Zadnji naj ugasne program

Aktualno-politična novica
1. 3. 2022 - 17.00
 / OFFsajd

Danes se bomo v OFFsajdu posvetili težavam in programski stiski na Radioteleviziji Sloveniji. Novinarji imajo pod taktirko trenutnega generalnega direktorja Andreja Graha Whatmougha, ki je položaj prevzel aprila lani, težave pri sestavljanju programskih vsebin. Skrbi glede njegovih sposobnosti in izkušenj z vodenjem RTV so se pojavile že ob prevzemu, danes pa so dosegle nove razsežnosti. V zadnjih dneh je javnost in zaposlene najbolj razburil neposredni prenos britanske nacionalne televizije BBC na drugem programu RTV. Programski svet, v katerem se je pred enim mesecem zamenjalo 21 od 29 svetnikov, je trenutno v sporu z vodstvom zunanjepolitične redakcije, ki svetu očita nesposobnost in namerno ignoriranje njegovih pozivov glede zunanjepolitičnih oddaj na RTV. Več o sporu na RTV nam je povedala Helena Milinkovič, predsednica Sindikata novinarjev RTV Slovenija.

Izjava

Funkcijo direktorja televizije ne opravlja izvoljeni direktor, temveč vršilec dolžnosti Valentin Areh. Poraja se vprašanje, do kod lahko vodstvo RTV vleče funkcijo vršilca dolžnosti in kdaj bo zavod prisiljen izglasovati stalnega direktorja. Milinkovič.

Izjava

areh
Programski načrt, made by Valentin Areh
 / 30. 11. 2021
Včeraj je na pobudo generalnega direktorja Whatmougha programski svet pod vodstvom Petra Gregorčiča objavil razpis za položaj generalnega direktorja. Poteza je dokaj nenavadna glede na to, da Whatmough trenutno opravlja prvo leto svojega štiriletnega mandata. Na seji programskega sveta je pravnik Jani Soršak potezo označil kot popolnoma normalno, saj naj bi se podobne poteze pogosto pojavljale v gospodarskih družbah. Direktor pravi, da se je za to odločil, ker želi, da se o njegovem mandatu izreče nov programski svet, ki ima pretežno nove člane. Potezo komentira voditelj oddaje Odmevi, Igor E. Bergant.

Izjava

Na nepravilnosti pri objavi razpisa so se odzvali v Društvu novinarjev Slovenije. Odziv povzame generalna sekretarka Špela Stare.

Izjava

Problematika se kaže tudi v delu in izkušnjah Whatmougha, ki je pred prevzetjem funkcije generalnega direktorja opravljal funkcijo predsednika nadzornega sveta RTV. Eden izmed pogojev za kandidaturo na razpisu je bilo upravljanje večje družbe za obdobje vsaj treh let, česar pa Whatmough po mnenju zaposlenih ob imenovanju ni izpolnjeval. V novem razpisu pa pogoj o delovnih izkušnjah ni več obvezen niti ni naveden kot priporočilo. RTV je zaradi tega v pravnem sporu s protikandidatom in predhodnikom Whatmougha Igorjem Kaduncem, ki Whatmoughovo vodenje izpodbija ravno na podlagi tega argumenta, nam pojasni član programskega sveta Zdravko Splichal.

Izjava

whatmough
Generalni direktor RTV poročal programskemu svetu
 / 22. 6. 2021
Delovanje televizije je Whatmough prepustil Arehu. Ta je v vse hujšem sporu z novinarji, predvsem zunanjepolitične redakcije informativnega programa, ki je med drugim Areha pozvala k odstopu. V odprtem pismu direktorju televizije očitajo, da je s svojim delom omogočil nižanje standardov, ki jih predvideva pravilnik o profesionalnih standardih RTV. Edina ekskluzivna zunanjepolitična oddaja Globus je bila tako ukinjena. Včeraj je podobna usoda doletela tudi oddajo Studio City, ki je vsebovala prispevek o trenutnem dogajanju v Ukrajini. Jabolko spora leži v uredniški politiki, ki se je namesto za poročanje o krizi odločila za predvajanje BBC-jevih poročil na drugem programu nacionalne televizije.

Predsednik sveta Peter Gregorčič je v odprtem pismu izrazil »nezadovoljstvo gledalcev«, ki naj bi nanj naslovili pritožbe glede poročanja o ukrajinskem konfliktu. V pismu izpostavi navidezno nesposobnost javnega zavod pri poročanju o večjih zunanjepolitičnih dogodkih. Krivdo za to pa naprti ustvarjalcem na RTV-ju in dopisnikom, ki se na poročanje niso primerno odzvali. Naši sogovorci menijo, da so kritike programskega sveta neupravičene in nekorektne. Več pove Bergant.

Izjava

Programsko politiko so komentirali tudi v Društvu novinarjev Slovenije. Stare.

Izjava

Kaj v prvi vrsti sporočajo javno objavljene »medijske analize« Urada vlade za komuniciranje
 / 12. 1. 2022
Gregorčič je poudaril, da bi se RTV morala, kot je v preteklosti večkrat povedal Areh, zgledovati po tujih državnih televizijah, kot so avstrijska ORF, nemška ZDF in angleška BBC. Po dvournem prenosu BBC-jevega dnevnika na drugem programu so se mnogi spraševali, ali direktor tega sodelovanja ni vzel preveč dobesedno. Milinkovič.

Izjava

Dogajanje na RTV spremljajo tudi pri Sindikatu novinarjev RTV, ki se še odločajo o morebitnem pristopu k stavki uslužbencev javnega sektorja, nam pojasni Milinkovič. 

Izjava

A kljub zagotovilom sindikata, da bo podpore za stavko dovolj, popolnega poenotenja glede stavke med novinarji RTV ni. Bergant meni, da stavka ni edini način, kako doseči dogovor.

Izjava

Programske in vodstvene težave na RTV vzbujajo zaskrbljenost in znižujejo ugled ustanovi, katere kakovostna programska vsebina je krojila slovensko medijsko krajino že desetletja. Milinkovič doda, da se kljub pritiskom vodstva ne bodo pustili motiti in da bodo nadaljevali s kakovostnim poročanjem. Kot pravi stari pregovor; delo je glasnejše od besed.

Izjava

 

ODPOVED: Od zunaj je spor spremljal vajenec Beno, pod prste je gledal Premrov.

 

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness