Kamizdat Rentgen: Netlabel Day & Access Frame – Xenophoby

Recenzija dogodka
27. 7. 2023 - 14.00

Kino Šiška, Ljubljana, 14. 7. 2023

 

Lokalna elektronska založba Kamizdat je tudi letos pripravila koncertni dogodek, ki se vsako leto odvije na mednarodni dan spletnih založb, Netlabel day. Na ta dan, 14. julija, založba sedaj že tradicionalno izda novo »zbirko zvokov« Access Frame. Letošnja kompilacija nosi naslov Xenophoby, izid kompilacije pa je založba znova obeležila v okviru serialke Rentgen, zopet v Kinu Šiška in prek spletnega pretoka.

Po časovnici med oddajo Elektroblef in stanjem založniških praks objavljanja glasbe na spletu
 / 9. 7. 2016

Prvotni namen kompilacij Access Frame je predstavitev še neizdanih del novih in že uveljavljenih lokalnih eksperimentalnih elektronskih in drugih zvočnih umetnic in umetnikov, katerih glasba se giba med ambientalnimi, ritmičnimi, elektroakustičnimi, avantfolkovskimi in nojzerskimi variacijami, ki kljub zvočni raznolikosti sodijo v kategorijo za poslušalstvo zahtevnejših izkušenj. Serialka Access Frame poleg same kompilacijske platforme služi tudi kot aktivno udejanjanje in podpiranje principov odprte distribucije – vse izdaje so namreč brezplačne, s čimer skuša vzpostaviti »prakso kritičnega mišljenja o dostopu in distribuciji umetnosti«.

V zadnjih letih so za kompilacije, kot sta Access Frame: Colony iz leta 2022 in Access Frame: Monstrosity iz leta 2021, kompozicije cvrli rouge-ah, ala pecula, dvidevat, 08080, Saša Spačal, Shekuza in še več kot ducat drugih glasbenikov. Letos svoje zvočne čarovnije predstavljajo Jaka Berger Brgs, Kikiriki, Lifecutter, Luka Prinčič, Terranigma, Gašper Torkar, Umdhlebi in Zergon. Zdi se, da naslov nove kompilacije, Xenophoby, predstavlja še oprijemljivejši tematski okvir kot predhodnje kompilacije. To se kaže tudi v zasnovi. Sodelujoči umetniki so svoja dela zasnovali na podlagi semplov iz raznovrstnih resničnih ksenofobnih, torej proti tujcem nestrpnih govorov, in na tej osnovi ozvočili vzdušje in emocionalno-politični preplet različnih deležnikov, ki so vpleteni v kulturne, socialne in politične učinke tovrstne retorike. Tudi kuracija kompilacije je doživela nov metodološki pristop. Namesto konvencionalne VA kompilacije oziroma kompilacije različnih izvajalcev, na kateri vsak komad stoji samostojno tako s produkcijskega, mastering in delno tudi s tematskega vidika, nova kompilacija predstavlja eno samo tridesetminutno zvočno datoteko, v kateri se zbrana dela bolj neopazno in organsko pretakajo iz ene kompozicije v drugo. 

Letošnja Kamizdat kompilacija
 / 23. 7. 2022

Predstavitev je potekala v mali dvorani Kina Šiška v sklopu koncertne serialke, na kateri so glasbeniki posredno predstavili novo izdajo, ti dogodki Kamizdatovega Rentgena pa so tako kot digitalna glasba založbe dostopni brezplačno. Posredna predstavitev pa pravimo zato, ker koncertni program ni nujno stoodstotno preslikan z izdanega izdelka. Ta dogodek ni bil izjema – na njem so nastopili v kompilacijo vključeni Luka Prinčič, Gašper Torkar, Umdhlebi in Kikiriki ter beepblip, sicer varovanka založbe Kamizdat, toda njeno delo tokrat ni bilo vključeno na aktualno kompilacijo.

Dogodek je ponudil glasbo med seboj estetsko podobnih umetnikov, ki so se bolj osredotočili na zvočne krajine, ambientalno-mračne atmosfere in predvsem na čustveno evociranje, med njimi pa se je spletla elegantna kontinuiteta. Med nastope so bili zaradi kompleksnih postavitev zvočnih strojev – od modularcev, pedal, efekt mašin do sintetizatorjev in oscilatorjev – umeščeni petminutni premori, vendar ti niso prekinili splošnega vzdušja. Med seti je bilo dovolj razgibanosti, da se koncert ni zlil v eno ponavljajočo se sekvenco. Od Kikiriki in Luke Prinčiča, katerih pristop je bil bolj humoren in neposreden, do sinergičnih atmosferskih potovanj Gašperja Torkarja, bioakustičnih pletenin beepblip in nenazadnje abstrahiranih analognih nojzerskih krajin Umdhlebija. 

Nabor domače raziskovalne elektronike
 / 18. 12. 2021

V dvorani, ki je bila prijetno nezapolnjena, je bilo natančno toliko stolov, kolikor je bilo ljudi, kar je omogočilo udobno pozicijo za meditativna potovanja, vendar pa je statična posedenost občinstva obenem onemogočala celosten odziv na emocionalno močno nabite kompozicije. Včasih se telo kot celota bolje, točneje in tudi bolj smiselno odzove na tovrstne eksperimentalne krajine in nizkofrekvenčne ponavljajoče se sekvence, kot se samo možgani. Ko imamo na voljo le Možgane, lahko zaidemo v preintelektualizacijo ali iskanje osmišljanj, ki nas zamotijo pred ponotranjenjem same izkušnje. 

Za ljubitelje tovrstne muzike je bil cilj dosežen: pet kvalitetnih tridesetminutnih sekvenc raznovrstnih mračnih in meditativnih zvočnih potovanj glasbenikov, ki raziskujejo možnosti zvočnih variacij in kombinacij. Kompilacija Access Frame – Xenophoby bo v bližnji prihodnosti izšla tudi v obliki fizičnih nosilcev, v obliki zvočnega zina, ki mu bo manifestni pripis o migracijah prispeval Miha Božič oziroma N'toko.

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.