Deena Abdelwahed: Khonnar

Recenzija izdelka
8. 12. 2018 - 19.00

InFine Music, 2018

 

Tokrat v Tolpi bumov poslušamo prvenec Khonnar tunizijske producentke in didžejke Deene Abdelwahed, ki zadnje leto ali dve pridno gradi svoj seznam nastopov na čislanih festivalskih odrih, med drugim so pri New York Timesu njen nastop na lanskoletnem festivalu Sonar uvrstili med najboljših deset nastopov festivala. Deena, sicer Tunizijka, je svojih prvih osemnajst let preživela v Katarju, kjer je svoj čas preživljala bodisi v šoli bodisi zdolgočasena doma, nato pa se je s sestro preselila v mesto Tunis. A nobena od obeh držav se ne ponaša s pretirano bogato klubsko sceno. Zato je bil vir njene zabave in informacij predvsem svetovni splet. In ko so naposled le sprostili lokalno vzpostavljene internetne blokade, je Deena končno le prišla v stik z bogastvom glasbenih scen, ki se razvijajo na različnih koncih sveta. Začela je z didžejanjem na DJ programu Traktor, eventuelno pa v programskem okolju Abletonu tudi producirati lastno glasbo.

Naposled je v enem redkih klubov v Tunisu dobila priložnost, dali so ji svobodo, da je en večer v tednu vrtela, kakršnokoli glasbo je želela. Ker pa tamkajšnje občinstvo ni bilo vajeno plesnih muzik, je začela s tematskimi večeri, na katerih je enkrat vrtela kuduro, drugič footwork, spet tretjič UK bass in tako svojo publiko praktično izobraževala o različnih klubskih glasbah sveta. Z naše perspektive se to ne zdi kaj prav posebnega, tudi na Radiu Študent se konec koncev vselej trudimo predstavljati novo glasbo, a v Deeninem primeru je šlo za zelo pogumno početje. Tam, od koder prihaja, se namreč šele v zadnjih letih blago otresajo omejujočih pravil, zaradi katerih ženske še vedno veljajo za manjvredne, homoseksualnost pa je še vedno izpostavljena pregonu zakonodaje. Že samo predvajanje bolj edgy glasbe bi lahko sprožilo tudi nasilne izgrede. A razlog za optimizem nam daje dejstvo, da je Deena v Tunisu uspešno zanetila mini revolucijo, ki je mladim predstavila nove razsežnosti klubske glasbe, predvsem pa to, da so ljudje te glasbe sprejeli, klubske scene pa se v zadnjem času razvijajo tudi v arabskem svetu.

Na svojem Soundcloud profilu je Deena zapisala, da išče  futuristično arabsko klubsko glasbo, v enem od intervjujev pa je povedala tudi, da si svoje glasbe ne predstavlja brez vključenih elementov arabskega izvora. Nemara smo jo Evropejci tudi zato tako pozitivno sprejeli, saj sta njen pristop k ustvarjanju in uporaba elementov, ki še niso zlorabljeni do obisti - ja, tebe gledamo, Rolandov 808 - za tukajšnja ušesa in telesa dobrodošlo sveža. In to ravno v obdobju, ko postajamo naveličani enih in istih vzorcev in ko smo se začeli po novih in vznemirljivih klubskih in dekonstruiranih postklubskih muzikah ozirati v še neraziskanih mladih glasbenih scenah po svetu.

Deena Abdelwahed nas je še pred albumom Khonnar že navdušila z EP-jem Klabb, ki je izšel lani pri francoski založbi Infiné. Na tej kratki plošči je elemente footworka in arabske glasbe združila v nekakšen temačen tehno. Takšno zvočno estetiko do neke mere nadaljuje tudi na prvencu Khonnar, ki je prav tako izšel pri Infiné, za vizualno podobo plošče pa sta tokrat poskrbela nemška fotografinja in vizualna umetnica Judas Companion in tunizijski umetnik, sicer nastanjen v Parizu, Nidhal Chamekh.

Že z EP-jem Klabb je Deena izpostavila nekaj močnih idej, naj tu omenimo le tisto, ki jo izrazi v pesmi z naslovom Ena Essbab, ki v prevodu pomeni zaradi mene in se nanaša na to, kako ljudje v Tuniziji verjamejo, da so geji glavni krivci, ki prinašajo nesrečo. Na plošči Khonnar Deena nadaljuje v duhu kritičnega izpostavljanja krivic spolne neenakosti in homofobije, ki so običajne v krajih njenega izvora. Čeprav Deena pesmi odpoje v tunizijski arabščini, pa že zgolj s kontekstom zvočne podobe albuma hitro začutimo, da v ozadju stoji močna zgodba. Čeprav Khonnar ne obleži kot kamen na tleh duha, je vsaj za ljubitelja malce progresivnejše elektronske godbe to gotovo eden izmed ključnih albumov letošnjega leta.

Deeno Abdelwahed s ploščo Khonnar bomo v nadaljevanju nocojšnje Tolpe bumov poslušali v celoti, naslednjo soboto pa bomo imeli Deeno priložnost uzreti tudi v živo, na Ustanovi v klubu Monokel na Metelkovi.

 

USTANOVA: DEENA ABDELWAHED  15. decembra @ Monokel & Tiffany

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.