Gletscher: Devout

Recenzija izdelka
11. 2. 2014 - 19.00

Samozaložba, 2014

 

Gletscher je trio glasbenikov, ki je ravnokar v samozaložbi izdal svoj studijski prvenec. Čeprav so uradno švicarski bend, pa pevka in kitaristka Joileah Concepcion prihaja iz Brooklyna, med drugim je igrala v kalifornijskih inštrumentalnih math rockerjih Sleeping People. Ostala dva člana sta Marc Ysenschmid, ki igra bas, ter bobnar Raphael Peter. Skupaj tvorijo inštrumentalno udarnost, ki se nagiba k premišljenim matematičnim vzorcem, nad njimi pa z nežnim, včasih skoraj ezoteričnim vokalom lebdi Joileah Concepcion.

Uvodna pesem Eulenmann je slišati nežno, skoraj akustično in je kontrast preostalemu albumu, ki je zavit v temačnejše odtenke barv. Inštrumenti so združeni v lenobno zvočno sliko, ki gradi svojo izrazno moč na glasno tihem suspenzu. Ti prehodi so večinoma odigrani ostro, zvočni deli pa se skozi pesmi metodično nadgrajujejo, tako da se Gletcscher oziroma album Devout sliši matematično. V nasprotju s tem je vokal Joileah Concepcion bistveno manj zamejen v ostre robove, zato se doseže efekt, kot da je od glasbe odmaknjen. Ob tem kot dodatni inštrument uporabljajo Moog Taurus, kar jim daje mehkejšo in obenem tudi temačno zvočno podobo. Tako Gletscher ustvarjajo preplet dveh svetov, prvi je natančen, glasen in temačen, ki ga tvorijo inštrumenti, drugi pa je nežno eteričen vokal, ki je v kontrastu z nabildano ritmiko in močnimi kitarami. 

Album Devout v veliki meri polnijo inštrumentalni vzorci, ki se počasi dograjujejo in vedno bolj dopolnjujejo začetne nastavke pesmi, kot na primer pri inštrumentalni pesmi December. Znotraj teh nadgrajevanj je slišati grajenje melodije in aranžmajsko razgibanost, tako da so Gletscher kljub kazanju mišic tudi senzibilni in čutni, k čemur v podobni meri prispeva vokal Joileah Concepcion. A dostikrat je njen glas slišati zgolj za odtenek, le toliko, da pesmi doda globljo sliko, v pesmi Owl Man se recimo pojavi na začetku, nato sledi dolg inštrumentalni del, vse do konca, kjer je ponovno za kratek čas slišati vokal. To je tudi koncept, ki se ga skupina poslužuje skozi celoten album, do izraza ponovno pride pri zaključni, več kot osemminutni pesmi Notfall. Pri snemanju albuma Devout, ki je narejen v DIY maniri in se prodaja prek bandcampa, so sodelovali tudi glasbeniki oziroma naveza iz skupine Sleeping People. Tako je v pesmi Empire mogoče slišati Kaseyja Boekholta ter Kensetha Thibideauja, pri snemanju albuma je sodeloval še Rob Crow iz Pinback ter Sleeping People. 

Gletscher in njihov album Devout se nahajata v zvočnem okolju, ki je že raziskan in dobro uhojen. To je svet naštudiranih zvočnih vzorcev, glasnih izbruhov in tihih pričakovanj. Z metodičnim dograjevanjem pesmi pridobivajo dramatičnost, ki je dostikrat podana skozi temačno skrivnostnost.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness