Pozabljena razvojna os

Oddaja
21. 9. 2018 - 17.00

V predsedniški palači v Ljubljani je predsednik Borut Pahor danes sprejel novoizvoljeno vlado. Med njimi je bila tudi nekdanja premierka in sedanja ministrica infrastrukturo Alenka Bratušek. Ta je kakor vsi ministrski kandidati, z izjemo Tugomirja Kodelje, prišla čez sito parlamentarnega odbora in lahko začnemo z delom. Zaslišanju nove ministrice pred matičnim odborom so posebno pozornost namenili na Notranjskem, kjer so čakali omembo Staroda, Jelšan, Kozine ali Ilirske Bistrice, a jo niso dočakali. Navajamo: "Če govorimo o cestni infrastrukturi, za katero je odgovorna država, bo oziroma je že prioriteta prihodnjega mandata tretja razvojna os, predor Karavanke in vsekakor nadaljevanje pospešene obnove in gradnje državnih cest." . S tretjo razvojno osjo bi z avtocesto povezali tudi Koroško, Zasavje, Belo Krajino, načrti o že zdavnaj obljubljeni povezavi med Postojno in Jelšanami na meji s Hrvaško pa očitno ostajajo v predalih.

Luč na koncu tunela za koroško cestno omrežje?
 / 17. 8. 2017

Tu seveda ne gre za osebne preference Alenke Bratušek. Že minula vlada je lokalnim prebivalcem namreč dala vedeti, naj se avtoceste v bližnji prihodnosti ne nadejajo. Nezadovoljstvo so lokalni prebivalci konec prejšnjega tedna izrazili na cestah, ki so jih protestno prečkali in s tem ustavljali vse bolj množičen tovorni promet. Primož Kastelic, podpredsednik iniciative Mirna cesta.

Izjava

Iniciativi na cesti Trst-Reka ali natančenje Krvavi potok-Starod so sledili tudi prebivalci vasi ob cesti Postojna-Jelšane, ki si z njimi delijo usodo. Ana Marija Saftič, udeleženka protesta.

Izjava

Prebivalci so gostega prometa, sploh v poletnih mesecih, vajeni, kar pa jih moti, je vse večja prisotnost tovornega prometa, katerega velika večina je tujega.

Izjava

Hrvaška je avtocesto do mejnega prehoda Jelšane zgradila že pred več kot desetletjem, priključka s slovenske strani pa v kratkem ni pričakovati. Ravno v odkritosti države vidi Danijel Cek, novinar Primorskih novic in prebivalec ene od obcestnih vasi, glavni povod za proteste.

Izjava

Ministrstvo za infrastrukturo in DARS odgovora na to, kdaj se lahko pričakuje avtocestna povezava od Postojne do Hrvaške, nimata, prva pobuda za pripravo Državnega prostorskega načrta na tem območju pa je ministrstvo za promet ministrstvu za okolje in prostor podalo že pred 14-imi leti.

Izjava

Zahteve protestnikov v 13-ih vaseh od Jelšan do Postojne predstavi Saftič.

Izjava

Situacija se je po besedah lokalnega prebivalstva krepko poslabšala od vstopa Hrvaške v Evropsko unijo, kar je naredilo pot do Trsta dosti prehodnejšo.

Izjava

Občanom bo počilo
 / 19. 9. 2018

Kot je že v uvodu oddaje omenil Kastelic iz Društva za varovanje človekovih pravic Mirna cesta, je magnet za tako številne tovornjake finančne narave - vožnja prek Hrvaške v Italijo je pač cenejša kot vožnja po slovenskih avtocestah. Pojasnjuje Cek.

Izjava

Primož Kastelic bi ta problem rešil s cestinenjem regionalne ceste.

Izjava

Cek iz Primorskih novic opozarja, da je ta načrt dosti nerealen, saj bi morali cestnino zaračunavati tudi domačinom in lokalnim tovornjakom.

Izjava

Kastelic kot primer dobre prakse navaja primer ceste pri Trstu, s katere je lokalna oblast tovornjake preusmerila na avtoceste.

Izjava

Cek je tudi do te rešitve skeptičen. Rešitev vidi samo in izključno v avtocesti.

Izjava

Samo mejni prehod Starod naj bi na leto prešlo 300 tisoč tovornih vozil, od tega zgolj 14 tisoč slovenskih.

Izjava

Danijel Cek opozarja, da se tovorni promet vse bolj steka tudi v Vremsko dolino, kjer je tovrstni tranzit prepovedan.

Izjava

Kastelic opozarja, da za rešitev naraščajočega problema ni smiselno čakati na avtocesto. Če država uspešno preusmeri tovorni promet, avtocesta lahko počaka.

Izjava

Ob vsem tem Kastelic poudari še okoljski vidik, ki je velikokrat preslišan zaradi hrupa ceste.

Izjava

O protestih in novi Cvilini iniciativi za ptujsko obvoznico
 / 28. 5. 2018

Zakaj potemtakem avtoceste še vedno ni na vidiku? Na bistrških ulicah se šušlja, da je za vsem skupaj želja po ohranitvi primata Luke Koper, saj bi avtocesta do Jelšan okrepila položaj reškega pristanišča. Do tovrstnih govoric je skeptičen novinar Primorskih novic Danijel Cek. Razloge išče drugod.

Izjava

Saftič in Kastelic potrjujeta pasivnost občin.

Izjava

Odziva občin do konca redakcije nismo dobili.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

Dejansko na Primorskem, ne Notranjskem.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness