Heimat: Heimat

Recenzija izdelka
12. 6. 2016 - 19.00

Teenage Menopause Records/Kill Shaman, 2016

 

Zanimivi francoski dvojec Heimat se je na sceni pojavil letos. Sestavljata ga dva izstopajoča ustvarjalca, to sta Olivier Demeaux, najbolj znan kot član industrial synthpunk elektronskega alternativnega rock tria Cheveu, in Armelle Oberle, med drugim članica dua The Dreams, ki kombinira no-wave viže z elementi reggaeja in postpunka. Februarja sta pri francoski založbi Teenage Menopause in kalifornijski Kill Shaman Records izdala istoimenski prvenec. Heimat ustvarja glasbo, ki žanrsko ni lahko določljiva, zanjo se je celo pojavila nova oznaka »heretic wave«. Sicer še najbolj spada v eksperimentalno in death kategorijo garažne glasbe in lo-fija.

Malce mračna in otožna, a inovativna in drugačna glasbena stvaritev je začinjena s poganskimi ritmi in na redko natrošenimi synthpopovskimi elementi. Armellin vokal precej odstopa od petja, ki je značilno za večino novodobnih ustvarjalcev. Na prvi posluh bi njen glasovni izraz lahko umestili nekam v sredino 80-ih let prejšnjega stoletja. Lahko bi, denimo, vzpostavljali primerjave z udarnimi vokalistkami, kot sta Siouxsie Sioux in Lydia Lunch.

Ponekod bolj recitativni komadi z živim ritmom, ki spominja na zmešano uro, so repetitivni do prave mere in poživljeni z nenavadnimi zvočnimi sampli. Vokal na albumu igra vodilno vlogo, glasbeno izkušnjo pa zaokrožujejo in izpopolnjujejo napete spremljevalne zvočnosti. Te v določenih segmentih skladb ustvarjajo zanimiv dramatičen suspenz, drugod pa naplavljeno melanholijo prelivajo v ušesom in občutjem prijetno, ritmično zaokroženo celoto. Za ritem skrbijo že kar bojni bobni, občasno pa zvočno sliko bogatijo tudi vzorčena trobila. Ta kombinacija celotnemu albumu vceplja pridih borbenosti, ki poslušalca pahne v prav posebno doživljajsko sfero, še dodatno motivirano tudi s sakralno zvenečimi deli skladb in posrečeno mero atonalnosti.

Melodika desetih komadov s plošče je izvezena iz materialov blagih in manj blagih, tudi eksplicitno darkwaveovskih synthovskih pasaž in vokala veličastnega razpona ter izrazno močnega vzklika. Vanjo je subtilno vpeta nekakšna skrivnostnost, ki kliče k spiritualno zaznamovani interpretaciji, poslušalcu pa zmore pred oči pričarati posebne slike.

Inovativna glasbena mešanica združuje vplive zasedb, v katerih sta glasbenika sodelovala do sedaj, z raznovrstnimi muzikalnimi pridihi iz različnih časovnih obdobij in geografskih leg. Pri Heimat je moč zaznati vplive no-wavea, elektronske glasbe, gothic rocka, art punka in še bi lahko naštevali. Njihov zvok je na trenutke surov in odrezav, skoraj psihotičen, spet drugič pa mil in zasanjan ter poln tragično obarvane pozitive.

Večinoma družbenokritična, vendar tudi razpoloženjska besedila so spisana v nemščini, ki poudarja njihov temačni značaj in je izrazito primerna za konceptualni pristop, ki ga spremljamo s ploščo. Hkrati pa vliva stvaritvi še dodatno moč že zaradi samega dejstva, da je duet francoski, četudi o poreklu vokalistke ni kaj dosti znano. Nekateri naslovi skladb in sama besedila so zgodovinsko in lokalno navdahnjena. Teksti so včasih pripovedni, pogosta je tudi motivika smrti, krvi, misli in umetnosti.

Živobarvno naslovnico, ki prikazuje z okrasjem ovešenega vojaka, posutega z rožami, ki v rokah drži mitraljez, je ustvaril slavni ruski gluhonemi outsiderski umetnik Alexander P. Lobanov. Slika odlično ilustrira vsebino albuma, ki je hkrati kruta, vendar barvita in ušesom prijetna. V glasbi je zaznati nekakšno objokovanje človeštva, njegove zgodovine in ponavljajočih se vzorcev dinamik širše družbe, ki se skozi čas žal nič kaj dosti ne spreminjajo.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.