Kako za 30 % manj delati več?

Kulturna ali glasbena novica
6. 11. 2019 - 15.15

Medijska afera o notranjem dogajanju v Slovenskem mladinskem gledališču je včeraj na tiskovni konferenci vodstva SMG predvidoma dobila epilog. Začela se je 19. oktobra s člankom v časniku Delo, ki naj bi med drugim nastal kot odziv na intervju z umetniškim vodjo Goranom Injacem, ki je bil na Radiu Študent predvajan 12. septembra.

V članku z naslovom Nov začetek ali začetek konca? je Peter Rak zapisal, da se je SMG postopoma spremenil v politično platformo, kar sumljivo spominja na odgovor Ministrstva za kulturo ob prijavi na lanskoletni razpis. Strokovno komisijo zapis omenja tudi poimensko, pri tem pa je novinar pozabil dodati da je v istem - lanskem - letu, SMG prav za to tako imenovano politično gledališče prejel najprestižnejšo gledališko nagrado pri nas. 

Žiga Divjak je lani prejel Veliko Borštnikovo nagrado za najboljšo uprizoritev predstave 6. Tudi v letošnjem letu je Velika nagrada pripadla SMG-ju, in sicer za predstavo Tomija Janežiča z naslovom še ni naslova. Zanjo je režiser dobil nagrado za režijo, nastopajoča Matej Recer in Stane Tomazin pa sta bila za vlogi prav tako nagrajena. Nagrada za mlado igralko v isti predstavi je pripadla še Anji Novak. Strokovna žirija lanskega in letošnjega srečanja se očitno ni strinjala s strokovno komisijo Ministrstva za kulturo. Pri tem je na mestu vprašanje: ali je gledališče sploh lahko apolitično?

Peter Rak je v svojem članku za Delo citiral še mnenji redno zaposlenega igralca Daria Varge in redno zaposlenega režiserja Vita Tauferja. Svoje mnenje sta oba vpletena novinarju podala, kot da gre za mnenje celotnega ansambla, čeprav nista imela njihovih predstavniških pooblastil. Pri tem sta izražala tudi odklonilno mnenje do umetniškega vodje Injaca. Ena od posledic objavljenega članka je bilo še javno pismo Oliverja Frljića, ki je zaradi vznika afere prekinil svoje delo na predstavi, ki naj bi svojo pot v SMG-ju premierno začela v novembru. Predstava po novem bo izvedena, vendar s premikom na kasnejši datum. Režiser se je začasno umaknil z besedami, da je takšno politično angažirano rušenje vodstva doživel že na Rijeki in ne bi rad bil spet del podobne situacije.

Kot že omenjeno se je vodstvo včeraj na vse dogajanje preteklega meseca odzvalo s tiskovno konferenco, da bi - kot so omenili - tudi gledališče dobilo svoj psihološki epilog. Konferenco sta, ob prisotnosti nekaterih igralcev v publiki, vodila direktor Slovenskega mladinskega gledališča Tibor Mihelič Syed in umetniški vodja Goran Injac. Očitke iz članka v Delu sta popolnoma zavrnila, vodstvo pa je zavrnilo tudi dialog s časnikom Delo in novinarjem Petrom Rakom. Zakaj je temu tako, je povedal direktor SMG, Syed.

Izjava

Že omenjeni članek je vodstvu SMG na podlagi prevelike “političnosti” predstav in njihove “ne-slovenskosti” očital tudi znižanje števila obiskovalcev gledališča. Ponovno Syed:

Izjava

Direktor SMG se je dotaknil tudi očitkov in številk, s katerimi je Rak v članku operiral:

Izjava

Syed je priložnost izkoristil še za izpostavitev nižanja sredstev Ministrstva za kulturo.

Intervju z Goranom Injacem, umetniškim vodjo Slovenskega mladinskega gledališča
 / 12. 9. 2019

 

Izjava

Umetniški vodja Goran Injac je povedal, da nad člankom ni bil pretirano pretresen, saj se nadenj temni nacionalistični oblaki zgrinjajo, že odkar je prevzel pozicijo. Pri tem je poudaril, da mu je to po svoje jasno, saj je vendar prvi tujec po osamosvojitvi, ki je nastopil pozicijo moči v javni slovenski gledališki instituciji. Komentiral je tudi očitke o previsoki političnosti SMG-ja:

Izjava

Decembra letos se Injacu izteče mandat, čeprav je potrdil, da se bo ponovno prijavil na mesto umetniškega vodje. Ali se direktorju in trenutnemu umetniškemu vodji zdi, da je bil članek napisan namerno z namenom rušenja vodstva? Syed:

Izjava

Upajmo, da je s tem “Afera SMG” končana in da se bodo lahko v prihodnje bolj posvetili nadaljnjemu pridobivanju sredstev in ustvarjanju umetniških del. Syed je namreč izrazil skrb, da se je proračun Ministrstva za kulturo za gledališče od zadnje krize že zmanjšal, in upa, da ne bo ob novi krizi postal skoraj ničen. Sicer bomo verjetno morali njihov tridnevni dogodek na Novi pošti, GOTOfV JE!, ki se začenja danes, začeti razumevati kot navodila za uporabo, namesto zgolj prevpraševanja državljanske nepokorščine, protestov in vstajniških gibanj v Sloveniji. A tudi za to smo v luči pred kratkim v parlamentu sprejetih zakonov že skoraj prepozni.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

mariboru popovski vsaj drugi, za razliko od injca je normalen glede prepotentnosti, kar injac seveda ni... mislim pa, da bi umetniski vodja v nacionalnih gledaliscih moral izjemno obvladati slovenscino... mocno dvomim, da bi bili nor. srbi navduseni nad nekom , ki recimo ni srbsko podkovan v nulo... to injcevo stalno kalimerstvo o nacinalizmu je bedno, tudi ker se sam gre neko politicno sranje v stilu ko vas jebe ja jesam... e nisi, ti u biti i ne postojis...

mariboru popovski vsaj drugi, za razliko od injca je normalen glede prepotentnosti, kar injac seveda ni... mislim pa, da bi umetniski vodja v nacionalnih gledaliscih moral izjemno obvladati slovenscino... mocno dvomim, da bi bili nor. srbi navduseni nad nekom , ki recimo ni srbsko podkovan v nulo... to injcevo stalno kalimerstvo o nacinalizmu je bedno, tudi ker se sam gre neko politicno sranje v stilu ko vas jebe ja jesam... e nisi, ti u biti i ne postojis...

A lahko prosim temu "porednemu fanteku" Frljiću ukinejo predstavo. Hvala.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness