UKANDANZ: Awo

Recenzija izdelka
2. 5. 2016 - 19.00

Buda Musique/Ethiosonic, Dur & Doux, Atypeek, 2016

 

V mesecu maju bo ljubljanske klube ponovno preplavila Druga godba, med drugim bomo lahko videli tudi uKanDanZ, etiopsko-francosko rokersko atrakcijo, za katero se zdi, da jadra na krilih postpunkovske fuzije The Ex in Getatchewa Mekurye. Prizorišče bo isto, oder Gala hale, na katerem se bodo, kot slišimo na drugem studijskem albumu Awo, spletle niti etiopske melodike in trše zahodnorokerske izraznosti, začinjene z jazzovskimi elementi.

Po eni strani je ta francosko-etiopska sestava močno naslonjena na prej omenjene nizozemske prvake, a je album Awo obenem popolnoma samostojen zvočni subjekt. Vzorci in ideje so resda na nek način poznani z albuma Moa Anbessa, kar pa je nekako razumljivo. The Ex so vsekakor bend, ki se vtisne v naslednje glasbene rodove, tako ni čudno, da so Damien Cluzel na kitari, Benoit Lecomte na basu, bobnar Guilhem Meier in saksofonist Lionel Martin ponotranjili del njihove estetike. Obenem pa pevec Asnake Guebreyes prihaja iz Addis Ababe in je del tamkajšnje sodobne glasbene scene, ki se obenem naslanja na tradicionalno izročilo ter hkrati sprejema sodobne, recimo temu tudi zahodne zvočne vplive. Kar pa je zgolj podaljšek dela, ki ga je počel Mulatu Astatke, ki je združeval domačo folkloro z zahodnim jazzom ter ustvaril tako imenovan ethio jazz. Ta talilni lonec je sedaj v etiopskem glavnem mestu še vedno prisoten, naj bodo to The Ex, pevec Mohammed Jimmy Mohammed ali pa pred kratkim umrli Getatchew Mekurya, in z vsemi naštetimi je Asnake Guebreyes v preteklosti sodeloval.

Na nek način je on osrednja podoba albuma. Amharščina je jezik, ki se odlično znajde v melodiki, deluje brezčasno, mistično in se kot dim vije nad prostorom in ga polni. Čeprav je v podtalju slišati ostrino kitar in freejazzovske elemente, se zdi, kot da vokal sprejme vse te dejavnike, se zlije skupaj z njimi in hkrati ostane samosvoj. Primer tega je recimo Ambassel to Brussel, zaključna pesem albuma, ki premore slabih dvanajst minut in se zliva od miline, kot jo poznamo iz melanholične Tezete, prek jazza do rokerskega hrupa. Spet drugje je vokal Asnakeja Guebreyesa prodorno glasen in energičen, kar se tudi poda skupaj s prog-rockersko estetiko, ki jo proizvajajo francoski instrumentalisti. Celoten album je močno kitarsko zaznamovan, a tudi v teh momentih se vokal z raznolikimi interpretacijami odlično odreže. Rezultat je fuzija med zahodnim in afriškim, modernim in starim. A prehodi med različnimi vplivi so vseskozi zabrisani, tako da celotna glasba deluje nadvse homogeno, sveže in predvsem funkcionira v svoji prepričljivosti.

Awo je album, ki ga tvorijo raznoliki glasbeni vplivi in se giblje na področju tako imenovane svetovne glasbe, ki je pri uKanDanz konkretno kitarsko ojačana. Slišati so kot rock, znotraj katerega ujamemo jazzovske improvizacije, nad vsem pa lebdijo etno vplivi. Etiopski ritmi in melodična amharščina se stopijo z zahodno rockerskim noise gruvom.

 

 

 

http://radiostudent.si/ostalo/r%C5%A1-hit/ukandanz-tchuhet%C3%A9n-bets%C...

 

uKanDanZ - Tchuhetén Betsèmu
Leto izdaje: 
Avtorji: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Awo je album, ki ga tvorijo raznoliki glasbeni vplivi in se giblje na področju tako imenovane svetovne glasbe

Val 202 retorika :/ Sem imel občutek, da ste zmožni malček bolj progresivnih tekstov.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.