Kolodvorska dve na dva

Oddaja
rtv
30. 5. 2022 - 17.00
 / OFFsajd

Enodnevna opozorilna stavka na RTV
 / 24. 5. 2022

Vodstvo Radiotelevizije Slovenija ni pristalo na nobeno od zahtev, ki so jih prejšnji teden postavili stavkajoči novinarji. Takrat so z opozorilno stavko zahtevali novinarsko, uredniško in institucionalno avtonomijo, umik škodljivih sklepov programskega sveta, dogovor o kadrovski politiki in pogajanja o dvigu najnižjih plač na RTV, socialni dialog in plačano stavko. Če do današnjega dne ne bi sklenili vsaj stavkovnega sporazuma o razreševanju zahtev, pa bi zahtevali tudi odstop generalnega direktorja Andreja Graha Whatmougha, odgovorne urednice informativnega programa Televizije Slovenija Jadranke Rebernik, vršilca dolžnosti urednika uredništva za nove medije Igorja Pirkoviča in odstop predsednika programskega sveta Petra Gregorčiča. V petek so se z vodstvom dogovorili zgolj o poslovniku za vodenje pogajanj o stavkovnih zahtevah, prihodnji petek pa se bodo tako prvič vsebinsko pogajali o novinarski avtonomiji na RTV. V primeru neizpolnitve zahtev bodo še naprej zahtevali odstop odgovornih. 

Programski svet RTV je pred enim tednom že podal soglasje k spremembi programsko-produkcijskega načrta in spremenjeni programski shemi televizije, po kateri bo nova informativna oddaja Panorama na sporedu drugega programa televizije vsak delavnik med osmo in deveto zvečer, z začetkom danes. Poleg tega je programski svet soglašal s spremembami statuta zavoda, ki jih je kasneje sprejel nadzorni svet. Najbolj sporna sprememba statuta zadeva delitev televizijskega informativnega programa na dve uredniško-produkcijski enoti, ki naj bi delovali ločeno na prvem in drugem kanalu televizije. Po mnenju novinarskih sindikatov so te spremembe škodljive, opiše koordinatorica stavke Helena Milinković.

Izjava

Zakaj je vzpostavitev dveh informativnih programov na TV Slovenija del političnega načrta Janše in SDS
 / 11. 5. 2022

Dosedaj je televizijski informativni program sodil pod eno odgovorno uredništvo, ki se nadalje loči v pet podrejenih uredništev. Ne glede na to, na katerem televizijskem kanalu so informativne vsebine dobile svoj prostor, njihovo pripravo koordinira ena odgovorna urednica, trenutno Jadranka Rebernik. Generalni direktor Grah Whatmough, ki trenutno opravlja tudi naloge direktorja televizije, je v obrazložitvi sprememb statuta utemeljeval, da bi vzpostavitev novega odgovornega uredništva prinesla večjo odgovornost tako zaposlenih kot tudi vodstva tega programa pri pripravi programskih vsebin. Po mnenju direktorja je vzpostavitev dodatnega odgovornega uredništva nujna tudi zaradi lažje kadrovske in programske obvladljivosti. Trenutna ureditev je po njegovem zaradi številčnosti kadrov in števila ur ustvarjenega programa praktično neobvladljiva. Ob tem ni pozabil spomniti, da z veljavnim programsko-produkcijskim načrtom televizija uvaja nove oddaje, kot je Panorama, to pa zahteva dodaten angažma odgovornega urednika informativnega programa.

Čeprav bo oddaja Panorama prvič na sporedu že danes, to še ne pomeni, da jo je pripravilo formalno ločeno uredništvo. Za uveljavitev sprememb statuta ima namreč direktor pol leta časa, pojasnjuje predsednica sveta delavcev RTV Petra Bezjak Cirman.

Izjava

V obrazložitvi sprememb statuta direktor sicer ni pojasnil, koliko zaposlenih naj bi imelo novo informativno uredništvo drugega programa. 

Izjava

Glavni razlog za novinarsko nasprotovanje spremembam statuta in ustanovitvi novega odgovornega uredništva je prav morebitno zmanjševanje števila zaposlenih v trenutnem informativnem uredništvu

Izjava

areh
Programski načrt, made by Valentin Areh
 / 30. 11. 2021

Generalni direktor v obrazložitvi sprememb statuta trdi, da delitev informativnega programa na prvi in drugi program »v določeni meri oziroma smiselno sledi tudi radijski organizacijski ureditvi odgovornih uredništev«. Programsko-produkcijska enota Radio je namreč razdeljena na tri uredniško-producentske enote, na Prvi program, Val 202 in Program ARS, ki jih zastopajo odgovorni uredniki. Po mnenju Whatmougha s spremenjenim statutom taki ureditvi sledi tudi televizija, a le v okviru informativnega programa. Kakor trdi v obrazložitvi, citiramo, »v celoti žal ni mogoče slediti ureditvi Radia, saj bi to pomenilo bistven poseg v ureditev organizacije dela. Potek dela pri pripravi radijskih ali televizijskih izdelkov se namreč precej razlikuje, saj je pri televiziji v proces dela vključenih precej več različnih kadrov, profilov kot pri radiu.« Helena Milinković tako argumentacijo označuje za zavajanje.

Izjava

Vsi trije radii RTV-ja imajo po veljavnem organigramu zavoda skupen informativni program, tako kot do sedaj tudi televizije. Iz neuradnih virov smo izvedeli, da je pravi razlog za ločitev televizijskega informativnega uredništva na dva dela spor med zaposlenimi v informativnem uredništvu. Med ustvarjalci oddaje Panorama in ostalimi v uredništvu naj bi prišlo do hudih sporov, ločitev na dve uredništvi pa naj bi strasti pomirila. 

Utemeljitev, da bo ločitev na dve odgovorni uredništvi prispevala k večji obvladljivosti programa, je sicer vprašljiva s povsem profesionalnega vidika, pojasnjuje Petra Bezjak Cirman.

Izjava

Ker bo redni informativni program na račun novega programa zagotovo izgubil vsaj nekaj zaposlenih, prav tako pa se na Televiziji Slovenija že soočajo z odhodi uveljavljenih novinarjev k drugim medijskim hišam, se zdi, da bo glavna posledica statutarnih sprememb predvsem dodatna krnitev že tako osiromašenega informativnega programa javne televizije.

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.