Tehnoutopizem

Kulturna ali glasbena novica
9. 2. 2016 - 15.10

Razstavljanje, razdiranje, razpadanje, razumevanje. Sodobna tehnologija je vedno bolj samoumevna, a hkrati vedno manj razumljena. Je to le nedolžen stranski proizvod modernizacije ali povod za nujno intervencijo umetnosti? Ta se svoje vloge pri reflektiranju tehnološkega napredka zaveda že dolgo časa, a vendar so ti poskusi pogosto premalo usmerjeni proti tistim, ki jih zadevajo – uporabnikom. Služnostni namen tehnologije, s posebnim ozirom na vsakodnevnega uporabnika tehnologije, pod vprašaj postavlja nov projekt kolektiva Cirkulacija2, performativni sejem z naslovom Dostop do orodij. O problemu tehnologije nekoč in danes govori eden od članov kolektiva Borut Savski.

Izjava

Sejem, ki se bo na Tobačni 2 odvijal danes od 16h naprej, se osredotoča na stik med umetniki in obiskovalci – izmenjujejo se eksperimentalni izdelki, ki razkrivajo ustroj delovanja sodobnih naprav, s čimer se širi ideja uporabniške izkušnje. Gre za umetniške geste, nas pa je zanimalo, ali te lahko prehajajo tudi v polje vsakdanjega.

Izjava

Na sejmu Dostop do orodij, začinjenim tudi z večernimi performativnimi nastopi na temo tehnologije, se bo predstavilo več kot deset umetnikov iz Slovenije, Španije, Hrvaške in Rusije.

 

Opinicus de Canistris je bil italijanski duhovnik in pisec iz štirinajstega stoletja, ki ga poznamo, če ga seveda sploh poznamo, po številnih fantazijskih kozmoloških diagramih. Te bi danes lahko interpretirali in zgodovinili kot nekakšne umetniške ali celo alternativne zemljevide. Pa vendar po večini veljajo za dela največjega 'psihotika srednjega veka', kakor navajata Tina Janežič in Marisa Žele v spremnem tekstu k današnjemu predavanju Utopičnost teles, ki se kot nadaljevanje serije predavanj o utopiji kani zgoditi ob osmi večerni v Trubarjevi hiši literature. Kot pravita avtorici predavanja, se bo to osredotočilo na utopičnost in distopičnost teles, ki odstopajo od normalnosti. K temu razmerju pa bosta pristopili skozi dolgo epistemologijo od srednjega veka pa do 20. stoletja ter seveda skozi bojda pozabljenega Opinicusu de Canistrisa. Poskus našega vestnega novinarskega poizvedovanja, kako točno se bodo omenjene pojmovne in zgodovinske linije spletale, pa je tokrat ostal zvest sami temi dogodka, utopičnosti torej.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.