Teleportacija gripe

Ob izbruhu epidemije nalezljive respiratorne bolezni, kot je gripa ali nedolgo tega aktualni SARS, se mnogi poskušajo okužbi izogniti z uporabo zaščitne maske. Toda vse maske ne veljajo za enako učinkovite. Skupina kanadskih raziskovalcev je zato preverjala, ali so nekajkrat dražje zaščitne maske s filtrom resnično boljše kot navadne zaščitne maske.

V Canadian Medical Association Journal so objavili rezultate svoje raziskave. S pregledom večjega števila objavljenih in neobjavljenih študij, opravljenih na zdravstvenih delavcih in delavkah v časovnem razponu od leta 1990 do 2014, so pokazali, da med obema vrstama mask ni pomembnih razlik. Zdravstveni delavci in delavke v Ontariu, Pekingu in Hong Kongu, ki so si obraz zakrivali z zaščitno masko s filtrom, torej niso bili nujno bolje zaščiteni pred okužbo z virusom gripe.

Zaščitna maska s filtrom sicer zaustavi kar 95 odstotkov mikrodelcev. Čeprav je manj prijetna za uporabo, se je v laboratorijskih testih izkazala z manjšim prepuščanjem delcev v primerjavi z navadno zaščitno masko. Kljub temu pa se resnični pogoji dela v zdravstvenem okolju razlikujejo od testnih, zato bodo potrebne večje študije v zdravstvenem okolju. Treba je namreč ugotoviti, ali maske s filtrom resnično pripomorejo k boljši zaščiti pred okužbo ali gre samo za še en zastarel protokol, ki ga lahko mirne duše poenostavimo.

Običajno si pod izrazom teleportacija predstavljamo skrivnosten prenos mase z enega kraja na drugega, ki se po možnosti zgodi v trenutku. Manj fiktivna kvantna teleportacija pa se nanaša na prenos informacije. Pri tej nosilci informacije, na primer atomi, ostanejo na enem mestu. Glede na to, da so kvantni delci med seboj nerazločljivi, pa za njihov prenos dejansko zadošča, da natančno opišemo njihovo stanje, potem pa to informacijo teleportiramo.

Kvantno teleportacijo navadno izvedejo z izkoriščanjem pojava kvantne prepletenosti. Pri tem pojavu sta dva delca povezana tako, da z meritvijo stanja prvega hkrati vplivamo na drugega. Nemški raziskovalni skupini pa je uspelo informacijo teleportirati tudi z uporabo klasične prepletenosti.

Informacijo so fiziki zakodirali v polarizacijo in pot laserskega žarka. Polarizacijo si lahko predstavljamo kot smer, v kateri niha električno polje. Gre torej za koncept iz klasične fizike, ko svetlobo obravnavamo kot elektromagnetno valovanje, ne pa kot kvantne fotone. S pomočjo dveh prizem lahko laserski žarek razdelimo na dva žarka glede na njuno polarizacijo

Razdeljen žarek je potoval po dveh različnih poteh, ki sta predstavljali dve skrajni obliki enega bita informacije, potem pa se je spet združil v enega. Nazadnje je bilo iz oblike ponovno združenega žarka moč sklepati o njegovi polarizaciji in o tem, kako je potoval.

Preden se začnete dreti »Beam me up, Scotty!«, naj vas opomnimo, da gre še vedno le za prenos posameznih bitov informacije. Kljub temu je eksperiment prikazal, da se nekatere čudne pojave iz mikroskopskega sveta dá realizirati tudi brez podrobnega razumevanja kvantne mehanike.

Gripa se je v masko teleportirala Andrei in Junošu.