Incident v galeriji Alkatraz!

Incident v galeriji Alkatraz!

Kulturna ali glasbena novica
9. 10. 2013 - 14.08

Današnje kulturne novice bodo še posebej dramatične. Predstavljajte si razburjenost njih avtorja, ko je ob pregledovanju dnevnih kulturnih dogodkov naletel na svojevrsten škandal, ki bi ga težko enoznačno in enostavno opredelili kot krajo ali kot aktivistično akcijo, sploh če upoštevamo dejstvo, da njegov iztek še nikakor ni znan. Na kratko povedano, včeraj je skupina zamaskiranih neznancev iz Galerije Alkatraz na Metelkovi odtujila umetniška dela avtorice Marije Mojce Pungerčar. Prisluhnimo bolj podrobni interpretaciji dogodkov iz perspektive Jadranke Plut, umetniške vodje Galerije Alkatraz:

IZJAVA SE NAHAJA V CELOTNEM POSNETKU ODDAJE

Da bi lahko same dogodke razumeli, jih moramo postaviti v kontekst. Kakšna, če sploh kakšna, je povezava med projektom »Socialdress« in pretečo grožnjo s strani Mestne Občine Ljubljana po preoblikovanju bivše tovarne Rog, ki v sebi vključuje tudi izgon, premestitev ali institucionalizacijo dosedanjih, samoniklih in avtonomnih rogovskih aktivnosti. Prisluhnimo kaj o tem domneva Jadranka Plut:

IZJAVA SE NAHAJA V CELOTNEM POSNETKU ODDAJE

Projekt »Socialdress« avtorice Marije Mojce Pungerčar se je torej odvijal v okviru Roglaba, ki je zasnovan kot nekakšen praktičen eksperiment Mestne občine Ljubljana, ki preizkuša načine delovanja, ki bi po prenovi nekdanje tovarne Rog postali zgled delovanja novega urbanega, umetniško kreativnega centra rog. Seveda je to preoblikovanje tovarne Rog časom primerno zamišljeno povsem institucionalno, od zgoraj navzdol, v sebi pa vključuje tudi prekinitev delovanja, izgon, premestitev ali institucionalizacijo vseh samoniklih aktivnosti, ki so se v Rogu razvijale od njegove zasedbe dalje. Roglab in aktivnosti znotraj njega so tako same po sebi s stališča sedanjih uporabnikov Roga lahko pojmovane samo kot provokacija, kar bi se morali zavedali tudi tisti, ki znotraj njega (četudi z dobrimi nameni) delujejo.

 

Socialdress pa je obenem projekt, ki je povezan tudi z vstajniškim gibanjem, saj so v njegovem okviru prostovoljke in prostovoljci protestniške slogane vezli na tekstilne izdelke in oblačila, ki so bili razstavljeni in včeraj odtujeni v galeriji Alkatraz. Samo vprašamo se lahko kolikšen del teh sloganov in nasploh kolikšen del vstajniškega gibanja in premislekov o njem je nastal ravno v okvirih avtonomnega Roga, takšnega kot je danes in ne takšnega kot si ga je zamislila Mestna občina Ljubljana? Četudi pustimo ob strani vsebinske estetske sodbe o vrednosti blazinic z vtisnjenimi vstajniškimi slogani ali sodbe o banalizaciji, estetizaciji in prisvajanju vstajniškega gibanja, se ne moremo izogniti očitni razdvojenosti projekta Socialdress: razdvojenosti med njegovo vsebino in produkcijskim načinom, v katerem je nastal.

 

Nujno je potrebno poudariti, da so v zadnjem delu današnjih kulturnih novic vključene tudi vrednostne sodbe avtorja. Projekt »Socialdress« sicer nikakor ne pooseblja kapitalističnega režima in je na vsebinski ravni do njega celo kritičen. V tem kontekstu se lahko strinjamo z Jadranko Plut, ki poudarja, da je bila akcija usmerjena na napačnega naslovnika. Toda po drugi strani se nam zdi sama umeščenost projekta, neskladje med njegovo vsebino in formalnimi okviri v katerih je nastal, skrajno problematična in obenem paradigmatična glede funkcioniranja prevladujočega dela umetniške produkcije danes. Ta je z današnjo oblastjo ozko zaraščena, četudi je na vsebinski ravni do nje kritična, kar je nedvomno vredno kritično-aktivistične obravnave.

 

Kulturne novice je pripravil Jernej

 

Avtorji: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

"Galerija Alkatraz se ne strinja z nasiljem, ki je uperjeno napram šibkim. Delavnica v sklopu projekta Socialdress – Moč ljudem, je kot tečajnice gostila ženske, prednost pa so imele brezposelne. Napadanje družbeno ozaveščenih projektov, v katerih sodelujejo neprivilegirane osebe, je nesmiselno in obsodbe vredno."
Ta izjava je malo pokroviteljska in bilo bi odlično če bi se izkazalo, tudi glede na prvo osebo izjave, da so akcijo izvedle ravno te uboge, nemočne in šibke brezposelne ženske... HE!

ne me hecat, res. ne mi z napačno naslovitvijo, alkatraz gosti razstavo, nastalo pod okriljem rog laba - a ne bi bilo bolj smiselno, da metelkova podpre rogovski fajt prot molovskim zajedalcem in ne da daje potuho zadevam, zraslim na sranju mola. ali pa pač alkatraz ni več del metelkove?

Tistim, ki morda mislite, da je kraja v galeriji Alkatraz upravičena

O čem govorite dragi bralci in spoštovani? Večina projektov na Metelkovi raste na sranju MOL, MzK in ostalih financerjev, ki vlagajo v produkcijo... Ne bodite površni prosim in "dogodke postavite v kontekst" in ne udrihajte na slepo. Poglejte si dela in opus Marije Mojce Pungerčar (http://www.3via.org/index.php?htm=mojca), spoznajte politiko Galerije Alkatraz (http://www.galerijalkatraz.org/), morda si lahko ogledate celo kaj se dela v RogLabu (http://roglab.si/sl). Potem presežite ta res bedna, večinoma egoistična in nesmiselna prcanja v sceni in se začnite ukvarjat z realnostjo in akcijami, ki ne bi bile tako prekleto enostavne kot uletet v galerijo v eno neodvisno cono in tam delat štalo. Pizda! Lotite se močnejših od sebe. Uletite v bolnice in zahtevajte boljše zdravstvo. Marsikam je treba uletet, ampak dajte dajte otroci, ne v Alkatraz. Nereflektiran aktivist je slab v boju za pravo stvar in kakor bi rekla Amelia Jones, ob kateri se je del Škuca tresel od ogorčenja: i do not want to have anything to do with this party-line "right-wrong" game because it is as maculinist as everything it is supposed to undermine."

naj prvi vrže kamen, kdor še nikoli ni dobil niti evra v žep od gnilega kapitalizma!

OK, prcanja v sceni imajo verjetno smisel, če so izrečena na inteligenten način in v izbranem kontekstu ter z jasnim namenom - in tudi interna kritika mora imeti smisel. Gornji prispevek se mi zdi kot prvi komentar očitno presenečenega avtorja čisto korekten. Obračat dela Jadrankine izjave, kot sem storil zgoraj, brez daljše refleksije verjetno res nima smisla. Malo me pa res intrigira, kakšnega 'subjekta izjavljanja' (in ne 'kdo je za dejanjem') ustvarja izjava "Ne bomo bager, ki ruši Rog." Kdo bi lahko bil bager, ki ruši Rog, da se mu ravno zato zdi potrebno na glas izjaviti, da to noče biti? Ravno zato, ker se ne vidim v igri 'prav-narobe' ali 'vaši-naši', mi teh nekaj izjav okoli 'incidenta' pač zbuja zanimanje. Vsekakor vredno česa več kot le forumskih pametovanj.

Ljudje, o čem govorite? Brez MOLovskega denarja bi Alkatraz jutri zaprl vrata, ali se vsaj vrnil v čase ko je mel 5 no-cost razstav letno. Je Metelkova ali ni? Jadranka vodi metelkovski forum, tolko o tem.

Khm, glede prcanja v sceni se takoj samoprcnem in dam prav Alešu.

Dragi Jernej, bi bilo manj problematično, če bi umetnica izvedla svoje artefakte za Socialdress projekt v komercialnem podjetju po naročilu in po komercialni ceni in ne v RogLabu (javni infrastrukturi), ki je projektu Socialdress brezplačno dalo na uporabo infrastrukturo in know how in kjer so se ljudje priučili uporabe tehnologije in proizvajali ???

predvsem je zanimivo od kje izhaja vrtoglava ocena škode? to so delale prostovoljke na delavnicah, če je to ocena njihovega dela/izdelka,ki pripada ob oškodnini ali ob prodaji tudi njim, fair enough, drugače.. ja, popolnoma se strinjam s petjo, mojca je dobra umetnica, kot tudi z izjavo, da je nereflektiran aktivist slab. žal jih v tej zgodbi mrgoli na obeh, ali raje, na vseh straneh. no, sicer ne da bi sicer živel v takšni zablodi, da bi menil, da ima roglab kakršno koli zvezo z aktivizmom, a vendar, tudi s samorefleksijo ali niti približno ne, sodeč po komentarju koordinatorice. roglab je tipičen liberalen projektek, ki v embalažo "kulture,umetnosti&kreativnosti s ščepcom družbene odgovornosti" želi zapakirati občinsko neoliberalno politiko, z namenom priprave terena za gentrifikacijo oz. olepšanje, ali še bolje, urejanje mesta. vsako domišljanje, da gre za karkoli drugega kot prenašanje vladajoče idelologije, je žal zgolj naivno. pa ne da bi človek živel v takšni zmoti, da je mogoče biti zunaj sistema, vendar se ne moremo strinjati logiko koordinatorke (sicer v njenem primeru čisto razumno pozicijo, saj si vendar mora opravičiti kruhek), da umetnica v tem primeru ni imela druge izbire kot med roglabom ali komercialnim podjetjem (že njen cv govori drugače). lep je svet, v katerem so stvari tako zelo enostavne.

ja, no ali ni vseeno, kako se protest izkazuje? vse načine je treba izkoristiti, vse načine financiranja ... če se lahko prostestniško gibanje zaje v pore financerja, toliko bolje ... o kraji pa: morda so bili pa artefakti komu iz mola samo tako zelo všeč!!! folk, a ne vidite, da se spet dogaja tisto: "dejmo jih sfajtat med sabo, pa bodo pozabili na borbo proti nam!"

 - najprej, nikjer ne piše, da je problem v tem kdo je in kdo ni financiran s strani MOL, MZK... To se mi zdi poskus redukcije in zastranitve s pravega problema, ki ga ta akcija odpira. 

- v prispevku ni nikjer enoznačno rečeno niti da je akcija upravičena, niti da ni. (Osebno menim, da naslavlja pravo problematiko, ne vem pa če je pravi način (oziroma čakam iztek dogodkov)). Enoznačni se mi bolj zdijo primeri nasprotovanja, ki vse zvedejo na zločin, nasilje, krajo, svetost umetnosti... (mimogrede, predvidevam (lahko da se motim), da se bodo ukradeni objekti kaj kmalu kje našli,...).   

- seveda smo vsi (vključno z mano) že vrgli kamen, smo bolj ali manj noter v "gnilem kapitalizmu". Tu ne gre za nobeno deljenje na naše in vaše, za nobeno črno-belost, za nobeno čistost, neomadeževanost. Ampak to, da smo vsi vpleteni, še ne pomeni, da je potem ta vpletenost tabu tema, zato ker pomalem boli. Menim, da bi jo morali bistveno bolj preizpraševati, diferencirati, se z njo nekako soočiti, brez da bi postali osebni, napadalni, brez da bi obsojali, moralizirali. Način in kontekst produkcije je pomemben.  Tu umetnost sploh ni nobena izjema, podobno velja na drugih "scenah" , na področju kulture in znanosti v širšem smislu.    

-Prav tako menim, da bi bilo potrebno kritizirati in se upreti mnogim, po mojem mnenju napačnim in neprogresivnim zastavitvam na področju umetnosti in kulture, na katerih je med drugim zasnovan tudi projekt Roglab in celotna ideja prenove Roga: denimo "povezovanje s podjetništvom", "kreativne industrije", "mreženje", "urbanost" (dobrodelnost se mi zdi tu bolj krinka, ki zakriva povsem neoliberalno osnovo)... Roglaba kot projekta pač v osnovi ne podpiram (ne predpostavljam pa, da je vse kar nastane znotraj njega slabo). Mogoče bi bilo res bolje te izdelke direktno prodajati, mogoče brezposelne ženske celo zaposliti (ne pa samo "izobraziti").

-Ampak, kar je glavno - v dotičnem primeru se mi zdi, da je bila povsem netaktično in nepremišljeno izbrana kombinacija elementov: protesti+Roglab+problematika tovarne Rog+Metelkova, ki kar kliče po kritiki (še enkrat poudarjam - vseskupaj ni direktno zvezano s problematiko javnega financiranja).     

- Zdi se mi, da je lastnost sistema v katerem živimo ta, da je težko enostavno locirati krivca, odgovornega, itd. Zadeve nikakor niso tako enostavne: "pojdite na MOL, pustite šibke" (seveda nikakor tudi ne ravno nasprotno). Kaj se bo zgodilo z Rogom (pa tudi z drugimi perečimi zadevami) v prihodnosti je odvisno od bistveno širšega skupka elementov, od mikro aktivnosti širše množice vpletenih:  od medijske podpore, od takšnih in drugačnih pritiskov, peticij, dnevov odprtih vrat, aktivističnih akcij in seveda od aktivnosti, odprtosti in produktivnosti samih uporabnikov ROG-a (do katerih je potrebno biti ravno tako kritičen in jih ne idealizirati).  Odvisna je tudi od tega kako se bo do problematike opredelila zainteresirana javnost, sorodne institucije, metelkova kot nekakšen zgled, itd.  

-Pri tem si osebno želim, da do prenove (vsaj takšne kot jo predlaga MOL) ne bi prišlo, da bi se temu nekako izognili, uprli (zato sem v prispevku tudi poudaril svojo neobjektivnost). V kontekstu tega "boja" za Rog se mi pač projekt Soicaldress ne zdi na pravi strani. 

   

 

Izjava Cirkulacije 2 – skupine začasnih uporabnikov Roga
October 10th, 2013 |
V odgovor na nekritično objavo sporočila za javnost v časniku Delo “Nadstandardni komite Rogovcev prevzel odgovornost za drzno tatvino”

Člani iniciative Cirkulacija 2 (Borut Savski, Stefan Doepner in Boštjan Leskovšek), ki od leta 2007 delujemo v začasnem prostoru v nekdanji tovarni Rog, izražamo popolno nestrinjanje nad zapisanim v sporočilu za javnost omenjene skupine. Ne poznamo nobene identificirane skupine začasnih uporabnikov, ki bi se imenovala Nadstandardni komite Rogovcev. Prav tako nismo predali zastopanja naših stališč nikomur, zato je izjava o odgovornosti za krajo v galeriji Alkatraz, ki da jo prevzemajo Rogovci popolna izmišljotina in dezinformacija. Ob tem smo tudi izjemno presenečeni nad nekritično objavo nepreverjene in popolnoma anonimne izjave v časniku Delo. Od časnika Delo pričakujemo objavo tega demantija.

Menimo, da je akcija zakrinkane skupine posameznikov v galeriji Alkatraz izključno kriminalno dejanje, od drugih značilnosti pa bi predvsem izpostavili pogromaški način obračunavanja večje skupine nad manjšino ali posamezniki. Nekritično sprejemanje tega diskurza v medijih bo nujno pripeljalo do eskalacije prav takšnih načinov obračunavanja. Ker je pred tedni skupina posameznikov iz skupine uporabnikov Socialnega centra Rog že izvedla podoben pogrom nad dvema začasnima uporabnikoma nekdanje tovarne Rog, je dokaj očitno, da gre tudi v primeru kraje v galeriji Alkatraz za iste ljudi.

Člani Cirkulacije 2 poznamo ljudi, ki so pred časom delovali v okviru Socialnega centra, med njiimi je izstopal Andrej Kurnik, zato smo jih neformalno poimenovali Kurnikovci. Andrej Kurnik se tudi še sedaj poslužuje spletne pošte v okviru uporabnikov Roga, zato ga pozivamo, da se identificira kot eden od odgovornih ali pa se distancira od obeh omenjenih dejanj. Do tedaj jih bomo še naprej imenovali Kurnikovci, njihov način dela pa kurnikovski diksurz.

Verjamemo, da je precej sloganov, ki so bili uporabljeni kot del vstajniškega gibanja po Sloveniji, nastalo v glavah sodelujočih v Socialnem centru, prav tako ne dvomimo, da so uporabniki prostora Socialni center bistveno prispevali k vstajniškemu gibanju, vendar so svoje parole že davno predali v javno rabo in si jih tako ne morejo več prisvajati. Podobno kot si ne morejo prisvajati vstajniškega gibanja. Oboje je prepuščeno vulgarizaciji, tako kot so Kurnikovci že pred časom vulgarizirali intelektualni levičarski diskurz v totalitarni princip “cilj upravičuje sredstva”.

Ker so tudi umetniki in galeristi povečini del vstajniškega gibanja, je kurnikovska na videz aktivistična akcija še manj razumljiva in do konca sprevržena. Nobeno prevračanje pomenov sloganov, ki si jih je privoščila Marija Mojca Pungerčar, ne odtehta perverzij, ki si jih pri upravičevanju svojih motivov privoščijo Kurnikovci. Njihova največja perverzija pa je popolna redukcija nekdanjega levičarskega intelektualnega diskurza na raven primitivnega desničarskega jurišništva – pogromaštva. Skinhedovskih napadov je bilo v zgodovini Metelkove že veliko. Ali je zdaj nastopil čas levičarskih pogromov?

Kot umetniki člani Cirkulacije 2 zavračamo obračunavanje z umetniškimi pristopi in discipliniranjem in nasilnim podvrženjem umetnikov, kot se je zgodil v galeriji Alkatraz in že enkrat pred tem. Podobno akcijo so si namreč dovolili že v letu 2008, prav tako v primeru umetnice Marije Mojce Pungerčar, s katero so imeli dogovor o sodelovanju, ki so ga potem prekinili, nato pa vdrli na njeno predstavitev filma Bratstvo in enotnosti v samskem domu ter izrabili dogodek za svoje namene. Podobno kot sedaj, so tudi takratno akcijo upravičevali z mnenjem, da je umetnica sodelovala z oblastniki – kolaborirala – v tedanjem primeru so bili to lastniki delavskega doma v katerem so delavci prebivali. Vse skupaj je bilo leto kasneje enostransko opisano v publikaciji, ki jo je izdala državna institucija Moderna galerija, kot zbornik projekta Radikalno izobraževanje. Brez možnosti predstavitve stališč tudi s strani umetnice. Upam, da je bralcu jasno, da gre v tem primeru za podobne vloge: Moderna galerija (oblastnik; posrednik oblasti), ki običajno gosti umetnike, saj ima s strani države podeljen dikurz, ki se mu reče umetnost, je dala prednost drugačnemu diskurzu – anarhizmu/ aktivizmu pod šifro avtonomij, in s pomočjo javnih sredstev (države) in lastnih zaposlenih objavila knjigo, v kateri v omenjenem delu obračunava z umetniškim diskurzom. Gre za projekt, ki ga je vodila kustosinja Bojana Piškur z naslovom Radikalno izobraževanje (Moderna galerija, Ljubljana). Verjetno ni dvoma, da gre v tem primeru za posebne vrste perverzijo – po kurnikovskem diskurzu: za kolaboracijo z oblastniki. Perverzna vloga Moderne galerije kot reprezentanta države, ki na prsih goji anarhistično misel, je tudi zanimiva, vendar naj pač skrbi oblastnike.

Ni dvoma, da gre skupini storilcev za ustrahovanje umetnikov za namene kanaliziranja njihovega delovanja v zgolj agitatorske podporne akcije in manipulacije množic, kot je njihova doktrina. Vse besede o začasnosti in relativni avtonomiji v nekdanjem Socialnem centru so v zadnjem času zamenjale neprimerno skrajnejše izjave in – kar je neprimerno huje – že tudi dejanja. Diskurz, ki ga širijo Kurnikovci je diskurz sovraštva, likvidacij, manipulacij in ideoloških prisil. Niti ne dvomimo, da je mesto kriminalnega dejanja, ki se je izvršilo na Metelkovi, prav tako del strategije notranjega cepljenja/ čiščenja vstajniškega gibanja. Morda je namen, da bi ostali le tisti, ki so pripravljeni na vse.

Člani Cirkulacije 2 s to izjavo nasprotujemo, da se v javnosti kdorkoli predstavlja s skupnim nazivom Rogovci, kar naj bi pomenilo začasni uporabniki Roga. Kot umetniki izjavljamo, da ne bomo agitpropovski pamfletarji stalinistično razpoloženim predavateljem iz akademskih krogov, ampak bomo vztrajali na lastnih družbeno-anagažiranih načinih.

Predvsem pa ostro nasprotujemo načinu pogromaškega fašističnega obračunavanja z drugače mislečimi in želimo, da se te načine zatre v kali. Od policije pričakujemo, da bo storilce kriminalnega dejanja čimprej identificirala in proti njim ustrezno ukrepala.

Spisal in podpisal
Borut Savski
zastopnik Cirkulacije 2 (društva za interdisciplinarnost, samoprodukcijo in cirkulacijo sodobne umetnosti), ki je tudi partner projekta RogLab
in tudi član društva KUD Trivia, katerega predsednica je Marija Mojca Pungerčar

Izjavi se pridružujejo tudi člani Artgroup RGB (Simon Svetlik, Žiga Pilih, Gregor Podržaj)

(hm, dost mamo… Kurnikovcev)

You talk about your revolution, well, that's fine
But what are you going to be doing come the time?
Are you going to be the big man with the tommy-gun?
Will you talk of freedom when the blood begins to run?
Well, freedom has no value if violence is the price
Don't want your revolution, I want anarchy and peace

You talk of overthrowing power with violence as your tool
You speak of liberation and when the people rule
Well ain't it people rule right now, what difference would there be?
Just another set of bigots with their rifle-sights on me

But what about those people who don't want your new restrictions?
Those that disagree with you and have their own convictions?
You say they've got it wrong because they don't agree with you
So when the revolution comes you'll have to run them through
You say that revolution will bring freedom for us all
Well freedom just ain't freedom when your back's against the wall

You talk of overthrowing power with violence as your tool
You speak of liberation and when the people rule
Well ain't it people rule right now, what difference would there be?
Just another set of bigots with their rifle-sights on me

Will you indoctrinate the masses to serve your new regime?
And simply do away with those whose views are too extreme?
Transportation details could be left to British rail
Where Zyklon B succeeded, North Sea Gas will fail
It's just the same old story of man destroying man
We've got to look for other answers to the problems of this land

You talk of overthrowing power with violence as your tool
You speak of liberation and when the people rule
Well ain't it people rule right now, what difference would there be?
Just another set of bigots with their rifle-sights on me

Vive la revolution, people of the world unite
Stand up men of courage, it's your job to fight

It all seems very easy, this revolution game
But when you start to really play things won't be quite the same
Your intellectual theories on how it's going to be
Don't seem to take into account the true reality
Cos the truth of what you're saying, as you sit there sipping beer
Is pain and death and suffering, but of course you wouldn't care

You're far too much of a man for that, if Mao did it so can you
What's the freedom of us all against the suffering of the few?
That's the kind of self-deception that killed ten million jews
Just the same false logic that all power-mongers use
So don't think you can fool me with your political tricks
Political right, political left, you can keep your politics
Government is government and all government is force
Left or right, right or left, it takes the same old course
Oppression and restriction, regulation, rule and law
The seizure of that power is all your revolution's for
You romanticise your heroes, quote from Marx and Mao
Well their ideas of freedom are just oppression now

Nothing changed for all the death, that their ideas created
It's just the same fascistic games, but the rules aren't clearly stated
Nothing's really different cos all government's the same
They can call it freedom, but slavery is the game

Nothing changed for all the death, that their ideas created
It's just the same fascistic games, but the rules aren't clearly stated
Nothing's really different cos all government's the same
They can call it freedom, but slavery is the game
There's nothing that you offer but a dream of last years hero
The truth of revolution, brother................... is year zero.

mah, Jernej

boj za Rog je bil vedno definiran kot boj za začasno rabo prostorov v javni lasti. Ko skupščini Roga ni uspelo doseči podpisa pogodbe o tem, je bilo skupščine uporabnikov Roga hitro konec. Če se ne motim je bilo to 2008. Od takrat je stanje kakršno je. Nekatere skupine skušamo ostati v neki komunikaciji z MOL, saj menimo, da počnemo projekte v javnem interesu, čeprav je povsem jasno, da imajo oni "drugačne ideje" (Uroš Grilc leta 2012, ko so ga v okviru RogLaba tuji strokovnjaki za gentrifikacijo pa to soočili z vprašanjem, zakaj pa ne uporabiti te skupine, ki so že notri). Tko da RogLab ni črnobel trojanski konj. Cirkulacija 2, katere član sem, verjetno ne bo več dolgo uspevala delovati kooperativno z lokalnimi oblastniki, ker se z vsakim stikom z idejami mestnih oblasti ruši bazični smisel našega delovanja. Kreativne industrije, servisiranje javnosti pa to.

Javno financiranje ima veliko opraviti z vsem tem. Ali se javni cash drobi na drobno, ali pa se ga rezervira za javne zavode in neko malenkost za večje privatne zavode. Zakaj nobenega ne motijo KSEVT (država preusmerila denar), Kino Šiška, Dom Španskih borcev, Kino Dvor, ki so centralizirani brezjajčni ponudniki storitev? To so tudi divje privatizacije in preusmeritve javnega denarja direktno v roke maloštevilnih. To se ravnokar dogaja. Nekateri umetniki in privatni zavodi še skušajo biti kooperativni in vključeni v to novo delitev.

to, na kateri strani misliš da je projekt Socialdress (in na kateri strani si ti), in katera je napačna, je pa že tvoje pristajanje na psihološki diktat frontalnega spopada, ki si ga nisi sam izmislil, ampak samo povzel. Tko da tvoja objektivna pozicija ne obstaja. Ni ene fronte, na kateri eni strani so Kurnikovci, na drugi pa oblastniki, je tud fronta na katere eni strani so zaposleni, na drugi pa nezaposleni in samozaposleni. Med zaposlenimi predstavljajo velik del javna uprava, ki so tvoji pravi oblastniki, med njimi pa tud nekdo s priimkom Kurnik.

Ni enostavno, ampak zlo komplicirano pa tud ne. Računaj le, kdo lahko preživi. Vse je v financiranju in tu je tvoj razredni boj.

Hej Savski! Sem videl tvoje obtožbe v medijih, da sem odgovoren za po tvojem mnenju kriminalno dejanje. Zanima me, kaj točno razumeš pod tem, da se naj identificiram kot odgovoren? Moralno, kazensko? Mislim, iz kateri pozicije me pozivaš? Morda kot policaj ali sodnik, zaskrbljen državljan, avtoriteta, ki skrbi za moralno dobrobit naroda? Če se ne identificiram, pa praviš, da se naj distanciram od dejanj. Katerih dejanj? Nasploh, kakšnih konkretnih? V svoji obtožbi (a si že vložil prijavo proti meni na policijskih postaji, ali računaš, da bodo to naredili po službeni dolžnosti?) govoriš o treh dejanjih. Neposredno sem povezan z enim, do enega sem kritičen, se pa ne distanciram, saj smo zanj odgovorni vsi v Rogu, dve me navdušujeta. Saj razumeš mojo zadrego. Tudi ne razumem, kako to funkcionira. Če te nekdo v medijih obtoži za neko dejanje, a moraš odreagirat? So kakšne sankcije, če ne. Po tvoji logiki nekoga namočiš in računaš, da bo hitel oprat svoje ime in bo obsodil dejanje, ki mu ga očitaš. Kot je počel policijski minister v času vstaj v Mariboru. Jok brate. Akcije v Alktrazu ne bom javno obsodil. Je navdihujoča politična akcija, ki odpira pravi konflikt in očitno sproža prepotrebno refleksijo. In žal mi je, da sem za njo izvedel šele iz medijev.

Savski, četudi se v nekaterih pogledih ne strinjamo, palce gor za ton in nivo. Nekaterih stvari pa tudi ne poznam dovolj dobro in sem zato mogoče malo prehitro sodil.  

- Preteklosti Roga ne poznam iz prve roke. Toda princip "začasne uporabe" se mi zdi napačen. Enostavno, časi so se močno spremenili in menim, da je danes legitmno enostavno vztrajati na popolni avtonomnosti in organskem razvoju Roga. To ni nemogoče če bodo šle skupščine, in celoten proces samoorganizacije v pravo smer - strinjam se, da deložacije to niso. 

- tudi to kar navajaš v drugem odstavku drži. Treba bi bilo kritizirati deljenje večine javnega denarja velikim zavodom. In seveda, treba bi bilo mogoče kritizirat tudi delovanje tistih zavodov, ki jih omenjaš. MOL bi morda lahko dal, če ga že toliko skrbi za umetnost, te blazne vložke za prenovo ROGA raje že obstoječim manjšim zavodom, ki so na robu preživetja.     

- Nikakor svojega stališča ne enačim s tem, kar ste pri Cirkulaciji označili s "Kurnikovci". Tudi izjava za javnost, ki so jo dali "zamaskirani aktivisti" v kateri v isti koš potiskajo RogLab, MSUM, SCCA, Second Chance in Prostorož, se mi ne zdi na mestu, saj je redukcionistična, vse tlači v isti koš in ne upošteva očitnih specifik vsake posamezne organizacije, da ne govorimo o specifikah posameznih projektov znotraj njih. S tem ko sem rekel, da smo "notri vsi", sem hotel poudariti ravno nasprotno, da je potrebno vsak primer gledati zase, glede na singularne okoliščine in se ne postavljati na izuzeto, apriorno pozicijo, iz katere je zelo enostavno soditi. 

- ne poznam vaših preteklih izkušenj s SC ROG, toda vseeno se mi tole s "Kurnikovci" zdi milorečeno neokusno, ne toliko do Kurnika, kot do vseh teh "zavedenih" ljudi, na katere naj bi se to nanašalo in za katere ni nobenega dokaza, da so z vsem skupaj kakorkoli povezani. Tista "izjava rogovcev" je bila mišljena ironično, kar je lahko vsak takoj razbral, četudi je bila objavljena v Delu. Tudi takšno obtoževanje, kazanje s prstom na krivca, pozivanje policije, itd. - spominja točno na hujskaštvo in polariziranje, ki ga v osnovi sicer očitate "Kurnikovcem".   

 

Od Andreja Kurnika (pobrano s Facebooka):

Spodaj še en komunike glede političnega performansa v galeriji Alkatraz. Verjetno avtentičen. Iz Cirkulacije 2 sicer po medijih zahtevajo, da se identificiram za odgovornega ali se distanciram od dejanj. To malo spominja na McCartya ali na Stasi.

Pa jim bom vseeno odgovoril. Akcija v galeriji Alkatraz je ena od najbolj navdihujočih političnih akcij, ki odpira konflikt in kolektivno refleksijo na pravi točki. Zato mi je žal, da nisem sodeloval v njej in da sem o njej izvedel iz medijev. Glede omenjanja deložacij dveh Rogovcev pa mi je žal, da je do njiju prišlo, da je Rog v tem primeru deloval kot usrana družba, ki jo skušamo spremeniti. Vendar zato nikogar posebej ne obsojam. Da nismo zgradili zares vključujoče skupnosti je odgovornost vseh, ki smo in delujemo v Rogu. Tako kot smo za za vsako obliko diskriminacije v tej družbi odgovorni vsi njeni člani. Vprašanje je, kaj smo storili, da se naslednjič to ne bo ponovilo.

* NE BOMO BAGER, KI RUŠI ROG*
*Ruke gore, ovo nije pljaćka! Ovo je stejtment!*

V torek,8. oktobra 2013, smo v galeriji Alcatraz - na Metelkovi!!
-izvedli politični performans.

///Skrajni čas, da tisti del umetniške srenje, ki svoje
portfolijebilda s parazitiranjem na uporu, dobi šamarčino///

Deloumetnice kot tudi vloga - metelkovske - galerije sta na večnivojih
problematična. Projekt se hvali z velikimi besedami:skupnost,
opolnomočenje, "do it yourself", upor, socialni čutipd. Vse to v luči
vstaj kot izbruha besa nad korupcijo inrazlaščanjem, s čimer pa je
umetnica sfurala svoj osebni projekt.

///Gesla, parole in vzkliki protestnikov nimajo menjalnevrednosti!///

Tisto, kar
je družbeno proizvedeno, ni od nikogar, je od vseh! Kdor si jezik
vstaj prilašča in ga skuša prodati kot akt "opolnomočenja",
je T.A.T., nič drugačen od kapitalističnih gazd in matriarhov. Nič
osvobajajočega ni v neplačanem delu, ki ga projekt estetizira.
Zgodba udeleženih žensk - ki so dejansko produciralerazstavljene
izdelke, a se jih je do zdej tretiralo kot RANLJIVE innemočne - je
zgodba, ki nam jo danes prodajajo: v iskanju"opolnomočenja" in
življenjskih priložnosti naj delo podarimošefom, mestnim oblastem,
umetniški aristokraciji in drugimparazitom družbene produktivnosti.
Okoriščanje z neplačanim delomkoncentrira moč, revščina pa se poglablja.

///Naravnost nemogoče jerazstavi priznati emancipatoren potencial.
Raje prazne galerije kot prazneglave!///

Institucijein projekti kot so RogLab, MSUMaistrova, SCCA, Second (or
Third?)Chance, Portorož, če omenjamo najbolj očitne, so SOodgovorni,
daLjubljana postaja še bolj gentrificirano, izključevalno mesto in
sodelujejo pri marginalizaciji, kriminalizaciji ter
poblagovljenjuraznolikih oblik izražanja, ki ne temeljijo na logiki
profita.Toliko o "kreativnihindustrijah" in kvazi-dobronamernih
umetnikih, ki niso zmožnimisliti izven liberalno-kulturniških
okvirjev.

///Avtonomni kulturni center Metelkova kot prostor, ki bi s svojim obstojem
mogel in celo moral
zavirati procese gentrifikacije inpoblagovljenja, ne sme sodelovati v
uničenju prostorov svobode!///

RogLab (kot perverzna kreacija kreativnih industrij)
je bilo produkcijsko okolje
projekta "Social dress"(My ass), ki je bil z odprtimi rokami
sprejet v metelkovsko galerijo Alcatraz kot vmesno postajo do končne
postaje MSUMaistrova. In mi smo oropali ta vlak!

Ključne besede:
*Oblačila ljudem!
Fosile muzejem!
Rogu avtonomijo!
Metelkovi refleksijo!*

BTW:Če bi vedeli, da je razstava toliko vredna, bi prišli že
naotvoritev Ah ne, vino na otvoritvah je iz tetrapaka...

P(M)S: vse napake v besedilu so namerne!

S /pri/srčnimi, a nabrijanimi pozdravi,
*Maska/maskara/maškarrrrrrrrrra*

Ker moramo žal komunicirati prek medijev in forumov, bi rad pozval še člane Cirkulacije 2 in RGB, da pridejo na kak čaj in pivo v Socialni center in se pogovorimo kot sosedje in tisti, ki skupaj z drugimi ustvarjamo Rog. Če se v čem ne bomo strinjali, ne bomo klicali policije in medijev. Prav tako ne bomo iskali grešnih kozlov. Morda se pogovorimo o tem, kako vašo ovadbo sorogovcev v medijih pravzaprav narekuje enaka strahopetnost in kruhoborstvo kot nedavni deložaciji. V slednjem primeru je rogovska skupnost deložirala dva souporabnika, da bi javnosti dokazala, da ni zapita, zadrogirana in antisocialna, da je torej normalna. V tej novi epizodi pa je strah, ki se je zavlekel med Rogovce, da jih bo akcija na Metelkovi kriminalizirala in da bo konec dilanja z MOL, zahteval, da se najde nov grešni kozel, ki se ga bo žrtvovalo. Tokrat Socialni center, ki se je v preteklosti proslavil z blitz akcijami. In potem se lahko začnemo pogovarjati, kako se boriti proti sistemu, ki nas petvarja v kruhoborce in prestrašence. Mir Rogovcem, vojno sistemu!

vse umetnike, revolucionarje, protestnike, priložnostne negodovalce, itd. naprošamo, da se pred kakršnim koli samostojnim udejstvovanjem obrnejo na Kurnik center Ljubljana, ki ima edini pri nas licenco za podeljevanje naziva "Prav/overn/i (umetnik, revolucionar, protestnik, negodovalec...)". v nasprotnem primeru bo bager, ki ne ruši roga, zrušil vas. hvala!

Andrej, seveda razumi moj poziv kot odziv zaskrbljenega in prestrašenega državljana. Dovolj prestrašenega, da sem te imenoval z imenom in priimkom. Neposredni odziv Stefana Doepnerja je bil: "če bo šlo tako naprej, kdo bo naslednji". Nate sem ga naslovil, ker si simbolni oče teh anonimcev v SC. Kot vir strahu se je namreč vzpostavil tvoj podmladek. Sploh ni dvoma da si odgovoren, še posebej zato ker si javni uslužbenec. To je morda zate druga zgodba, ampak ni. V izjavi si izrazil strinjanje z akcijo in jo celo poimenoval umetniška akcija. Zakaj sem te tako očitno izpostavil z imenom in priimkom? Zato ker je nujno da odgovorni prevzemate odgovornost z imenom in priimkom. Tako kot ste vi že dvakrat s prstom pokazali na Marijo Mojco Pungerčar in širše: na kolaboriranje umetnikov z oblastmi. Naše mnenje je da nedvomno opravljamo javno potrebno delo in da nam nedvomno pripada del javnih sredstev. Količina prejetih javnih sredstev večini izmed nas ni prinesla več kot enomesečne povprečne plače - ene plače v celem letu dvanajstih mesecev. A javnih sredstev za nas ni več. Mi smo bili prvi na odstrelu. Niso nam priskočili na pomoč ne javni uslužbenci, ne sindikati, ne vi.

Omenjaš McCarthyja in Stasi. V vašem primeru bi omenil Črno roko. Problematična je šele izjava, ki prihaja s pozicije moči. Jaz te pozicije nimam. Sem navaden zaskrbljen občan. Zaskrbljen pred fizičnim nasiljem, ki se kaže da prihaja z ulice. Nekdo se je odločil uzurpirati pozicijo ulične moči/ nasilja in to so tvoj podmladek. Uperjen ni proti centrom moči ampak proti nam prekarcem. Najbolje bi bilo, da pustite umetnike na miru, ker smo že skrajno socialno in simbolno marginalizirani. Če Uroš Grilc izjavlja, da bo poskrbel, da bo neodvisna kultura zares neodvisna (jasno: s tem, da nas bo odrešil javnih sredstev) in napoveduje nekakšno kulturno revolucijo, potem so takšne vaše pogromaške akcije na isti segment ljudi zelo povedne, saj pripadajo eni in isti strani. Verjetno si misliš: dejmo jih malo zbrcat, naj se že zbudijo, narcisoidna umetniška zalega, in se lotijo bolj učinkovitih akcij. Ampak mi smo očitno legalisti - vaša revolucija ni naša revolucija.

Zdravo,

oglašam se kot oseba, ki deluje v okviru sveta umetnosti. Preden se še naprej apropriira dogodek v Alkatrazu za potrebe reševanja problematike Rog, bi rada komentirala izjavo: "Je navdihujoča politična akcija, ki odpira pravi konflikt in očitno sproža prepotrebno refleksijo." To, kar se je zgodilo v Alkatrazu je kraja in kot takšna v popolnem nasprotju z odgovornostjo do sočloveka. Dejanje je vredno obsojanja in v njem ni nič konstruktivnega ne za Rog ne za kogarkoli drugega na sceni. Sovraštvo rojeva sovraštvo. V dejanju se kaže le nemoč tistih, ki so ga izvedli. Nemoč komunikacije. Nemoč spremembe. Nemoč vztrajanja. Nemoč, ki privede do takšnega delovanja. Upal le, da napaka, ki so jo storili, in ki sproža domine, ne bo povzročila prevelike škode. Morda pa se vsaj končno vidi kdo je kdo.

Kdo že pravi, da bodo raznorodni avantgadni krkoliže, avtonomisti in umetniki, socialni in kreativni, morali najprej dojeti svojo nekonsistenco, an zih? Ko sem o tem govoril na Metelkovi, so prišli poslušat vsega trije, jasno, ostali so konsisteni anzih. Dojeti konsistenco ne bo mogoče doseči z internalizacijo ampak bodo eni in drugi pravoverno in nadvse pravično podelili krivdo, blato, smrad le nasprotniku. Torej, pojejte se, prebavite se, in izločite, komi čakam(o) mnogi, ki nismo hoteli iti niti v eno, niti v drugo skupino priležnikov in priležnc.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness