Talking 'bout their generation

Mnenje, kolumna ali komentar
17. 6. 2016 - 13.00

Naj se takoj ve – to ni polemika z Gregorjem Tomcem. Polemiziranju je v takem primeru treba reči ne. Če sem malo kontrapokroviteljski: Tomčevi odgovori ne dosegajo koherentnosti, vsebinske zdiferenciranosti in vedenja, ki bi bilo blizu ravni kakšnega komentarja na Radiu Študent ali pa razprave v Rogu. Nekdo, ki ne dela razlik med praksami, ki izhajajo iz Marxa, in tistimi, ki izhajajo iz Foucaulta, ki je bil v Rogu nazadnje leta 2008 in nanj gleda skozi pogled “rockovske kulture”, pač ne more biti kompetenten sogovorec o Rogu. Stopiti v polemiko s takim sogovorcem bi pomenilo znižati nivo svojega diskurza, odstopiti lastno koherentost, se odpovedati nujnim diferenciacijam. To pa bi bilo že pol zmage za nasprotnika.

Pa se vam ne zdi, da imajo v Sloveniji nasploh o stvareh veliko povedati ljudje, ki so glede teh stvari popolnoma nekompetentni? Da nas prevečkrat silijo stopati v polemike z njimi in se potem tehta stališča, ki se jih ne bi smelo, ter se tiste, ki imajo kaj povedati, tunka v povprečje mnenj, zato da se lahko legitimno izreka popolne kikse? Na primer Roman Vodeb je legitimen sogovornik o psihoanalizi, kolegici Katja Perat o vsem in Manca Renko o feminizmu in generaciji, Aleš Primc o značaju homoseksualnih zvez, Miha Mazzini o slovenskem nacionalnem značaju in Bernard Brščič o islamu. Teh ljudi ne gre obsojati – so pač za teme, o katerih govorijo, bolj ali manj nekompetentni (slovenski nacionalni značaj pa sploh ni tema); če so glede na to preveč samozavestni, so zato, ker jih potrjujejo institucije. Zdi se, da vlada neko obratno sorazmerje; večja nekompetentnost prinese več besede.

Tudi Tomc govori o Rogu izjemno samozavestno, z neko samoumevnostjo. Tudi pri njem pa ni najpomembnejše tisto, kar je rekel, ampak perspektiva, iz katere izhaja. In to je perspektiva generacije. V zadnjih dveh letih in pol smo nekateri problem generacije precej obdelali. Kaj je generacijski spopad v Sloveniji? Najpomembnejše, je predvsem videz spopada. Generacijski spopad je najmanj nevaren kvazispopad, katerega funkcija je ustvarjaje videza nekega dogajanja. Na podlagi generacijskih kvazispopadov lahko nepozoren opazovalec pride do zaključka, da čas v Sloveniji teče. Da ni dolgega trajanja in da se redno dogajajo ključne spremembe. Vendar se ključne spremembe ne dogajajo, v vsaki starostni skupini največ govorijo in največ odločajo za določena področja najmanj kompetentni. Lahko bi rekli – ugrabili so nam državo, ampak to bi bilo nezadostno. Ni nobene zarote; prav tako, kot je ugrabljena država, so ugrabljeni tudi nekompetentneži, ki morajo za svoje preživetje ostajati nekompetentni. Velikokrat nas preseneti pogled nazaj in ugotovitev, kako nekdo bodisi ni napredoval v svojih stališčih bodisi so skozi leta še degradirala.

Pri generacijskih bojih gre eksplicitno za to, da se “ubije svoje očete”, to je skratka diskurz, ki se v generacijskih bojih uporablja. Gre za neko logiko družine. Kaj je v ozadju te logike? Načeloma nič, saj se na položajih res menjajo družinski člani ene in druge generacije ter posamezni samotni duhovi. Dejansko gre pogosto za interne družinske spopade, ki se niti ne trudijo preveč legitimirati univerzalnosti, ki jim je pripisana. Smiselnost stališč ni pomembna, pomembno je mesto v družinski hierarhiji. To, kar imenujemo slovenska družba, je razumljeno v okvirih družine. Slovenska družba je v resnici družina, sestavljena iz poddružin in različnih samotnih popotnikov, ki so integrirani v krovno družno. V družinskih relacijah je vse predvidljivo, normalno, da bomo imeli v neki fazi nedoletne najstnike, ki bodo potem postali isti kulturni menedžerji kot mi.

Vendar ne, Rog ni del te logike. Če operiramo s to logiko, se nam zdi, da ga lahko razumemo, tudi če tja ne zahajamo in ne spremljamo, kaj se tam dogaja. V resnici pa se dogajajo dejavnosti, ki so izven; izven mnenj, ki se reproducirajo v Mladini, izven predavanj, ki se ponavljajo na Faksu, izven mišljenja umetnosti, ki se odvije na Akademiji, izven politik, ki so predvidene drugje. V Rogu se tešejo aktivisti in teoretiki, ne samo za pozicijo predvidljivega akademika – ampak ljudje, ki že parajo ustaljene vzorce akademije, ki bodo in že elektrijo politični prostor in ki dajejo upanje, da ni vse družina in da se lahko v mračnih časih (ki se ne nehajo, ampak samo stopnjujejo) na nekoga obrnemo. Nekam umaknemo. Recimo za Rogove barikade.

Gremo še enkrat z Deleuzom; v Rogu ne operira logika družine, temveč prej logika plemena. Rog ni nek “prostor”, temveč prej ne-prostor, v njem pa se premeščajo in razprostorjajo mentalni in dejanski (migrantje) nomadi. V njem ni ojdipovskih prepirov med očki in hčerami, ker ni očkov in hčer in sinov. Ko Zdravko Kobe govori o alternativnih oblikah “družbenosti”, si te oblike konkretno predstavljam skozi to distinkcijo. Rog ni zbor posameznikov, ampak ne-prostor, ki generira produkcijo, ki vznika iz relacij med posamezniki.

Sam bi uporabljal nek drugi pojem generacije. Generacije ne definira starostna pripadnost in družinska relacija. Generacija je pojav, ki v neki sočasnosti generira produkcijo na podlagi povezovanja posameznikov ne glede na njihovo starost. V moji generaciji so lahko štiridesetletniki in tudi najstniki. Otroci bogatašev, pripadniki srednjega razreda ali pa reveži. Generacija potrebuje ta ne-prostor. Ker ga ni mogoče razparcelirat v okviru družinske logike, ga ni mogoče razumeti s tu res vulgarnimi sociologizmi, ki so vedno vulgarni toliko, kolikor niso aplikabilni (in ne kolikor so), v tem primeru na Rog - kolikor se na Rogu razbije vsakršna njihova notranja logika. Bolj kot se razbija, bolj kot so odgovori nesmiselni, bolj si želijo ujeti smisel, daljše je blebetanje – daljši je intervju s Tomcem.

Ponovimo še enkrat: dol z očki, a tudi s hčerami in sinovi, dol z glasovi generacije, dol s povprečji mnenj! Itd. Naj blebečejo. Vendar ne za nas. In naj si nikakor ne mislijo, da je ta prispevek spopad pripadnika mlajše generacije s pripadnikom starejše. Ne gre za spopad, samo za poudarjanje demarkacijske črte, ki je že prisotna in bolj kompetentnim že očitna, vendar jo je treba iz političnih razlogov poudariti tudi navzven.

Aktualno-politične oznake: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Samo hrabro

Bravo

Zakaj naj slov. nacionalni karakter ne bi bil tema? Tema je lahko tudi fukanje zajcev. Problem je, da slov. blogerji, komentatorji, krojilci javnega mnenja ipd. v svoja besedila stresajo puhlice, stereotipe in lastne predsodke. Mazzini naj se drži scenaristike in romanopisja.

Vedno se ne strinjava, ampak za tole si zaslužiš pivo/pijačo po izbiri Muanis! ;)

arizona ledeni čaj bo, na kšnem špilu!

Kobetov komentar ni slab, ampak Muanisov odziv mi je dosti boljši, ker je deskriptiven in lepše pokaže, zakaj je treba zagovarjati/braniti Rog. Še takih, Muanis.

Deleuze over Kant!

Zakaj Veliki Vojnović v Objektivu ne napiše iskreno:

Rog mi gre na kurac, ker se tam zbirajo igličarji in listavci in ker tam nikoli ne slišiš We are the champions ...

Prav dosadni ste že s tem Rogom.

Tale Rog je središče vesolja. Ne-prostor plemenskih srečanj kjer se kujejo bodoče legende slovenskega javnega diskurza kjer je mnenje vseh razen pesnikov "krnekajvščina". Rog je vse. V Rogu se je dejansko že vse zgodilo, vse. Obkrožen s primitivnimi bipodi "slovenci" živečimi v "družinah" (wtf je to lol), je Rog primer svetle prihodnosti, plemensk urejen nam kaže kam. Prostor mentalnih nomadov.

Z Rogom v prihodnost. V propadajoči stavbi smrdeči vlažni zatohli se kuje prihodnost vseh nas.

"To, kar imenujemo slovenska družba, je razumljeno v okvirih družine." Tako, bravo. Točno to. Slovenci smo ena mala družina, mala terasa, mali špricer, malo laško, ja, bravo Muanis. Bravo Muanis, ti si zmagal igro. Trobi še naprej v "slovenceljstvo", ja bravo Muanis. Neverjetno besedilo, neverjetno.

Ja bogi Falk le od česa si tako travmatiziran? A te kdo proti tvoji volji vleče v center vesolja?

Niti najmanj.

Opazujem vaše samovšečje; vašo prepričanost v nekakšen "nadobstoj" in "nadsmisel" tega kar delate; vaše diskreditacije vseh, ki ne razmišljajo enako kot vi; vaše teoretično nakladanje; vaše neskončno pravdanje s svetom ki ne bo nikoli sprejel vaših percepcij saj s tem razvrednoti vse čemur daje vrednost; vašo samozadostnost; vašo neodgovornost; vašo nezrelost; vašo infantilnost; vaš aroganten odnos do okolice in drugače misleših; vašo nepripravljenost razumeti ...

... in se vprašam, če sem bil tudi sam kdaj podobno neumen ali del podobno smešne scene.

Če je to "moderna levica" nič čudnega, da je v popolni marginali. To nakladanje ne prepriča nikogar. S tem ne moreš nagovoriti nikogar razen že verujočih. Bullshit.

Falk, nekaj te že mora gnat oziroma preganjat če se neumorno ukvarjaš z zate navadnim bulšitom.

Seveda. Fascinira me ta "bullshit", opazujem v kakšne globeli samovšečnega nonsensa smo padli in padamo.

Aha, analna faza, logično, seveda.

Ad Falk:

Nisem hotel govoriti o Muanisu, sem pa nakazal, da me je njegov odgovor bolj prepričal kot Vojnovićev. Nisem Muanisov fen, včasih sva na nasprotnih bregovih in se ne strinjava. In ne, nisem levičar.

Toda ali si si prebral Vojnovićev pogled na Rog v Dnevniku? Iz letala se vidi, da je Rog izven njegovega horizonta dojemanja. Njega bolj mučijo vrtički in razpadajoči piknik placi za Savo, ki so se spremenili v parkirišča. To je njegova skrb. Zganjanje nekakšne jugonostalgije (v slabem smislu) - Janković bi se takoj podpisal pod takšen tekst. Toliko o njegovem intelektualnem habitusu ...

Spoštovani Falk,

do pojma slovenceljni imam odpor, kakor tudi do vseh ostalih rasizmov. Od tovrstnih rasizmov se seveda tudi distanciram v članku, ko se distanciram od prispevkov Mazzinija.

Kaj je mišljeno z družino, je razloženo v članku.

Ni mnenje vseh krnekajvščina, zaenkrat to drži za v članku omenjene.

In seveda ne gre za prepričevanje nikogar, saj se od prepričevanja implicitno distanciram že v prvem odstavku.

Lep dan,
jst

Super tekst.

Vse se spreminja, le Manca in Katja v Muanisovih tekstih ostajata. Človek vedno ve, kaj pričakovati. In to tudi dobi. Hvala.

Spoštovani Anonymous,

res je in tako bo vse dokler se bo vse spreminjalo, le oni dve bosta ostajali z enormnimi nebulozami v headlinih.

Drugače prosim za več priimkov: kakšen Sinanović itd. bi pasal, ker komuniciramo anonimno in se obenem trudimo izgledat kot javnost.

Lep dan,
jst

Škoda, ker kritika z vsakim novim besedilom vedno bolj zveni kot ljubosumje.

Spoštovani Anonymous,

saj tudi je.

Lep dan,
jst

S tem komentarjem je tako,
Kot bi nekomu, ki je argoganten in hecen in vam ni pri srcu,
Vendar ga morate pustiti v comment sectionu,
Potem ko bi izčrpali vsa sredstva
In razložili vse, česar se ne da razložiti,
Rekli,
Da ste ga res upoštevali, le da ima prav.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.