Iztirjenje grške politike

Aktualno-politična novica
6. 3. 2023 - 17.00
 / OFFsajd

Po več grških mestih četrti dan potekajo protesti proti vladi zaradi železniške nesreče v občini Tempi pri Larisi. Okrog 15 tisoč ljudi je včeraj protestiralo v Atenah, policija jih je skušala razgnati tudi z uporabo solzivca, umrl je en protestnik. V petek je policija izvedla racijo železniške postaje v Larisi z namenom pridobitve dokazov o krivdi vodje železniške postaje za nesrečo. V znanem trčenju, ki velja za najhujšo železniško nesrečo v grški zgodovini, je za zdaj potrjenih 57 smrtnih žrtev. Potniški vlak družbe Hellenic Train je trčil s tovornim vlakom, ki je vozil po istem tiru v nasprotno smer.

Grška vlada pod vodstvom Kiriakosa Micotakisa zatrjuje, da je do nesreče prišlo zaradi človeške napake in zanjo obtožuje vodjo železniške postaje v Larisi. Obtožen je uboja iz malomarnosti, povzročitve telesnih poškodb in motenja prometa, za kar mu grozi dosmrtni zapor. Grški minister za promet Kostas Karamanlis je dan po nesreči odstopil in v izjavi za javnost prevzel odgovornost za dolgoletne napake grške vlade na področju prometa. Aktivist in član političnega komiteja levičarske nevladne organizacije Anametrisi, Stelios Foteinopulos meni, da sta glavna vzroka za nesrečo politična korupcija in neuspešna privatizacija grških železnic.

Stelios

Foteinopulos opozarja, da je grška država prejela posodobljene varnostne sisteme za železnice, a jih ni nikoli namestila.

Stelios

Grški izhod iz finančne krize pred dobrim desetletjem je znamenito vodila trojka Evropske komisije, Evropske centralne banke in Mednarodnega denarnega sklada. V okviru ukrepov, ki jih je trojka od Grčije zahtevala, so privatizirali upravitelja grških železnic, TrainOSE, danes Hellenic Train. Podjetje je namreč delovalo z veliko izgubo, Grčija pa bi morala Evropski komisiji vrniti več kot 700 milijonov evrov pomoči, če podjetja ne bi prodala. Leta 2017 so ga tako za 45 milijonov evrov prodali italijanski družbi Ferrovie dello Stato. Kot del dogovora o bailoutu med trojko in grško vlado mora ta letno prispevati 50 milijonov evrov za vzdrževanje grških železnic. Privatizacijo grških železnic v okviru dogovora med Grčijo in trojko podrobneje predstavi Foteinopulos.  

Stelios

Italijanski lastniki grških železnic so od prevzetja TrainOSE napovedali okoli pol milijarde investicij v grško železniško infrastrukturo. O uresničitvi te napovedi nam je več povedal Kimon John Apostolakis, sekretar podmladka Sirize v mestu Hania.

Apostolakis

Od napovedi investicij je minilo že več kot pet let, a grške železnice po poročilu Evropske agencije za železnice ostajajo med najnevarnejšimi v Evropski uniji. Poleg tega je Evropska komisija grško vlado že večkrat prijavila Evropskemu sodišču zaradi neposodabljanja železnic. Kot trdi Foteinopulos, se kljub pritožbam na področju varnosti na grških železnicah ni nič spremenilo.

Stelios

Nadzornik železniške postaje, na katerega je vlada prenesla krivdo za nesrečo, je del krivde tudi prevzel, a njegov odvetnik meni, da ni edini krivec. Sodelavci obtoženega so povedali, da mu je manjkalo izkušenj, saj je bil na delovnem mestu šele dva meseca, in opozarjajo, da v tako zahtevni izmeni ne bi smel delati sam. Predsednik Organizacije grških železnic, državnega podjetja, ki upravlja z železniško infrastrukturo, Spiridon Pateras, je zatrdil, da njihova pravila nikjer ne določajo, kakšne izkušnje bi nadzornik moral imeti, temveč takoj po koncu urjenja lahko prevzame svoje dolžnosti. Apostolakis opozori, da so bile še nekaj let nazaj razmere drugačne.

Apostolakis

Foteinopulos opozarja še, da so grške železnice zapolnile samo tretjino celotnega kadra.

Stelios

Sodobne železnice nadzorujejo računalniški sistemi, ki usmerjajo vlake in skrbijo za varnost prog. Takšen sistem obstaja tudi na progi Atene–Solun, a je na dan nesreče prišlo do napake. Nadzornik na postaji Palaiofarzalos je napako opazil in zato vlak zaradi varnosti preusmeril na drug tir, a ga nadzornik v Larisi ni vrnil na izvorno progo, zato je prišlo do nesreče. Predsednik grškega sindikata železniških delavcev Kostas Genidunias je povedal, da bi se vlaka v primeru delujočih sistemov avtomatično ustavila na razdalji vsaj petsto metrov. 

Zadnji teden se je po grških mestih odvijalo več protestov. Apostolakis nam je predstavil glavne razloge zanje.

Apostolakis

V Grčiji po umoru Roma divjajo nasilni protesti
 / 15. 12. 2022
Odziv vlade na nesrečo nam predstavi Foteinopulos. 

Stelios

To pomlad so v Grčiji predvidene parlamentarne volitve. Odkar se je zgodila nesreča, niso bile izdane nobene javnomnenjske raziskave. Na vladi po besedah Foteinopulosa razmišljajo o tem, da bi datum volitev prestavili. 

Stelios

 

OFFsajd sta pripravila vajenec Luka in Jan.

 

Vir fotografije: Steve Shook, Flickr, prirejeno, creative commons

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness