Rochelle Jordan: PLAY WITH THE CHANGES

Recenzija izdelka
18. 5. 2021 - 19.00

YOUNG ART RECORDS, 2021

 

Rochelle Jordan je ustvarjalka, katere kariera je bila do zdaj zapisana v sivi coni glasbene industrije. Britanka, ki se je že v otroštvu z družino preselila v Toronto, je pred slabimi desetimi leti na r’n’b sceni dosegla dober uspeh, a je ta ni izstrelil med zvezde. Prvi mikstejp ROJO iz leta 2011 je Jordan predstavila kot epitom neobrušenega diamanta. Glasbeničin vokal je drzen in ekspresiven, tako kot produkcija, vendar slednja šepa in na stilsko raznoliki plati, ki odzvanja s klasičnim diva stilom 90-ih, ghetto housom in indietronico, dobri glasbi manjka konceptualno vodilo.

Rdečo nit je na naslednikih Pressure in 1021 – vsi trije so izdani pri založbi Protostar Entertainment – prevzel nostalgičen, kvaliteten soul, a je bila zvočno in posledično idejno njena glasba vzpostavljena kot karikatura, Jordan pa stereotipizirana v enodimenzionalno zapeljivost. V intervjujih ob aktualni plati PLAY WITH THE CHANGES posredno naznanja, da je bilo njeno ustvarjanje na prvi založbi, milo rečeno, slabo vodeno, in ta podatek razkrije razlog za tako velik razkorak med novo izdajo in njenimi predhodnicami, ki čeprav so jo vzpostavile za pomembno figuro, k njeni umetniški pojavi niso veliko pripomogle.

Sedemletna pavza od izdajanja je ustvarjalki očitno omogočila prevetritev glasbenega izhodišča, za uspešno pa se izkazuje tudi novo založniško domovanje na platformi Young Art, ki jo vodi komercialno uspešna ameriška producentka TOKiMONSTA. Plošča PLAY WITH THE CHANGES združuje vse do sedaj izražene atribute – nagnjenost k eksperimentiranju, mladostniški izraz in vokalno kvaliteto – z izpopolnjeno in sveže zvenečo produkcijo. Za slednjo so poskrbeli KLSH, Machinedrum in Jimmy Edgar, trojica, ki je elektronskemu svetu dobro znana po podtalnem zvoku, zmešanem z afiniteto do hitov, kar ustvari odlično podlago izrazni svobodi Rochelle. 

Čeprav je r’n’b le osnova zvoku albuma PLAY WITH THE CHANGES – prepleta in dopolnjuje se s housom, soulom, alternativnim popom, UK garageom in funkyjem –, je treba album kontekstualizirati znotraj tega stičišča. Četudi Rochelle Jordan sedaj domuje v Los Angelesu, v osnovi izhaja iz Toronta, kjer je r’n’b-jevska scena doživela veliko popularnost 10 let nazaj, z nje pa sta izšla tudi Drake, OG raperski softboi, in The Weekend, dve izmed najvplivnejših imen trenutne pop krajine. Ko je Rochelle torej izdajala prva dela, so bila ta ne glede na kvaliteto v senci lokalnih velikanov, ki so oblikovali trenutni pomen popularne glasbe.

V relaciji do nje moramo Jordan pozicionirati kot profesionalno oblikovan izdelek alternative in v primerjavi z r’n’b-jem kakšne Ariane Grande zagotovo gre za glasbo, ki je od omenjene za svetlobna leta zanimivejša. Vendarle bo ustvarjalka močno popihala na dušo tistih poslušalcev, ki poznajo tako Kelelo kot Aaliyah, Franka Oceana in Yaeji.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness