VATICAN SHADOW: Live at Decibel 2014

Recenzija izdelka
25. 10. 2014 - 23.59

Spletna izdaja, 2014

 

Ameriški producent Dominick Fernow je v petnajstih letih ustvarjanja pod množico psevdonimov (Prurient, Tortured Hooker, Rainforest Spiritual Enslavement itd.) nabral spoštljiv arzenal noise in »power electronics« izdaj. Njegovi začetki segajo v industrial in EBM-sceno v poznih 90-ih, ki mu je dopuščala, da je sam in pod lastnimi pogoji izdajal svoje prve kasete. Kmalu je ustanovil hiper produktivno noise matico Hospital Productions, kjer je izdal večino materiala svojega najbolj znanega in besno šumečega projekta, Prurient. Premik k zadnja leta vedno bolj obleganemu križišču industrial, noise in techno godb je naznanjal že Prurientov dolgometražec Bermuda Drain iz leta 2011, kjer se je znašlo presenetljivo veliko senzibilnih melodij in porast hipnotične repeticije. Fernow razlog za drugačen zvok svojega glavnega projekta vidi v posledici dveletne turneje z dark wave in synth pop bendom prijatelja Wesleya Eisolda po imenu Cold Cave, kjer je kot pridružen član zadolžen za klaviature. Istega leta je nato iz kadečih se noise ruševin vzniknil nov projekt - Vatican Shadow. 

Teatralizacija podivjanega ameriškega vojaškega stroja navdih za naslove svojih skladb in množice albumov jemlje iz govorov Georgea Busha starejšega (»Tonight Saddam Walks Amidst Ruins«) in z rekontekstualiziranjem časopisnih naslovnic (»Snipers As A Breed Tend To Be Superstitious«). Dolga senca Dominicka Fernowa je v treh letih pod tem imenom nanizala več kot ducat izdaj in nadaljuje s temačnim, a bolj minimalistično neusmiljenim zvokom, ki se naslanja na militantno noise in industrial tradicijo ter preminulega britanskega eksperimentalnega mojstra Muslimgauze, ki je pomembno vplival na serijo sodobnih profiliranih elektrončkarjev, na tem mestu omenimo le Shackletona.

Podobno kot postaja vojna proti terorju vedno bolj klinična, robotizirana in vodena daleč od bojišč, je tudi zvok projekta Vatican Shadow vedno čistejši in izrisuje vse bolj jasno naracijo. S tem sicer izgublja nekaj zloveščega grmenja, a bičanje nadomešča z vztrajnim raziskovanjem mračnih ambientalnih poljan na nakovalu čvrste repeticije, kot to počne na svojem zadnjem dolgometražcu v letu 2013, Remember Your Black Day, del katerega bomo slišali tudi v posnetku njegovega nastopa v živo na festivalu Decibel. Kritika zahodnega imperializma se v izdajah Vatican Shadow redči sorazmerno z njihovo hiper produkcijo, a to je ustaljen proces ustvarjanja večno mutirajočega Dominicka Fernowa. Njegova militantnost pa se ne redči na njegovih vedno bolj pogostih nastopih, kot smo imeli priložnost slišati na razvpitem britanskem festivalu Dimensions v Pulju avgusta letos. Vatican Shadow predhodnikov in ostalih nastopajočih ni odpihnil le z nivojem intenzivnosti, temveč je z grotesknim norenjem in militantnim izzivanjem na odru uspešno zmotil ustaljen ter festivalsko podmazan proces izmenjavanja nastopajočih. Med nastopom je dobesedno prestopil mejo med sterilnim DJ odrom in publiko, od katere je med bratenjem in spastičnimi napadi zahteval metanje (pre)drage pijače na oder, medtem ko je nadiral in odganjal zaskrbljene tehnike med preizkušanjem infrastrukture. Fernow uživa ob prenašanju napetosti iz noise in industrial estetike v techno, zato mu določene nerodne prehode po slišanem in glede na minimalizem opreme na odru težko zamerimo. Nastop Vatican Shadow se po pričakovanjih ne ozira na tehnikalije, mehkobna prelivanja skladb in natančno ujemanje tempa temveč stavi na svinčeno in paranoidno atmosfero podloženo s stopnjevanjem tekstur nižjih frekvenc, ki vztrajno tepežkajo poslušalce. Za bolj spoliran, skoraj dronovski zvok projekta Vatican Shadow, je zaslužen tudi bivši član kolektiva Sandwell District, Silent Servant, ki je na Hospital Productions pred dvema letoma izdal usnjeni dark wave/techno LP prvenec Negative Fascination. Ne čudi niti, da se je Fernow spajdašil s še enim nekdanjim članom Sandwell Districta, someščanom Daveom Sumnerjem aka Functionom, s katerim sta ravnokar izdala album Games Have Rules, nekakšno zasanjano posvetilo New Yorku. Čakamo le še na kolaboracijo z glavnim oficirjem Sandwell Districta in techno podtalja, Regisem. Do takrat pa se predajmo vonju smodnika in zvoku vojnih bobnov. V RŠ koncertu bomo poslušali nastop Vatican Shadow na festivalu Decibel v Seattlu septembra letos.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.