Gozdni paparaci

21. 11. 2019 - 7.05

V dobi kritičnega upadanja biodiverzitete našega planeta so novice o ponovnem odkritju izgubljenih vrst zelo redke. V tokratnem Znanstvenem britoffu se bomo za trenutek preselili v suhe nižinske gozdove južnega Vietnama, ki so dom številnih edinstvenih vrst kopitarjev. Od tu mednarodna raziskovalna skupina prinaša obetavno novico o ponovnem odkritju vietnamskega kančila z latinskim imenom Tragulus versicolor, ki je nedolgo tega imel status izgubljene vrste. Znanstvena skupnost se je bala, da je žival že izumrla, saj o njenem obstoju zadnjih 25 let ni bilo znanega nobenega uradnega zapisa.

Zadnje zabeleženo videnje vrste sega v leto 1990, v njem pa ni natančno podano nahajališče živali. Avtorice in avtorji študije, objavljene v reviji Nature, so se iskalne akcije tako lotili na malo drugačen način. O morebitnih videnjih izrazito majhne srnjadi z značilnim sivim hrbtom so v strukturiranih intervjujih povprašali lokalne lovce in gozdne delavce. Ti so jih peljali do pomembnih lokacij, kjer so raziskovalke in raziskovalci nato nastavili foto pasti, s katerimi so devet mesecev beležili dogajanja v vietnamskem gozdu.

Črni trg z živalmi v Gabonu
 / 19. 2. 2018

Sledilo je veselje, saj so v objektiv prvič uspeli ujeti vietnamskega kančila v njegovem naravnem okolju. S posnetih fotografij je razvidno, da svoja majhna rjavo-sivo obarvana telesa naokrog nosijo na tankih nogah, iz ust pa jim kuka par majhnih, oklom podobnih sekalcev. Slednji samcem najverjetneje služijo pri boju za teritorij in uspešnih strategijah parjenja.

Znanstvena skupina v svoji objavi ne navaja točnega nahajališča najdenih osebkov. Podatki bi namreč lahko prišli na uho tudi divjim lovcem, ki tamkajšnje gozdove vztrajno praznijo z nastavljanjem pasti, posmrtni ostanki ulovljenih živali pa največkrat končajo na črnem trgu z divjimi živalmi.

Podrobno o svetovni trgovini s prostoživečimi kopenskimi vretenčarji
 / 10. 10. 2019

Opisana metoda bi zaradi svoje časovne in stroškovne učinkovitosti ter seveda uspešnosti pri doseganju svojih ciljev lahko pomagala pri odkrivanju drugih izgubljenih vrst. Znanstvenice in znanstveniki upe polagajo v nadaljnje raziskave, ki bodo razkrile podrobnosti načina življenja vietnamskega kančila. Na podlagi teh bo v prihodnosti možno oblikovati tudi ukrepe za ohranitev vrste. Njeno dolgoročno preživetje namreč temelji na izobraževanju lokalnega prebivalstva ter zmanjšanju divjega lova na to najmanjšo vrsto kopitarja na svetu.

Ponovnega odkritja vietnamskega kančila se radosti Laura.