Planet B: Fiction Prediction

Recenzija izdelka
3. 4. 2024 - 19.00

Three One G, 2024

 

Justin Pearson je na punk sceni dobro znano ime. Z vokalom, basom ali pa kar z obojim ga lahko zasledimo v zasedbah Swing Kids, The Locust, Dead Cross in Retox. Tokrat se bomo posvetili drugi izdaji njegovega izrazito eksperimentalnega projekta, Planet B. Obkrožen s sodelavcem iz benda Sonido de la Frontera, Lukom Henshawom, članom skupine Retox, Kevinom Averyjem, in partnerjem iz Deaf Cluba, Scottom Osmentom, se vrača po več kot petih letih z drugim dolgometražnim albumom, Fiction Prediction.

Standardni zasedbi sta se na plati pridružila še David Scott Stone, član turnejske zasedbe LCD Soundsystem, in pa didžej in producent D-Styles. Poleg njiju se na plošči pojavita še močno pogrešani bobnar skupine The Locust, Gabe Serbian, in član skupine Mamaleek, Eric Alan Livingston.

Ipecac/Three One G, 2017
 / 13. 9. 2017

Verjetno lahko za vse Pearsonove projekte trdimo, da poslušalca potisnejo v nekakšno preobremenjenost, kar je pogosto posledica njegove punkerske usmerjenosti in namerne razgradnje utečenih struktur in norm. Prav to lahko trdimo tudi za drugi dolgometražni album zasedbe Planet B, ki Pearsonovi značilni zvočni paleti ustreza, in sicer na izredno izpiljen način dela.

Zasedba je s pisanjem glasbe pričela v času pandemije, večji del albuma pa je nastal v času najstrožjega zaprtja. Po Pearsonovem mnenju sta na nastanek albuma močno vplivali pomanjkanje človeških stikov in razumevanja ter splošno sovraštvo med ljudmi. Besedila na plati so močno obarvana s tematiko starejših znanstveno-fantastičnih filmov in grozljivk. Plošča v osnovi predstavlja intenzivno zmes elektronike in hardcore punka, čemur zasedba primeša še nekaj hiphopa. Planet B je tako skoval disonanten konglomerat različnih žanrov, ki bi ga lahko primerjali z drznejšimi zasedbami, kot je denimo Death Grips.

Kljub nekonvencionalnemu zvoku je izkušnja poslušanja še vedno dovolj odprta oziroma dostopna. Če uspemo pogledati onkraj agresivne narave inštrumentala, se zlahka ujamemo v intenziven in nalezljiv gruv, ki ga oddaja muzika. To je v veliki meri posledica Pearsonovega sinkopiranega raperskega stila, ki plošči vdahne koherentnost in uspe uravnotežiti inštrumentalno norost v ozadju. Najbolj očitno se to izrazi v komadu Rack More Brains, ki bi se brez izrazito ritmičnega vokala izgubil v elektronskem kaosu. Kot rahel kontrast lahko izpostavimo skladbi Terrible Purpose in Clogged Sync, v katerih prepoznamo bolj standardno zgradbo, stilsko pa se približata hiphopu iz zgodnjih devetdesetih let prejšnjega stoletja.

Šele prvenec nore zasedbe zmutiranega hiphopa iz Sacramenta
 / 31. 5. 2012

Ključno vlogo na albumu odigrajo gostujoči glasbeniki. Skladbam vdihnejo edinstven karakter in preprečijo, da bi album postal kaotična zmes pesmi, ki bi jih težje razločili. V skladbi Clogged Sync tako slišimo disonantno melodijo saksofona, ki komad učinkovito loči od preostalih komadov na albumu. Kontrast abrazivni naravi plate predstavljajo jasni vokali v komadu Terrible Purpose; v podobnem stilu, vendar z morda še bolj izrazitim in nepričakovanim vokalnim vložkom Josie Cotton pa komad Let Me Explain This Again dobi nekoliko prijetnejšo in skoraj melodično energijo.

Za komad The Bouquete se je zasedbi pridružil didžej D-Styles. Kot član zasedbe Invisibl Skratch Piklz je znan predvsem po delu z vinilkami, sloves pa upraviči tudi v tem komadu. Slišimo značilen scratch, sempli pa se tematsko dotaknejo tudi tem, kot je vudu, kar dopolni Pearsonovo besedilo. Unreal Estate ponudi zvoke modularnih sintov Davida Scott Stona, ki v ospredje stopijo predvsem v končnem delu komada. Skladbo zaznamuje nekoliko manj nasičen industrial hiphop beat. Poslušalcu privošči krajši oddih, ki je pred intenzivnim koncem plate več kot dobrodošel. 

Na celotni plati vokal ponudi najoprijemljivejšo točko, da lahko uživamo v preostalih elementih, ki jih ponuja celota. Fiction Prediction ne pooseblja kakšne posebne virtuoznosti, nas pa iz komada v komad vleče čista in iskrena punkovska energija. Čeprav lahko album mestoma deluje kot preizkušnja vzdržljivosti, ne moremo spregledati odličnega pisanja zasedbe in truda, ki ga vložijo v poudarjanje dostopnosti v neomejeni norosti.

 

Oddajo je pripravil vajenec Matevž.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.