Iceboy Violet: The Vanity Project

Recenzija izdelka
11. 2. 2022 - 19.00

2 B REAL, 2022

Iceboy Violet je nebinarna glasbenica, reperka in producentka, pomembna akterka na manchesterski podtalni klubski in eksperimentalni sceni, kjer je že vrsto let rezidenčna DJ-ka in performerka v klubu The White Hotel. Ta je prepoznaven kot ena od valilnic napredne klubske in neklubske elektronske glasbe, kjer je Iceboy Violet nastopala s pomembnimi akterkami alternativne scene, kot sta Loraine James in Moor Mother. Njen prvi komad sn0wstorm smo lahko slišali leta 2018, ko je muziko neredno izdajala na platformi SoundCloud, ko je še iskala svoj producentski in performerski stil. Na začetku ustvarjanja so bile njene kompozicije bolj ambientalne, vokal pa zadržan. Prototip zvoka z obravnavanega mikstejpa The Vanity Project lahko zasledimo na izdaji Unembodied ali na debitanskem mikstejpu Mook, izdanem pri Tobago Tracks leta 2018. Na njem je Iceboy Violet že spajala grime in noise, čeprav je glavni poudarek na hrupu in agresivnem šumu z občasnim ambientalnim elementom.

The Vanity Project je kratek, neposreden, surov in iskren. Sedem komadov, ki trajajo dobrih dvajset minut, ne pušča prostora za prehodni prostor, kar pomeni, da v strukturi komadov in med komadi samimi ni tranzicij ali balasta. Ustvarjalka pa – nasprotno – daje prostor mnogim in raznolikim producentskim sodelovanjem. Od dua Space AfrikaEmily Glass, Loraine James, Jennifer WaltonExploited Body do aye, ki je bila nekoč znana kot LOFT, glas in sočne verze pa doda tudi reper Blackhaine.

Premik dvojca Space Afrika iz dub techno maestrov v atmosferske kolažiste
 / 4. 9. 2021

Vsak zvok ima svoj namen in učinek. Sleherna verz in beseda sporočata. Primerno se izpovedni format giblje med govorjenim monologom in reperskim pristopom, vsebina pa prehaja med samoizpovedjo in iskanjem notranjega miru, notranje povezanosti ter bližine z zunanjim svetom. Komada Urban Ambience, ki sta ga producirala Space Afrika, in Are u Connected zvočno in vsebinsko odsevata urbano realnost hektične odtujenosti, znotraj katere melanholično hrepenimo po skupnosti in povezanosti. V drugem delu mikstejpa, v skladbah Vanity in DEATHDRIVE, pa se Iceboy Violet zazre vase – v iskrene izpovedi in izlive jeze, žalosti, bolečine ter upanja. Kompozicije so njeno orodje pričaranja čustvene atmosfere, v kateri si z umetnico delimo melanholijo, žejo po povezanosti v betonski džungli, in na drugi strani razpad, razkroj in ekstremno čustveno ekspresijo, ki jo manifestira s ciljem katarze.

The Vanity Project predstavlja umetniški mejnik v delovanju Iceboy Violet. Mikstejp je namreč prva digitalna koherentna predstavitev njenega iskrenega in surovega izraza. Zvok in izvedbo je počasi gnetla, preizpraševala in potiskala v območje performansov, kjer sta nastopajoča in publika močno povezani. Z verzi »come down, come through« nas direktno naslavlja, poziva. Tudi zvočno je izdelek zaokrožen, saj na njem slišimo, kaj jo je glasbeno in konceptualno najbolj zaznamovalo. Kolažiranje, hektičnost, dezorientiranost kompozicij, mehaničnost glasu in prehajanje med človečnostjo in nečlovečnostjo občutimo kot bistvene za izpovedovanje njene avtentičnosti.

Dekonstruirana poezija ekstatičnega delirija
 / 20. 11. 2021

Jasno je, kje in za čim Iceboy Violet stoji in kako umetniško ustvarja. Zvok bazira v eksperimentalni klubski elektroniki, ki je značilna za kvirovske skupnosti, saj predstavlja progresivnost in protikulturo. Fuzija repa, grima, IDM-a in klubske dekonstrukcije vsebinsko subverzira prevladujoče ideje grime in drill muzike. Še vedno jo ohranja kot antitezo normativi, pozicionirano na urbani margini, vendar vanjo vpliva in si zanjo zamišlja drugačne vsebine. S tem postavlja nove, inovativne glasbene kompozicije, ki so blizu scenskima soustvarjalkama Loraine James, s katero je lani tudi sodelovala na albumu Reflection, in ayo, s katero sta delali na nedavnih izdajah. Vse tri si zamišljajo nove prihodnosti urbanega podtalja skozi progresivno elektronsko kvir muziko. Kulturološki in kvirovski pogled na dotično sceno je bil v recenzijah sodobnic že intuitivno poudarjen v kontekstu žanrskih fuzij. Vendar moramo ves čas, ko govorimo o elektronski glasbi, ki ima močno kvir preteklost, sedanjost in prihodnost, razumeti pomembnost prostora, ki ga ustvarjalke zavzemajo, in vsebino, ki jih prežema.

Aktualno-politične oznake: 
Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.