Soundšta?

Kulturna ali glasbena novica
23. 3. 2022 - 9.00

Vsem dobro znani TikTok še naprej razprostira svoje lovke po celotnem svetu zabavljaštva. Tokrat so se lotili glasbenega distributerstva in 8. marca predstavili platformo, imenovano SoundOn. Za vse tiste, ki niste seznanjeni s konceptom platform za glasbeno distribuiranje – gre za posrednike, ki za vnaprej določene odstotke zaslužka, letno članarino ali kombinacijo obojega namesto vas posredujejo vašo glasbo pretočnim platformam, kot so Apple Music, Deezer in Spotify.

Ker pa je trg z distributerskimi ponudniki že dodobra zasičen, so se pri TikToku povezali z že obstoječim podjetjem, imenovanim TuneCore in s tem dobili imenik ponudnikov pretočnih predvajanj, ki so pri slednji platformi že na voljo. A zakaj bi se glasbenik oziroma glasbenica odločila za SoundOn? TikTok se je kot platforma kratkih videov hitro izstrelil med največje družabne platforme in ravno ogromna baza uporabnikov je tisto, na kar ciljajo pri TikToku. Čeprav se je s posnetki pojavilo mnogo glasbe, niso pri podjetju nudili nikakršnih uslug, povezanih z glasbeno industrijo. Platforma se je izkazala za pomembno tržno orodje glasbenikov, obenem je mnogo amaterskih ustvarjalcev posredno tudi izstrelila med svetovne zvezde glasbene industrije, vendar je s Soundonom pridobila še dodatno vzpodbudo za glasbenike, da ti svoje delovanje močneje vežejo nanjo.

Kaj pa pomeni prihod SoundOna za malega človeka? Za začetek obljubljajo stoodstotne avtorske tantieme po prvem letu in nato devetdesetodstotne v prihajajočih letih. Za primerjavo, pri TuneCoru je ob nalaganju singla potrebno enkratno plačilo 9 evrov, medtem ko je za nalaganje celotnega albuma potrebno plačilo 26 evrov. Če ste ekstremno ustvarjalno pridni in vam ne zmanjka materiala za nalaganje, je opcija letne članarine seveda ugodnejša. Tu pa se SoundOn in partnerski TuneCore precej razlikujeta. TuneCore se namreč s tem plačilom odpove pravicam za skladbe, medtem ko pri SoundOnu po prvem letu uporabnik začne plačevati desetodstotni delež. Ker poslovna praksa mnogih ponudnikov temelji na letnih članarinah, se ponudba SoundOna zdi mamljiva, vendar se je treba vprašati, ali smo se pripravljeni odreči desetim odstotkom v prihajajočem letu v zameno za nekaj dolarjev.

Na SoundOn bomo morali v Sloveniji še malo počakati, saj je na voljo le v nekaj državah, kjer beležijo največje število uporabnikov TikToka; v Združenih državah, Veliki Britaniji, Braziliji in Indoneziji. Kar se tiče same ponudbe, predstavlja zanimivo izbiro, saj za razliko od bolj uveljavljenih distributerjev v prvem letu nudi brezplačno uporabo platforme. Ob ponudbi pa predstavlja tudi uporabnikom TikToka prijazno izkušnjo, saj lahko nalaganje glasbe poteka tudi z uporabo aplikacije. Nedvomno lahko pričakujemo počasen preboj SoundOna tudi na evropski trg in posledično v Slovenijo, kjer ga bomo lahko preizkusili in iz prve roke ocenili.

+

Hajpanje za poletje z bivšim teksaškim odvetnikom Fennecom

Avtorji: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness