Twice as good nigger

Mnenje, kolumna ali komentar
21. 11. 2017 - 16.00

Letošnje poletje je ameriški esejist Ta-Nehasi Coates izdal novo zbirko tekstov z naslovom We Were Eight Years in Power, katere del je tudi že oktobra na spletu objavljen esej The First White President. V omenjenem eseju avtor z neverjetno lucidnostjo prikazuje odtenke vsakdanjega belega supremacizma v Združenih državah Amerike. Ena izmed glavnih poant, ki jih Coates ponavlja že vse od izvolitve Trumpa v Belo hišo, je, da celotno Trumpovo predsedovanje temelji na dejstvu, da je bel, torej ne-črn, kot njegov predhodnik. In če je bil Obama dokaz, da mora črn’c biti le dvakrat bolj priden, pa bo dosegel isto kot belec, se druga stran te izjave glasi, da je za belca dostikrat dovolj, da je bel. In ravno za to tezo sta Trump in njegova izvolitev kar najodličnejši primer. Dvomimo v kraj rojstva, dvomimo v izobrazbo, dvomimo v sposobnost, da sam napiše avtobiografijo, dvomimo v črnsko zdravstveno reformo, dvomimo v črnske podnebne dogovore in vse to - brez dvoma - na oblast pripelje nekoga, za kogar je dovolj, da je bel, v eseju razdeluje Coates, ki seveda obdela tudi rasizme liberalnejšega pola ameriške politike, tiste, ki je Obamo kot twice as good niggerja tudi ustoličila.

Čudovit primer tega je pred kratkim podana izjava Bernieja Sandersa, v kateri pravi, da je treba delati v dveh smereh: najprej se soočiti s Trumpovimi napadi na okolje, ženske, latinose, črnce in LGBT skupnost, prav tako ali še bolj pomembno pa je, da se osredotočimo na, citiram, “bread-and-butter issues that mean so much to ordinary Americans.” Slednji, tako imenovani navadni Američani so seveda belci, po možnosti volivci Trumpa, ki imajo probleme s preživetjem, dočim izjava predpostavlja, da so zgoraj omenjene manjšine le užaljene ter da se socialni mir najlažje ohranja tako, da smo do njih malenkost bolj uvidevni – preživijo očitno lahko že z našo prijaznostjo in dobrohotnostjo. Ter z dvakrat več dela.

Prav zaradi tovrstnih analiz rasizma, zakrinkanega v pokroviteljstva, samoumevnosti in evfemizme vseh sort, je soočanje z zadnjo migrantsko krizo v Evropi bistveno lažje, če spremljamo aktualne situacije v Združenih državah. Za razliko od Evrope ne-bele manjšine tam dejansko pridejo do besede, govorijo v svojem imenu ter s prstom kažejo na vse tiste, ki imajo črnega prijatelja, bele rešitelje in barvno slepe levičarje. Medtem ko smo v Evropi preokupirani s humanitarnim vprašanjem in dilemami, ali naj sicer neuporabne vojaške in policijske ladje v Sredozemlju pobirajo brodolomce, ki se v orehovih lupinah utapljajo na poti do njegovih severnih obal, je na drugi strani Atlantika diskurz bistveno bolj političen. 

Svoj čas je tudi stara celina držala malo višji tempo in eden lepših primerov tega je izdaja Časopisa za kritiko znanosti Neevropa zdaj! iz leta 2004, torej iz časa kolonizacije bivšega socialističnega Vzhoda s strani Evropske unije ter Bližnjega vzhoda s strani Združenih držav. Razprave, ki predlagajo izdajo evropskega državljanstva beguncem in s tem formiranje novega političnega prostora in subjekta, danes izpadejo bolj čudno kot debate o pobijanju teh istih ljudi. Kaj je razlog za tovrstno nazadovanje, ni povsem jasno, a izgleda, da tudi nova, post-blairovska levica v Evropi običajnega delavca še vedno vidi kot Sanders običajnega Američana – kot belca. Dolgo je minilo od časov, ko je večino manualnega dela v svetovni industriji opravil beli moški, ženske temnejše polti pa znotraj delavskega organiziranja in levega diskurza v Evropi nikoli niso nadomestile tega dominantnega simbolnega mesta. Verjetno zato, ker bi za svoje prepoznanje morale garati še dvakrat bolj.

Evropocentrizem in rasizem levice, ki ne zmore aktualizirati tretjega sveta, ki ni zmogla formirati “Južne unije” v času dolžniške krize, ki težko analizira odnose onkraj ekonomije, je prav tako eden izmed problemov. Manjšine se še vedno obravnava kot probleme, izjeme ali odklone, ki jih je treba zaščititi s kvotami - na primer zadnji predlog Levice o manjšinah iz bivše Jugoslavije -, pri čemer ob vseh teh deviacijah, kot so mlade, stari, ženske, LGBT, begunci, prekarke, revne, narodne manjšine, Belokranjci in tako naprej, redkokdaj pomislimo, kdo sploh postavlja normo in kako jo izzvati. Iz tega izvirajo popolnoma zgrešene politike inkluzivnosti, ki je dejansko bolj podobna homogenizaciji, pri kateri vsakomur s hibo povemo, da z dvakrat več dela postane polnopraven člen eksploatacijske verige – s čimer si zasluži svoje mesto v družbi.
Glavni vzvod v tem cementiranju na najnižji skupni imenovalec pa ima seveda plehek človekoljubni moralizem, kot smo mu priča zadnji teden v sklopu kampanje proti deportaciji Ahmada Šamija. Primer tako imenovane “uspešne integracije” želi v slovenskem prostoru vzpostaviti normo “dobrega begunca”, ki je vreden naše naklonjenosti in bivanja v podalpskem raju, pri čemer zagovorniki omenjene norme ne zamudijo priložnosti, da izločajo in javno opozarjajo na “slabe begunce”, ki za svoje preživetje kradejo ali švercajo, ki še ne znajo slovensko, katerih travme so prevelike, da bi bili sposobni še kdaj poskrbeti zase. 

Postavljanje norme za obstanek v Sloveniji na podlagi koristnosti, enakosti ter fantomske vključenosti v marginalno skupnost rogovskih aktivistov je nesmisel, ki ga po škodljivosti prekašajo samo še komentarji, napisani tej normi v bran: "Predsednik vlade (ali kdorkoli na oblasti ali pri koritu) ima pravno podlago za karkoli," je popametoval Crnković, zahvala, ki jo je Šamiju poslala Slapšak, opeva povrnjeno zaupanje v Cerarja “in še nekaj poslancev, ki so razkrili svoj človeški obraz ter si zaslužili ali povrnili del zaupanja državljanov, ki so jih izvolili.” V Večeru smo bili priča še pozivu k ostrejšemu postopanju zoper begunce-kriminalce; Kristina Božič se sprašuje, “kje je branjenje zakonov, ko pristojni ne ukrepajo, tudi ko so obveščeni o kriminaliteti posameznih prosilcev za azil?” Ta jagodni izbor je služil kot odlična podlaga za Gorenakove ostudne sodbe, ki si jih je privoščil na račun Šamijeve žene in hčera, ki do ureditve njegovega statusa v Sloveniji – ali na Hrvaškem – čakajo v Siriji.

Zdi se, kot da še nobena probegunska iniciativa ni imela toliko medijskega prostora, a bila ob tem tako prazna in nekoristna. Kampanja za Šamija je joker, ki ga je nekaj politikov čudovito unovčilo, je manifestacija Cerarjeve “humanitarnosti, ki mora imeti meje”, je false flag operacija, katere glavni akterji priznavajo, da sledijo navodilom z ministrstva, medtem ko slednje nadaljuje s kriminalizacijo, segregacijo in deprivacijo vseh ostalih beguncev. Slovenski primer “twice as good niggerja” bi nas moral skrbeti predvsem na točki, kjer se “levičarska” aktivistična pobuda v javnosti zavestno odpoveduje opozarjanju na dolžnost Republike Slovenije, da se prošnje beguncev iz koridorja obravnavajo v tej državi. Namesto boja proti brutalnosti azilne zakonodaje in prakse v Sloveniji se apelira na sočutje represivnega aparata. Namesto političnega naslavljanja sistemskih problemov vzpostavlja popolnoma konzervativni diskurz, kjer se zavoljo reševanja dotičnega primera posluži logike resničnostnih šovov, v katerih si posameznik zavoljo izkazanih talentov zasluži napredovanje, ostali pa pač izpadejo.

Le kaj je sploh boljša ponazoritev kompleksa belega rešitelja kot vzpostavitev žirije, ki namesto Ministrstva za notranje zadeve razsoja v preliminarnih bojih, hkrati pa Slovencem na pladnju servira razgaljenega človeka v vsej njegovi stiski, o katerem sedaj tribune odločajo, ali ga bodo odpravile s palcem gor ali s palcem dol, in ki si s tem izživljanjem podaljšujejo utvaro, da ima v državi oblast ljudstvo. Avdicija za dobre sosede, zakrinkana v kampanjo solidarnosti, se je v teh desetih dneh izkazala za najbolj nizkotno epizodo od začetka begunske krize. 

Namesto odpovedi: Center za tujce v Postojni je v ponedeljek brez medijske pozornosti zapustil Izat, ki je svojo prvo prošnjo za azil v Sloveniji vložil leta 2011, kasneje pa je zaradi počasnosti postopka odšel v Nemčijo in na Švedsko, s čimer si je v neskončnem ping-pongu med evropskimi državami, ki vestno upoštevajo dublinske direktive, zapečatil usodo in uničil zdravje. Polovico svojega življenja je preživel v evropskih državah kot nedokumentiran migrant, zdaj se po svoji želji vrača v Afganistan. Je odličen primer delovanja azilne zakonodaje - njen edini cilj pa je perpetuirati negotovost. In tega noben primer dobre integracije ne bo spremenil. Da se beguncem za upoštevanje pravice do azila ni treba dokazovati, meni Arne.
 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

prva umerjena reč na to temo v Sloveniji.

nujen tekst, nujen!

koncno lucidna analiza! cestitke.

je najlepši primer vse-splošnega stanja v državi. Za le-tega so zaslužni tako mediji (v katerih se sploh ne da objavljat več širših vsebin, ne da bi moral dokazovati Ekskluzivo), POP-reality showi, ki so v nekaj letih ljudi prikovali na TV zaslone in jih navadili na dejstvo, da morajo čustvovati ob realnih življenjskih slikah ljudi - kot pa tudi dejstva, da še vedno nismo povsem zgoltali niti Bosancev od YU vojne.
Kako boš pričakoval, da narod, ki niti sebe nima rad, da SLovenec, ki cel lajf trenira, kako bo trpel (nekaj kar pač mu moli ven iz nekih usedlin stoletij kolektivne zavesti) - kar naenkrat obrne platko in sprejme tujce v svojo državo? NI logike. Poglej populacijo naše države, saj sploh nikoli nismo imeli kakšnih migracij, selitev, mešanj. Samo čistokrvnost, razen mal ex YU primesi na srečo.
Še lastna soseda ti v glavnem mestu SLO očita, ker ti pade z balkona dlaka od psa na njen avto, ki je pol parkiran na javni cesti. Kako bo potem taka sosedica mlela šele, ko bo zadišalo po čem bolj eksotičnem kot npr. druga barva polti in druga religija?
Ljudi je pač strah, na bed jim je, nič ni več zihr kot je včas bilo in vedno je fajn najti grešnega kozla, ... veš kdaj so padli dvojčki jebemti, evo ... tu imaš sedaj učinek demonizacije.

To, Arne

Arne je hudo to napisu ja. Jebi ga, Slovenci so vedno bili kruti ljudje. Vse za red, disciplino, vzorno vedenje in dóberman vzgled na vn.

NI stari, za strpnost v družbi rabiš širino. Slovenci širine nimamo. Na nobenem področju. Edina širina za folk so dons informacije prek spleta, ki so pač belsko imperialistične in kratke.
Poglej kdo je okronan za novinarja leta - Videmšek. Zadnjič mi je rekla bejba, ki je bila novinarka Dela in so jo ruknil na cesto, ker je pisala o pedofiliji v Cerkvi - da si Videmšek zmišljuje zgodbe, piše o fiktivnih ljudeh. Zakaj pol je Videmšek novinar leta, Valenčiča pa ruknejo iz RTV-ja - če bi si novinarji slovenije res prizadevali za širino in kritičnost diskurza v javni sferi? mal paradoksa a?

toliko bolj zaskrbljujoce je, da se v navezavi na Shamiev problem ne govori o tem, da je eu parlament odobril pogajanja o precejsni (sicer pa ne zares koreniti) spremembi dublina:
http://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20171115IPR88120/ep-rea...

o čemur se res ne govori - je, da v SLO potrebujemo neodvisni, raziskovalni novinarski inštitut, ki se bo ukvarjal z malo bolj poglobljeni zadevami kot pa reality showi in fuk na en mah mentaliteto. Rasistični in homofobni diskurz se prehitro razrašča. V spidiranju korporativnih posegov nam kaže samo še na slabše. Zdaj od kje bomo dobili keš za to, nimam pojma. Ampak jebemti če je una Topolovec postavla iz niča nek Pod Črto portal, ja jebemti pol pa bi lak kej kolektivnega tud mi popedenal. Al boste sam pirčke v rožni dilini pil in se za jajca praskal al kva?

A se ti ne zdi, da glih taki komentarji in podobni prispevki na radiu kažejo na to, da RŠ počne še kej druzga kot pa to, kar ti praviš, da počne in se vedno kot stara lajna ponavlja v kvazi širši javnosti? Lahko si recimo tole čekneš: https://radiostudent.si/projekti/respect-words

In še kaj drugega....

"It becomes clear, as his argument unfolds, that Coates’s goal is to invalidate the possibility of class solidarity across racial boundaries. Even after showing the research which should shatter any belief that this monolith exists, Coates clings to the chimerical figure of the white working class, in order to exclude it from anti-racist struggle.

This is because Coates appears to lack any interest in seeing that struggle succeed. His demand is for moral repentance, not liberation. But instead of asking whites to feel guilty, we should demand the abolition of whiteness, a project in which they have a responsibility to actively participate. As long as Coates is unwilling to embrace the multiracial mass movement that can abolish whiteness, he and Lilla will forever be left to fight over the throne of a kingdom that remains unchanged. As usual, it is up to the nameless and faceless commoners to make history, rather than to appeal to the conscience of the king."

https://www.viewpointmag.com/2017/09/11/idylls-of-the-liberal-the-americ...

drugace pa: torej ne povezovanje na osnovi razredne umescenosti (polozaja v produkcijskem odnosu), ne izpostavljanje identitet. Ampak se ti ne zdi, da je vsem marginiziranim vedno skupen prav njihov podrejeni polozaj v produkciji? Premozni in vplivni crnci/geji/zenske pac ne spadajo po defaultu v kategorijo marginaliziranih samo zato, ker so nominalno del nje. Sploh pa niso dokaz, da se kim danes bolje godi kot nekoc, ker so seveda izjeme.
Marginalizirane je treba zato povezat prav na osnovi njihove razredne podrejenosti, organizirat na (delovnih) mestih in onkraj na osnovi edinega pravega skupnega imenovalca, ki jim onemogoca 'svobodo' in pravo mero 'reprezentacije', ce hoces, h kateri stremijo reakcionarna identitetna gibanja. To, da me bodo nazivali z mnozinskim osebnim zaimkom/namesto nigger mi bodo rekli dark coloured/kot lezbijka bom dobila moznost poroke in posvojitve otroka s svojo partnerko... v nicemer ne odpravi fundamentalnega izvora neenakosti,
ki pa je v razredni druzbi, jebiga, vedno razredna podrejenost in realna nemoc, ki iz tega izhaja.

@T
A se tebi ne zdi, da Arne skuša tu pokazat, kako ravno tovrstno generaliziranje!!! in univerzaliziranje sestavlja del problema in ne rešitev? - prek vzpostavljanja norme namreč

ti a ti še z medvedkom spiš, pa fluor tabletke jemlješ proti kariesu? Zihr si letnik 1990. Itak si u vrtičku u tej SLO, kdorkoli že si. Pust ta stare maherje, da se mal pomenmo.

rabmo mal več praktičnega, novinarskega dela - ne pa nekih filozofov, ki špilajo ping pong s svojimi teorijami o čemurkoli že. ti piflarji sploh še niso slišali za poklic novinarja, pa bojo tlele neki sral z respect words. respect justice!!!!

Dober tekst.
Ni kaj za dodat; razen ponovitve zdaj že kar neizbrisljivega dejstva, da je Slovenija sistemsko ksenofobna z neizdelano in slabo vodeno azilno politiko. Po ulicah se denimo trača, da je Urad za integracijo migrantov (ali kakorkoli se že zadeva uradno imenuje) v bistvu "kazenska" ustanova, kamor pošiljajo na delo javne uslužbence, ki so se v drugih sektorjih zamerili svojim šefom, ipd... Ne vem, če to zares drži, a me ne bi presenetilo; tako deluje sistemska ksenofobija, zaliva in neguje se jo s cinizmom. Ne živimo v demokraciji, ampak v birokraciji. Vsa tesnoba kafovskih procesov as seen live on TV. Človek in njegova usoda so drugorazredna vprašanja - bližamo se ali pa smo že do grla v tisti klastrofobični "brezusodnosti", kjer je človeku vzeto tudi to, da bi bil subjekt svojega lastnega življenja. Ne potrebujemo integracije, potrebujemo emancipacijo.

evo, to je dobro povedano. ne pa z nekimi citati. da vas vidim, vas ta leve teoretike, kva boste počel čez 5 let, k boste moral deca hranit, pa jim fola plačevat, pa počas bo teba tud zdravnike plačevat, pa počas bo grana ratala za en drek - pa bo treba bio kupovat, pa počas ne boste moge več z olajšavami začet - k se končajo po 30.letu. Pa da vas vidim takrat.
No, ampak mogoče ipak jaz ne bi sela več tu kej prbijat, k itak ne živim več v tej državi. Hvala pribitemu kurcu!!!!!

evo, to je dobro povedano. ne pa z nekimi citati. da vas vidim, vas ta leve teoretike, kva boste počel čez 5 let, k boste moral deca hranit, pa jim šolo plačevat, pa počas bo treba tud zdravnike plačevat, pa počas bo hrana ratala za en drek - pa bo treba bio kupovat, pa počas ne boste mogel več z olajšavami živet - k se končajo po 30.letu. Pa da vas vidim takrat. Velike umoglavce.
No, ampak mogoče ipak jaz ne bi smela več tu kej prbijat, k itak ne živim več v tej državi. Hvala pribitemu kurcu!!!!!

Matr ste dosadni s temi levimi in desnimi - to so kategorije s katerimi vam politiki perejo mozak za njihovo lastno korist.

samo vseen stari, levi ali desni, imajo ob določeni starosti realiti ček. in to je keš. če nimaš dons keša ti je mal težko uživat lajf na zahodu in v EU. kar pa dons prinaša keš - je realnost Avdicije za dobre sosede. To se gleda, to se plača.
Men res ni panike, jaz mam dost idej za to kva počet u lajfu. Znanja mam dost, pa mozak mi še vedno dost hitr dela, da se spidersko učim. sam k pa tole gledam, ta javni diskurz javne televizije - se mi pa ipak zdi dost žalostn. bedno.
ni stari, če ne bomo začel od začetka, spucal vse te lajne, desni levi dol in gor, potem ne bo šlo. stari mački ne bodo spustil svojih nitk. vsi majo pri visoki starosti že oblikovane škatle. think of the box je dons lajna vseh k nočjo gledat u zrak in sam mal čakat na boljše čase, k nikol ne bojo kr sami od sebe pršli. brez dela ni jela. vedno bilo in vedno bo. sam delo pa ni čitat teorije, k jih noben živ bog ne šteka. ti ta mali so pač še mal naivni. tko k smo bli mi včas.

postajajo stari prdci res arogantni! verjamem, da če si rojen v YU, imaš službo, imaš veze, pokojnino nekje na vidiku vsaj - jah potem res ne boš šel ravno spreminjat sveta a ne? mogoče boš mal tekel po rožniku, al pa kak anti-depresiv občasno pogoltnil pa bo a ne.
mulariji bo pa mal težji. obeta se jim večja mlakuža, kot je kadarkoli bila. folk odhaja iz države, šolat se, delat - ker se nobenemu z vsaj nekaj možgani in aspiracij ne da ukvarjat s temi nebulozami, s tem infantilizmom in temi forami s katerimi se obmetavajo že desetletja. folk hodi nazaj v SLO, ko se upokoji. in pa seveda tujci prihajajo v SLO kupit poceni zemljico a ne? v tej državi se nič ne spremeni. čas teče pač.

Vse lepo in prav, vendar problem nastane, ko začne komentar komentirati levo politično strategijo. S primarnim fokusom na protibegunski boj (nenormativnih) ne bomo nikoli generirali dovolj politične moči, da bi spremenili državo in državni sistem (države v okolici, EU) na način, da se primeri Izat, Šami, Karba (in primeri belih nesrečnežev ter nesrečnic) ne bodo več dogajali. Potrebno je vedeti, da gre pri soočanju z begunsko krizo za dokaj običajno delovanje sodobnih držav. Ko pridemo do vprašanja politične strategije je za radikalnejše spremembe žal potrebno razmišljati o skupnih interesih velikih skupin. Menim, da komentarju zmanjka pri razmisleku v tej smeri.

skupni interesi velikih skupin?
ma jebeš vse skupaj. boli me kurac za interese velikih skupin. poščijem se nanje. še 5 minut je preveč časa, da jim podarim. treba je iti kar počez, preko, poiskat realne rešitve, kva se bom jaz ukvarjala s temi EU predpisi in regulacijami pa si redirala špure. rabmo črno ekonomijo. čimveč mreženja iz žepa v žep. tko k to počnemo v grčiji. kvadratkov pa ceglov si jaz že ne bom pedenala u glavo. pa si izmišljala neke odstavke pa buzz words, da bom potem še naslednjih par let delala v neke fiktivne smeri interesov velikih evropskih direktiv. to naj počnejo goveda na ministrstvih in v parlamentu k so itak tok počasni v glavo, da se jim folk mora enkrat začet smejat. treba si je popedenat svoj sistemček, kar nek fiktivni, samozadostni, zeleni gozdni, gobarski kuplerajček, imperij smrkcov, da bo folku čist hudo - ... zanč mi je nekdo reku, da ko se je SLO osamosvojila so Baski prišli do Slovencev in jim rekli, da jim lahko svetujejo glede samo-zadostnega potenciala naše države v prihodnosti. pa so naši rekli ne. Jebemti sam zdaj pa ne vem a so bli Baski al Katalonci.
Zakaj bi nam vedno mogl bit bed stari? itak mamo vse kar rabmo. vsaj potencialno gledano. jebemti, sam lej kok mamo gozda. pa vse je še čisto in neonesnaženo. vsaj večinsko gledano.

mogoče angleži niso taki butlji ...
tole si pedenajo ...
https://transitionnetwork.org/

zdej pa na delo.

sploh ne omenjam mrežni struktur preveč :-)
https://thefoodassembly.com/en
http://blog.foodassembly.com/2015/03/20/bbc-award-finals-drumroll-please/

Literatura: (dolgočasna k pes, ampak ajde)
Neil Brenner: New State Spaces - Urban Governance and the Rescaling of Statehood

hvala.hvala.vem.

simpl ko pasulj.

še dual reality style in praxis. shizofrenija. auauauuauauuuuuu. pahahhahahahahahhaha.
kdaj sem jaz to že vedla. ampak ajde, folku moraš ipat narisat.
pazi to zdaj ... prihaja Justice League - Wonder Woman.
phahahhahahahah
https://www.youtube.com/watch?v=INLzqh7rZ-U
vse za keš stari. še po kitajsko bodo začel prdet če se bo le dal.
phahahhahahaha

tudi na Radiu Študent sedijo ljudje, ki nimajo več kaj tam počet. Ampak tko to je a ne? Stari mački enkrat postanejo pač prestari.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness