LINGUA IGNOTA: ALL BITCHES DIE

Recenzija izdelka
9. 2. 2019 - 19.00

Profound Lore Records, 2018

 

Burn everything, trust no one, kill yourself oziroma po slovensko Zažgi vse, ne zaupaj nikomur, ubij se se glasi naslov magistrskega dela Kristin Hayter, ki ga je ta zagovarjala na Univerzi Brown v ZDA. Gre za delo, dolgo 10.000 strani in težko okoli 45 kilogramov, ekvivalent teže avtorice Kristin. To je dokument, sestavljen iz besedil, javno objavljenih sporočil in spremnih tekstov, povezanih z glasbenimi izdajami, ki mitizirajo mizoginijo. Ta je najpogosteje našla svojo pot v miljeje black metala, hardcora, harsh noisa, žanra power electronics, grindcora in njegove specifične podzvrsti porno grinda, v katerem besedila še najbolj podrobno opisujejo spolno nasilje nad ženskami. Burn everything, trust no one, kill yourself vsebuje tudi sodne zapise, zvočne posnetke in policijske prijave iz prve roke, roke naše Kristin, ki se je na lastni koži prepričala o realnosti izkoriščevalskih in nasilnih partnerskih odnosov.

Razultat tega obsežnega dela je tudi novi projekt Lingua Ignota, s katerim je Kristin v letu 2017 najprej povila album Let The Evil Of His Own Lips Cover Him, kasneje v istem letu pa še All Bitches Die, ki je doživel tudi drugi izid pri Profound Lore Records v letu 2018. Gre za zbirko skladb, navdahnjenih s kompozicijo Pomladno obredje Igorja Stravinskega, za Kristin enim pomembnejših glasbenih del dvajsetega stoletja. To v ospredje postavi mlado dekle, ki se s plesom v smrt obredno žrtvuje. Temu dekletu na čast Lingua Ignota spregovori v imenu vseh deklet in žena, katerih življenja so bila, so in bodo ranjena na način sistemskega in institucionaliziranega nasilja nad ženskami.

In Lingua Ignota je še več, je tudi projekt klasično šolane vokalistke, ki očarana nad liturgično glasbo svoji glasbeni podobi vlije še dodatno razsežnost, razsežnost božanskega. Lingua Ignota svoj glasbeni izraz oblikuje s pomočjo istih orodij, kot jih uporabljajo glasbeniki, ki jih kritizira. Posluži se torej oblik in jezikov, znanih znotraj žanrov ekstremnih glasb. A teh jezikov ne uporabi v namen poveličevanja tistega, ki se znaša nad šibkejšimi, temveč skuša ta isti jezik preoblikovati v jezik žrtve in njene travmatične izkušnje. Naj bo zares močan predvsem tisti, ki zna pogledati resnični grozi v obraz!

Zvočna podoba njene glasbe se tako konstituira v prepletu žanrov power electronics, harsh nojza, death industriala in black metala ter klasične, liturgične glasbe. Z gotovostjo lahko zatrdimo, da njenemu glasbenemu izrazu ni enakega, v svoji esenci je namreč tako specifičen, edinstven, da bo skoraj gotovo eden tistih, ki bodo zaznamovali določeno obdobje. Številni si jo drznejo primerjati celo z Diamando Galas.

Album All Bitches Die je kot že njegov predhodnik Let The Evil Of His Own Lips Cover Him izredno bogat, tako v konceptualnem kot tehničnem, zvočnem smislu. Končno imamo redko priložnost soočenja s šolano glasbenico, ki ne zapade v klišeje. Moč, ki se vije iz njene glasbe, je moč vseh moči, je moč nekoga, ki je videl pekel in se uspel iztrgati iz njegovega ustja. Skladbe Woe To All (On The Day Of My Wrath), God Gave Me No Name (Nothing Can Hide From My Flame), All Bitches Die (Bitches All Die Here), For I Am The Light (And Mine Is The Only Way) in Holy Is The Name (Of My Ruthless Axe) nas že zgolj z naslovi pospremijo od robov globokih prepadov, nastavljenih žrtvam, do neizprosne luči, ki nikogar ne pozabi, medtem ko izgubljen tava v temi. Kar nam stori njen vokal, pa je povsem neopisljivo, je ljubezen.

»For I am the light and mine is the only way« je le eden izmed božanskih napevov, ki nam jih zapoje Kristin. Tudi te napeve pa je treba brati znotraj specifičnega konteksta. Četudi se namreč takšna izjava lahko bere kot sebična, v kontekstu albuma All Bitches Die dejansko pomeni nekaj popolnoma drugega. Stoji kot pojem osvobajanja, v znak odrešitve. In ko zdaj že vemo, da je Lingua Ignota glasnica žrtev nasilja nad ženskami, nam takšen napev lahko pomeni le stanje popolne sreče. Hočeš nočeš te album All Bitches Die ne more pustiti hladnega. Avtoričini živi nastopi pa po pričevanjih sodeč sodijo med najbolj intenzivne nastope našega časa. O tem se bomo lahko prepričali tudi že 20. aprila, ko bo Lingua Ignota obiskala Klub Gromka ... Shranite dateljne!

 

https://radiostudent.si/Glasba/Komentar-na-glasbo/HRUP-V-LETU-2018

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness