v stilu tematske glasbe dungeon okolja povprečne akcijsko-avanturistične računalniške igre. Sodelovanje s producentom Gisazo iz leta 2019 je povilo melodično skladbo Starp Trek, ki v začetku vleče vzporedja s počasnejšimi triphop instrumentali, na koncu pa s popolno spremembo ritmične podobe deluje kot kratek dvodelen dva-v-enem minimiks. Za razliko od ostale vsebine albuma Left Behind smo na delu Untitled Dub, ki je nastalo v sodelovanju s producentom Jafujem, priča izjemno čisti in slojno nezahtevni ritmični sliki, katere zasnova zaradi svoje preprostosti ni nič manj efektivna. Album zaključi sodelovanje z Ghostekom, ki s svojim uvodnim monologom in neuro stilom basovske linije namesto kot zaključni štikelc deluje bolj kot uvod v dve eksplozivni bonus drum&bass skladbi. Tema zaradi časovne omejitve danes ne bomo prisluhnili.

Ker FLO-jev prvenec Left Behind zajema znatno žanrsko diverziteto avtorjevega glasbenega izraza, ne deluje kot klasična, v kronološko zgodbo povezana celota, temveč kot večji eksperimentalni showcase projekt. Njegov namen je predstavitev različnih stilov in glasbenih okusov, ki so zaznamovali producentovo kariero, in njihova umestitev v daljši izdelek, ki posledično deluje kot odlično degustacijsko preddverje v avtorjevo bogato diskografijo.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness