Umwelt: Dead Eyes Society

Recenzija izdelka
23. 9. 2022 - 19.00

Monnom Black, 2022

 

Francoski producent Umwelt, ustanovitelj založb Rave or Die in New Flash Recordings, je tamkajšnjo elektronsko sceno obogatil z izdajo nove plate Dead Eyes Society, ki je izšla julija letos pod okriljem berlinske založbe Monnom Black. V poznih osemdesetih letih so se plesišča v Franciji pod vplivom angleške glasbene produkcije čedalje bolj polnila. Vsekakor pa je tudi Umwelt pripomogel k širitvi lokalnega elektronskega dogajanja z rednim tresenjem lyonskih tal in s svojo radijsko oddajo Teknoland. Morda nepričakovano pa desetletja kasneje postaja vodilna prav francoska scena s pariško warehouse serialko Possession. Založba Monnom Black je večkrat sodelovala s tem kolektivom zaradi skupne ljubezni do hitrejših in trših ritmov. Francoske serialke so doživele vrhunec v postpandemičnem času, Umwelt pa je v tem turobnem svetu našel navdih za glasbo z nove izdaje Dead Eyes Society.

Plošča je vsebinsko zazrta v zaslepljeni svet, v katerem posameznik pravzaprav ne živi. Vpet v bitko med politiko in mediji je postal le objekt tujih ciljev. Avtorjevemu zvoku daje pečat mešanica čistih analognih zvokov, sintetizatorja in sci-fi elektronske zvočnosti. Umetnik podobno kot na preteklih ploščah tudi na aktualni z devetimi skladbami razširja svoj avantgardni zvok, zvočna krajina pa kljub nenehnemu pospeševanju BPM-konjev ponuja radikalno zvočno mešanico. 

Zvočna popačenost je najbolj opazna v komadih Generation One, Dead Eyes Society in The Lost Dreamer. Čeprav so v skladbah številni elementi elektra in industriala, se ti med seboj barvno skladajo. Vsekakor izstopa tudi komad Captive Universe, v katerem glasbenik modernizira EBM. Raznovrstni spekter avtor začini še s komadoma Brightness Falls From The Air in Conversation In The Dark Water, v katerih kljub umirjenosti fuzije sintetizatorja in podlage brez basa poslušalca ne pusti mirnih nog. Album z distopičnimi melodijami in 4x4 udarci tvori žanrsko vzporednico z berlinskim duom Schwefelgelb in Klangkuenstlerjem. Kljub monotonosti zaradi uporabe podobnih lastnosti Dead Eyes Society v jedru skriva elemente brezkompromisnega techna iz devetdesetih in zgodnjih let novega tisočletja. V komadu Dark Star Renegade poslušalca ob nasičenih in hitrih zvočnih teksturah uspešno zanese v novodobne različice cyber rave kulture.

Umwelt na svoj prepoznavni način poskuša ostati znotraj prevladujočih elektronskih trendov. Glasbeno kilometrino integrira v težnje današnjega trga elektronske glasbene produkcije. Čeprav se glasba z albuma Dead Eyes Society ujema z novim valom hitrega in napadalnega techna, avtor z zvočnimi prepleti hitrega ritma, raztrganega basa in turbulentnega sintetizatorja učinkovito ohranja njeno privlačnost. 

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.