Guerilla Toss: Famously Alive

Recenzija izdelka
22. 6. 2022 - 19.00

Sub Pop, 2022

Vznemirljivi časi postajajo vse bolj vznemirljivi, kajne? Mladi meščani Ljubljane se velikokrat sprašujemo, ali je z nami vse v redu, ali se nam res pred očmi sesuva občutljivi in v svoji kompleksnosti nevzdržni sistem živeža, pobeg od katerega se zdi še italijanski mladini iz filma Futura najboljša rešitev. Njihova vizija, ujeta v pričevanjih filma, ne vključuje v žepu prikupne škatlice psihoaktivnih snovi za dnevno dozo miselnega lebdenja, pač pa verjamejo v svet tam zunaj, kjer bi na primer iskali najboljšega trenerja za boks ali pa skrbele za ličila nastopajočih na Superbowlu. Zunanji svet jih vznemirja – in kaj drugega želi človek kot živeti v varnem vznemirjenju? Tehtati življenjske odločitve ob varni finančni opori, tripirati v družbi skrbnega trezneža, streljati sovražne vojake v simulaciji. Varno vznemirjenje nas spremlja na vsakem koraku. 

Ta občutek opisuje tudi Kassie Carlson, sedaj odkrito o nekdanji zlorabi substanc, ki opeva razburkano desetletje Guerilla Toss in njihovo kristalizacijo s ploščo Famously Alive. Nikoli ne bi rekla, da ji bo »dogajal auto-tune«, ali pa, da bo pocukrano prepevala o radostih življenja. A zgodilo se ji je točno to, kar »pokvari« vsakega najstnika in kar strezni vsakega odpadnika v želji po nenehnem ponavljanju: preživela je čas varnega vznemirjenja. Guerilla Toss, ki ga v jedru sestavljajo vokalistka Kassie Carlson, tolkalist Peter Negroponte in kitarist Arian Shafiee, so se s tremi zajebanimi ploščami pri newyorški DFA usidrali v ring progresivnih bendov, okitenimi s petdeset let starimi označevalci. Kakorkoli že rečete temu na novo polakiranemu hudiču od Guerilla Toss, je to muzika, ki razburja še tiste tako težko razburjene in tiste, ki se sprašujejo, kaj je v muziki novega.

Z LSD-jem navdahnjen post punk mišmaš art in kraut rocka, no wava ter synth popa
 / 3. 12. 2018

Kar nas iskreno čudi, ni to, da so se Guerilla Toss z leti in menjavami članov malo ustalili v sodobno kompresiranem zvoku in iz aranžmajev odvzeli kakšno flavtico ali dve. Niti ne to, da so se zdaj »prodali« za še masivnejšo, še bolj razvejano, vseobsegajočo, svetovno znano založbo Sub Pop, saj se jim je po svetovni turneji verjetno vzbudil apetit po njeni ponovitvi. In zakorakati znova v še večjih škorenjcih – tega si želi malone vsak glasbenik. Moti nas to, da je zvočni spekter te zasedbe na novi plošči Famously Alive – ki je, mimogrede, do potankosti spoliran, mestoma maksimiziran, hkrati pa pritlehno dostopnejši še manj zahtevnim poslušalcem – znova občuten kot tako oddaljen, tako nenavaden. Kot da bi z Marsa padel. 

Mogoče je recenzent ujet v lokalno sceno, ma se ne opravičuje za izjavo, da je to muzika, ki si jo poustvarjalci v regiji ne vzamejo za svojo, je ne poustvarjajo. V stilu so skrivnostni odvodi Drone Emojija še nekako usmerjeni v tovrstne strukture občutenja glasnih kitar, efektiranih vokalov in prijetnih ušesnih eksplozij, ma vobče naleti samo na občudovanje, ne pa na poustvaritev in predrugačenje. 

S frustracijami na dlani zapojmo zdaj parolo naslovnega komada, ki se jo Kassie Carlson dere prav po stadionsko: »Stay famous / Famous in your mind / Keep it famous / Famous all the time«. Jebeš, kaj si drugi mislijo o tebi, važno, da se ti počutiš slavno v svoji koži. Slavno, kvalitetno. Ker se ceniš. V naslednjem komadu je še ena ponavljajoča parola »Live exponential«, tako da se človek že res malo vpraša, kaj je z vso to lahkomiselno dobroto – ali album Famously Alive na trenutke ne posnema »ljubavnih drog«. Obdan z veseljem, sočutjem, v uho bijočimi instrumenti, ki zvenijo, ne kot da jih predvajamo iz slušalk, ampak kot da se predvajajo iz naše glave. Zvočna poplava je sperfekcionirana še s salvami skupinskega petja na Wild Fantasy in mešanico elektronske ritem mašine, efektirane kitare in mnoštva dodanih zvokov, katerih izvor, sklepamo, je bodisi računalnik bodisi sintesajzer. Stvari se od opisanih občutkov tekom albuma ne zakomplicirajo kaj bistveno: Famously Alive je plošča olajšanja, krik obstoja in izvitja iz težavnega obdobja, strogo gledano pa fanovski album in take sorte izdelek, ki se bo s pomočjo svežega koproducenta Aba Seifertha razlezel do novih ušes.

Guerilla Toss je v nekakšen užitek poslušati in koncertno doživeti. So zvezde in ostajajo zvezde. In v očeh mnogih se zvezde iskrijo v občudovanju, medtem ko jih redki študirajo in se trudijo razumeti naravo stvari. Žal študioznih vedno primanjkuje.

 

Lyrics by Kassie Carlson
Music by Kassie Carlson, Peter Negroponte, Arian Shafiee 
Produced by Kassie, Peter, Arian
Engineered, mixed, co-produced by Abe Seiferth at Transmitter Park Studios
Mastered by Dan Walker

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness