Belgrado + Parnepar @ Klub Gromka

Recenzija dogodka
17. 5. 2023 - 14.00

Klub Gromka, Ljubljana, 12. 5. 2023

 

Na siv deževen večer dvanajstega maja je v prostore kluba Gromka na Metelkovi ponovno vabil spektakel iz glasbenega podtalja. Na tokratnem dogodku sta se v organizaciji kolektivov R.A.F.A.L in Darkland odvila dva nastopa, križišče turnej dveh zanimivejših zasedb, ki preko pristopa ustvari sam oživljata duh postpunka in umetniških iztočnic tega gibanja. V goste sta prišli zagrebška zasedba Parnepar in prvič v Slovenijo tudi precej znana barcelonska zasedba Belgrado.

Druga izdaja zagrebških postpunkerjev
 / 29. 7. 2020

Oder Gromke je bil sprva pripravljen na zasedo zagrebških Parnepar, ki so zaključevali turnejo po Balkanu. Skupina, ki glasbo ustvarja od leta 2017, se je v preteklosti že predstavila na odru ljubljanske Gromke. Člani benda so znova priklicali čar zgodnje alternativne jugo rock scene, ki so jo svojčas med drugim predstavljali tudi srbski Šarlo Akrobata in Dobri Isak. Glasba skupine Parnepar na trenutke obenem spominja tudi na zagrebške zasedbe, ki so ustvarjale v mestnem podtalju zadnjega desetletja socializma, denimo na Pingvinovo potpalublje in bolj prepoznavne Haustor. Temu črpanju vplivov Parnepar dodajajo edinstven artističen in skoraj avantgarden pridih v pisanju skladb, kar jih v aktualnem evropskem glasbenem podtalju razločuje in jim omogoča obisk številnih prizorišč po celini. 

Za razliko od studijskih posnetkov skladb je bila koncertna izvedba primerno agresivnejša, pri čemer je izstopal performans vokalista Marka Jusupa in basistke Anamarije Rončević, ki je prispevala glas nekaterim komadom. Nakopičeni material iz diskografije je zasedba Parnepar na številne trenutke spletla v navidezno daljše kompozicije s skoraj neopaznimi prehodi in z njimi konsistentno polnila postopoma energičen show. S preklopom na vsebino z njihovega prvega albuma Kako, molim? iz leta 2018 so priklicali surovejši punkovski stil izvedbe in prebudili do zdaj le kimajoče občinstvo. Ob koncu so dvignili ves prah v prostoru in v ozračju pustili precej napetosti v pričakovanju na nastop benda Belgrado, ki je predstavljal novoizdano ploščo Intra Apogeum.

Zasedba Belgrado več kot deset let deluje in ustvarja v španskem velemestu Barcelona kljub dejstvu, da nihče od članov ni tamkajšnji rodni domačin. Križanje njihovih poti v tem mestu jih je privedlo do ustvarjanja v skupini, ki je postpunk sceno z novim temnim in hladnim valom ter s kančkom gotske estetike zaznamovala kmalu po prihodu nanjo. Prepoznavnost so na alternativnejši punk sceni dobili predvsem z izdajama Siglo XXI iz leta 2013 in Obraz iz leta 2016. V celotni diskografiji zasedbe je verjetno najbolj očiten dodatek petje poljske vokalistke Patrycje Proniewske, ki vselej poje v svojem maternem jeziku, s katerim v kombinaciji s stilom glasbe med drugim odobrava zapuščino poljskega hladnega vala, ki se je razširil predvsem med bivšimi punk bendi proti koncu osemdesetih let na Poljskem. 

Intra apogeum króluje nade mną
 / 12. 5. 2023

Novi album Intra Apogeum, ki je izšel slab mesec pred koncertom in smo ga nedavno pokomentirali tudi v Tolpi bumov, predstavlja manjši preskok v inštrumentaciji. Mastno distorzijo kitare sta nadomestila večja prisotnost tako sintetizatorjev kot bobenmašine, so pa glasbeniki ohranili stil komponiranja skladb. Ob izdaji albuma se je v sklopu evropske turneje zvrstil tudi koncert v klubu Gromka, prvi nastop skupine Belgrado pri nas, Gromka pa je verjetno tudi najprimernejše mesto za ta uvod.

V trenutku, ko se je občinstvo zbralo pred odrom, je zasedba s skromno osvetljenega odra začela svojo snov čarati s spusti po valovih elektronike, ki sta jih zgradili ritmična bobenmašina in električni sintetizator. Te valove je dodatno izoblikoval basist skupine Belgrado, Anglež Louis Harding. V uvodu v nastop je bila vokalistka Proniewska obdana z odrsko svetlobo, ki je občinstvu prepustila pogled na temačen obris njenega telesa. Previdno je zvok glasbe pričela izražati s fluidnimi plesnimi gibi, ki so v kombinaciji s črnimi bleščečimi oblačili prevzeli pozornost. S tem je Proniewska občinstvo privabila, da se je vedno bolj prepustilo precej plesnim ritmom glasbe, četudi so bili ti obdani z melanholično melodijo čiste električne kitare. 

Proti izteku dogodka, ko je Proniewska že naslovila zaključek, je občinstvo kot vedno izrazilo željo za nadaljevanje, predvsem pa za zaključek z izvedbo komada z njihovih starejših izdaj. Belgrado so nato po spontani odločitvi zaigrali še dva komada prav s prejšnjih albumov, ki so jima primerno dodali tudi zvočno snov, značilno za bolj z elektroniko zaznamovano novo ploščo. Enkraten koncert so nato dovršeno zaključili s hitom iz leta 2013, Jeszcze raz.

Večerno vzdušje, ki so ga Parnepar in Belgrado pričarali v sklopu koncertnega večera, ki sta ga v klubu Gromka pripravila kolektiva R.A.F.A.L. in Darkland, je občinstvo pozitivno sprejelo. Šlo je namreč za skorajda enkratno priložnost izkušnje letošnje edicije postpunk spektakla v starem stilu. Takšnega so predstavili predvsem zagrebški Parnepar s preprosto inštrumentalno sestavo, Belgrado pa so tej glasbi dodali protiutež z bolj progresivno inštrumentacijo, polno elektronike in plesno orientiranih ritmov, s katerimi so občinstvu privoščili popoln užitek v glasbi, ki ga je v prvi vrsti podajala pevka skupine. S to zaokrožitvijo petkovega koncertnega večera upamo, da bomo v metelkovski Gromki deležni še več tovrstnih dogodkov in vrnitve obeh zasedb v epicenter alternativnega podtalja rock glasbe v Ljubljani.

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness