V VINU JE RESNICA

22. 3. 2018 - 7.05

Skupina španskih raziskovalcev in raziskovalk se je v članku, nedavno objavljenem v reviji Journal of Agricultural and Food Chemistry, spraševala o vlogi različnih spojin v rdečem vinu in o njihovem vplivu na bakterije v ustni votlini. Ugotovili so, da spojine, imenovane polifenoli, preprečujejo pritrjevanje povzročiteljev kariesa in parodontalne bolezni na obzobno tkivo.

Parodontalna bolezen je bolezen obzobnih tkiv. Razvije se kot posledica slabe in nepravilne ustne higiene. Na obzobno tkivo se začnejo pritrjevati bakterije, ki tvorijo mehke zobne obloge in se nadalje kopičijo. Če oblog ne odstranimo,  mineralizirajo in tvorijo zobni kamen, v katerem se zadržujejo bakterije. Te bakterije proizvajajo toksine in povzročajo dolgotrajna vnetja dlesni ter napredovanje v parodontalno bolezen, ki v končni fazi vodi do izgube zob.

V opisani raziskavi so se osredotočili na polifenole, ki jih najdemo v rdečem vinu. Za slednje so v preteklosti že ugotovili, da pri uživanju vina v zmernih količinah opravljajo zaščitno vlogo pri boleznih ožilja, sladkorni bolezni, pri nevrodegenerativnih obolenjih in pozitivno vplivajo na delovanje črevesja. Raziskovalce je tokrat zanimal vpliv polifenolov na zdravje ustne votline.

V laboratoriju so izvajali poskuse na človeških celicah obzobnega tkiva in preučevali sposobnost vezave različnih bakterijskih vrst nanje. Ugotovili so, da se je v prisotnosti polifenolnih spojin iz vina zmanjšala sposobnost pritrjevanja bakterij na celice obzobnega tkiva. Zmanjšano sposobnost pritrjevanja so opazili pri bakteriji vrste Streptococcus mutans, ki ima pomembno vlogo pri nastanku kariesa. Podoben učinek so polifenoli imeli tudi na bakterijski vrsti Porphyromonas gingivalis in Fusobacterium nucleatum, ki pripomoreta k razvoju parodontoze.

V dodatnem poskusu so k bakteriji Streptococcus mutans dodali  dobro bakterijo Streptococcus dentisani, ki naj bi zavirala rast slabih bakterij. Ugotovili so, da se v njeni prisotnosti ob dodanih polifenolnih spojinah še dodatno zmanjša vezava škodljivih bakterij na celice obzobnega tkiva.

Človeštvo je torej dobilo še dodatno, tako želeno potrditev, da uživanje vina nima nujno negativnega vpliva. Kljub temu raje ne pozabimo na Paracelzov rek, ki nas je že pred dobrimi 500 leti svaril: “Vse je strup in nič ni neškodljivo, samo odmerek loči zdravilo od strupa.”

K nazdravljanju v zmernih količinah vas spodbuja tudi vajenka Nataša.