Vladi potekla naročnina na STA

Aktualno-politična novica
1. 3. 2021 - 17.00
 / OFFsajd

coinflip
Vlada prenehala financirati Slovensko tiskovno agencijo
 / 1. 12. 2020
Slovenska tiskovna agencija, krajše STA, je Janševi vladi zaprla dostop do tržnih vsebin, potem ko dva meseca ni bila sklenjena enotna tržna pogodba med STA in Uradom vlade za komuniciranje ali Ukomom. S tem dejanjem je obračun med vlado in Slovensko tiskovno agencijo dobil novo poglavje. Uvod sicer sega v začetek decembra prejšnjega leta, ko je vlada odločila, da preneha s financiranjem javne službe STA, kot je predlagal Urad za komuniciranje. Direktor STA Bojan Veselinovič kljub večkratnim pozivom Ukomu ni poslal finančne dokumentacije, kar naj bi bil razlog za odstop od financiranja. Po drugi strani so se pri STA sklicevali na dejstvo, da je Ukom od njih zahteval informacije o tržnih dejavnostih, ki jim jih niso dolžni posredovati.

Tokrat je govora o tržnih storitvah STA, ki jih je vlada kot naročnik najemala z enotno pogodbo. Ta se je iztekla zadnjega dne prejšnjega leta, vendar do konca februarja ni bila podpisana nova. STA je vladnim uporabnikom kljub temu v tem času omogočila neomejen dostop do storitev iz lanske pogodbe, ker pa do podpisa nove pogodbe ni prišlo, je vladni administraciji zaprla dostop do tržnih vsebin.

Kot pojasni direktor Slovenske tiskovne agencije Bojan Veselinović, je STA po zakonu dolžna opravljati javno službo, vendar ji je dovoljena tudi tržna dejavnost, pod katero spada tudi pogodba, ki se je vsako leto podpisovala z vladno administracijo.

Izjava

Tržna pogodba med vladno administracijo in STA se je torej v preteklosti podpisovala pred začetkom novega leta. Veselinović opiše poskuse pogajanj z Ukomom, da bi sklenili tudi pogodbo za leto 2021.

Izjava

Tržna pogodba med STA in Ukomom je poleg dostopa do novic v slovenskem in angleškem jeziku vključevala tudi možnost uporabe novic na uradnih vladnih straneh, dostop do arhivskih fotografij z možnostjo njihove uporabe za promocije, dostop do novic preko mobilne aplikacije, pripravo dnevnih biltenov ter SMS-kliping obveščanje. Dostop so omogočili vsem vladnim službam, ministrstvom in uradom, organom v sestavi ter celotni diplomatsko-konzularni mreži. Po pogodbi so v prejšnjih letih pri vladi prejemali zgoraj navedene stvari v paketni ponudbi pod ugodnejšimi pogoji, kot če bi jim STA zaračunala storitve po ceniku vsake posebej.

V začetku leta je Ukom vendarle poslal povpraševanje po ceni za dostop do vsebin STA za celotno vladno administracijo. A se se po poslani ponudbi pri Ukomu niso več odzivali.

Izjava

Profesor na Fakulteti za družbene vede dr. Marko Milosavljević meni, da, citiramo, “gre za simbolično dejanje STA, ki jo je odnos te vlade finančno in pravno gledano potisnil v nezavidljiv položaj. Položaj, ki ga v devetindvajsetih letih obstoja še ni bilo”

Zakaj že nimajo Janša, Urbanija, Iršič in podobni novinarjev kaj zmerjati s poklicnimi lažnivci?
 / 17. 2. 2021
Pritisk Ukoma na STA se je, kot rečeno, začel izvrševati ob koncu prejšnjega leta, v začetku decembra pa privedel do tega, da je vlada na predlog Ukoma Slovensko tiskovno agencijo prenehala financirati. Svoje finančne obveznosti za leto 2020 je vlada sicer nato konec januarja poravnala, a se je zgodba kmalu ponovila - Ukom je zavrnil plačilo dejavnosti javne službe, ki jih je STA opravil januarja letos in se ob tem skliceval na dejstvo, da pravne osnove za to plačilo ni - pogodba za ta namen namreč ni bila sklenjena. A kot pojasni Veselinović, interventni zakon v sklopu sedmega protikoronskega paketa, krajše PKP 7, določa, da se STA za opravljanje javne službe zagotovijo sredstva v skladu s sprejetim poslovnim načrtom agencije, tudi če pogodba ni sklenjena. To določilo se je sicer v zakonu znašlo na pobudo poslancev stranke SMC. Za pojasnilo smo se obrnili na Ukom, a do zaključka redakcije od njih, kot STA, tudi mi nismo prejeli odgovora.

Izjava

Veselinović opozarja, da gre za sistematičen način izčrpavanja STA, ki sicer meni, da obstajajo pravna sredstva, po katerih lahko poseže, če bi vladni odločevalci nadaljevali z neizplačevanjem dejavnosti javne službe.

Izjava

Zakaj se stranka SDS, njen predsednik in njeni ministri še naprej obnašajo, kot da so še kar v opoziciji?
 / 15. 4. 2020
Najbrž ne povsem brez naključja se je v zadnjih tednih na spletu pojavila nova, tako imenovana “Nacionalna tiskovna agencija”. Njen glavni urednik je Aleš Ernecl, član največje vladajoče stranke, tudi občasni kolumnist portala Nova24. Kot so napovedali na svoji spletni strani, želi NTA "ne samo zamenjati ugrabljeno STA, temveč postati nacionalna tiskovna agencija globalnih razsežnosti".

Kot nam je odgovoril Milosavljević, je, citiramo: “NTA kvazinacionalna tiskovna agencija, saj po sami strukturi ustanoviteljev kaže, da je to politično propagandni projekt. Gre za propagandni manever, da se ustvari pritisk na STA in dejanski poskus posameznikov, ki vidijo priložnost, da bo država odvzela denar RTV in ga dala določenim medijem.” 

Veselinović pove, da se o omenjeni agenciji ve premalo, da bi se o njej lahko sodilo. Poudari pa, da so pri NTA že v prvih svojih objavah očrnili dejavnost STA, ki je pomembna za vso medijsko ponudbo. Veselinović poudari, da je STA verodostojna članica Evropske zveze tiskovnih agencij in v evropski medijski krajini uživa podporo.

Izjava

Kljub trenutno težkemu položaju STA svoje obveznosti zaenkrat še izvaja nemoteno, vlada bo pa od zdaj naprej informacije črpala iz drugih virov.

 

OFFsajd je pripravila vajenka Nicol, asistiral je Plaskan.

 

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness