Naked: Yes

Recenzija izdelka
Naked_Yes
19. 8. 2018 - 19.00

NarRator Records, 2018

 

Beograjska zasedba, ki deluje že desetletje, v svoji glasbi združuje tradicionalno balkansko izročilo z groovaškimi urbanimi zvoki, ki jih posreduje prek free jazzovske forme. V tem desetletju delovanja so se člani zasedbe menjali, glasbeni izraz pa je dozoreval. Njihov drugi album in prvi pri madžarski založbi NarRator Records, Get Naked, naj bi bil po besedah frontmana še v nekakšenem procesu iskanja pravega izraza. S tretjim albumom, imenovanim po namišljeni deželi Nakedoniji, pa so ta izraz našli. Bend želi s svojim delom ustvariti prostor, v katerem ima največjo vrednost glasba, ki ljudi ne deli po družbenem statusu, veroizpovedi ali barvi kože. Doseči želijo, da, kjerkoli se razprostira njihova glasba, ta prenaša sporočilo ustvarjanja prostorov svobode. Prav takšno idejo je čutiti tudi na njihovi letošnji novi plošči YES.

Z zasedbo Fish In Oil si je srbska metropola potrdila lastno identiteto.
 / 16. 2. 2014

Na zadnjem albumu so prisotni stalni člani zasedbe: basist Branislav Radojkovič, ki igra tudi pri jazz zasedbi Fish in Oil in v rock bendu Rare, violinist Djordje Mijušković, tolkalec Goran Miloševič ter na novo pridruženi klarinetist in saksofonist Rastko Uzunović. Podobno kot na predhodnem izdelku, na katerem je gostoval izraelski glasbenik Amir Gwirtzman, pa na tokratnem YES gostuje vokalistka in avtorica besedil Tal Ben Ari, ki nastopa pod imenom Tula.

Album otvori kratek komad Panonian sea, ki zvočno najmočneje odstopa od ostalih komadov, zveni namreč zamolklo, kot bi zvok prihajal iz kakega majhnega tranzistorja. Po manj kot minuti pa se vse skupaj prelevi v tipični Naked izraz, v katerem glavno melodijo prevzameta klarinet ali saksofon, vedno v sinhronem spremstvu violine, spremni glasbeni dialog pa se pogosto formira predvsem med basom in ostalimi navedenimi inštrumenti.

Prvi komad, v katerem klarinet nastopi namesto saksofona, je Kuća od blata, ki vsaj v naslovu spominja na izročilo ameriškega folk pesnika in pevca Woodyja Guthrieja in na njegov roman House of Earth, hkrati pa nas miselni tok zanese k tradicionalni balkanski gradnji hiš z blatom, še enemu elementu, ki lajša konstrukcijo domišljijske krajine.

Nekakšen prelom v naraciji glasbene zgodbe se zgodi s komadom Dodje mi da odem, ko se z basom v ospredju napetost skladbe stopnjuje do krajše pavze, po kateri se ponovitev glavne melodije v tišjem ritardandu tempo ponovno, ampak intenzivneje, stopnjuje do momenta, ko bend v večglasju zapoje Dodje mi da odem. Naslednji komadi pustijo več prostora za pustolovstvo, kar je najbolj očitno v Čizmarshu, ko nam alt saksofon postreže s solo improvizacijo. Najmočnejši psihedelični moment pa bend doseže s komadom Udjite slobodno, v katerem bas vstopi v dialog z mističnim klarinetom in grozečo violino. Grozečo napetost nato hitro sprosti skladba Liberta, ki v bella ciao-vski maniri osvobajajoče pripelje do katarzičnega vrha potovanja, ki pa še ni zaključeno.

Album zaokrožijo s komadoma, ki sta nastala v sodelovanju z gostjuočo telavivsko glasbenico Tulo, ki med drugim prispeva tudi k projektom fundacije Playing for Change. Naked in Tula so svoje sodelovanje pričeli po srečanju na festivalu, na katerem so začutili vzporednice med lastnimi pristopi k umetniškemu ustvarjanju. V komadu The Mask Tula z lastnim besedilom poziva k snemanju mask in prenehanju stremljenja k popolnosti, ki je zgolj iluzija. V komadu Crossroads pa se besedilo posveti porajajoči se tesnobi ob možnosti izbire. Drugače kot borbeni The Mask, ta, zadnja skladba izzveni z melanholično nostalgijo. Na križišču torej ... se album zaključi.

Glasba zasedbe Naked zveni filmsko z navideznimi pokrajinami, ki jih izrisuje. Tak pristop je bil močno prisoten že na Nakedoniji. Podoben izlet pa nam zasedba priredi tudi na albumu YES, s katerim potujemo od zamolklega odmeva panonskega morja, preko mistične Čaršije do blatne hiše in se na koncu razidemo ob komadu Crossroads. Spretno mešanje različnih žanrov plošči vlije sproščeno vzdušje, ki se prileže kot glasbeno ozadje. Hkrati pa album zavoljo strukturiranosti in spretnega prepletanja glasbenih tem toliko bolj nagradi aktivnega poslušalca. Plošča za vse priložnosti ...

Priložnost videti zasedbo Naked tudi v živo na odru bomo imeli že 14. septembra v okviru festivala Spider na letnem vrtu Gala hale.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.