XIU XIU: GIRL WITH BASKET OF FRUIT

Recenzija izdelka
14. 3. 2019 - 19.00

Polyvinyl Record Company, 2019

- Prayer of Contempt and Morbidity -
I wish that all I have missed and that all I have lost
Never be restored nor reborn. That all hope once forgotten, remain forgotten.
And that I will be made to poke out my eyes with the second hand of a grandfather clock and that a poisonous vine grow out from the holes that once held those feckless eyes.
May my soul’s household in this life and the next be
The City of Night and only
A City of Night.

(Concentrate on your desires) Amen

 🗡

Šestega decembra lani je Bandcamp sledilcem zasedbe Xiu Xiu v e-poštne predale prispelo nenavadno sporočilo.

Piše se leto 900000, in kdo ve, zakaj še živiš. Si zelo star in si kanibal in lahko bi bilo še slabše, lahko pa bi bilo tudi veliko boljše. V drugih besedah, 8. februarja 2019 bo izšel nov album Xiu Xiu, Girl With Basket Of Fruit. Gre za našo 900000. ploščo, ki za resnično razumevanje potrebuje 900000 predvajalnikov zvoka. Ali imaš vse, kar je potrebno? Ali si, kdo ve, zakaj, pripravljen pritiskati, dokler tega ne dobiš?

Če slučajno niste ničesar razumeli, je medijsko sporočilo pospremil še videospot za Scisssssssors, predzadnji komad s plate, ki ga poganjajo nahajpani haitijski in jorubijski bobnarji in Jamiejevo eksistencialistična lirika, nabita s tematiko smrti in izbrisa, izginjanja. V kolikor si videospota še niste utegnili pogledati, je dovolj že, da si predstavljate, da bi bil Jodorowsky milenijec. Angela Seo, sicer na plati pridružena kot pianistka, vokalistka, tolkalka, organistka in harmonistka oziroma skupaj z organistom Gregom Saunierjem tudi producentka, se v videu podredi neke vrste v kult inicirajoči zlorabi. Okej, kult, to morda že lažje štekamo. Poleg tega avdiovizualno-liričnega posilstva se je decembra zgodila še poplava postapokaliptičnega kult mercha. Če bi si kdo slučajno zaželel Xiu Xiu kopalni plašč, nagrobno svečo, vzglavnik ali xiuzobnoščetko. 15. januarja je nato sledil še en vizualni mindfuck, tokrat za napadalni štiklc Pumpkin Attack On Mommy And Daddy.

spletni komentar: i want to join this religion

Do osmega februarja smo bili tako že pošteno zrajcani. Razprtih ušes smo končno prejeli glasbeno penetracijo Girl With Basket Of Fruit. Košaro so z nagnitim sadjem napolnili bolj in manj redni sodelavci zasedbe: haitijski bobnar Daniel Brevil, redni bendov kontrabasist Devin Hoff, Emmanuel Obi, Ayo Okafor, performer Elliot Reed, Eugene Robinson iz Oxbow, tolkalec Ches Smith, že omenjeni Greg Saunier iz Deerhoof, Angela Seo ter seveda gonilna sila Jamie Stewart oziroma nekaj njegovih alter egov. Za mastering je poskrbel nihče drug kot avstralski ušesoid Lawrence English.

Xiu Xiu, post-punk, post-pop, post-rock, post-industrial, post-avantgarde, skratka post-vse band, je svoji že tako temačni diskografiji z zadnjim albumom dodal predvidljivo nepredvidljiv vrhunec črnine. Vajeni smo že, da je najbolje, da od Xiu Xiu ničesar ne pričakujemo in tako dobimo največ, hkrati pa po zadnjem albumu Forget, ki je bil kljub kompleksnosti najbrž višek bendove organiziranosti in dostopnosti, Girl With Basket Of Fruit predstavlja logičen skok v prepad kaosa. Jamijeve sprevržene besedilne eskapade se kot verbalna diareja prelivajo iz zanj tipičnih tematik smrti, posilstva, umora, samomora in ljubezni v prilično dadaistične izbruhe nesmisla. Kritiki mu na tej točki očitajo izpraznjenost pomena, a če oblika sledi namembnosti, je ravno ta brezpomenskost visoko funkcionalna. In pa tudi – so 2019 – živimo v sistemu, v keterem cilji tako močno opravičujejo sredstva, da smo subjekti izpraznjeni pomena in sledimo le še izpolnitvi funkcije. A konkretnost vseeno še obstaja – najmočneje se najbrž izrazi v komadu Mary Turner Mary Turner, ki govori o noseči Afroameričanki, ki je bila leta 1918 brutalno umorjena, potem ko je protestirala zaradi umora svojega moža. Jamie proces grafično opiše, zaključi pa z: Fuck your guns / Fuck your war / Fuck your truck / Fuck your flag. Omenjena koncepta točnosti in brezpomenskosti tako združi z retrospekcijo ter pogledom v sedanjost, v prihodnost. Arhiv prihodnosti.

spletna komentarja: this album is too mainstream for me; yeah dude. I am also into avantgarde experimental artists like ariana Grande

Ker pa Girl With Basket Of Fruit nikakor ni zgolj spoken word album, se za trenutek pomudimo še pri zvočni sliki. Aranžmaji se tu izogibajo vsakršni zvestobi obliki. Pulzirajoči tolkalski segmenti se pogosto abruptno prekinejo, večina kompozicij, z izjemo dronovsko-godalskih Amargi Ve Moo in The Wrong Thing in ranjene Normal Love, pa nas kaznuje s takim presežkom agresije, da imamo občutek, kot da smo ujeti v najbolj temen kot kake kink trdnjave. Produkcijsko je zvok izveden čudovito slabo, spremljajo ga ogromne količine lo-fi prasketanja in rezkih momentov. Xiu Xiu nam skratka spustijo en težko potreben šamar. Mi pa jim z veseljem nastavimo še drugo lice.

PSSST! Za vse interesente še namig. V ponedeljek - tudi ker gre za prvi dogodek v okviru praznovanja 50. obletnice RŠ v ciklu Scena Podpiše - vljudno vabljeni v Layerjevo hišo v Kranj na Swantastično turnejsko verzijo Xiu Xiu: Girl with Buckets of Tears v postavi Thor HarrisChristopher Pravdica – Jamie Stewart. In mimogrede - na istem odru bodo takrat zaigrali tudi Nina Bulatovix.

FUUUUCK YOOOOUR FLAAAAG

Leto izdaje: 
Avtorji: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.