Ekstremno filmsko

Kulturna ali glasbena novica
3. 1. 2022 - 15.10

Pozdravljeni v prvih Kulturnih novicah leta. Za udeležbo na filmskih pogovorih EkstremnoSlovensko, ki jih organizira Društvo za razvoj filmske kulture Maribor in gosti spletna Baza slovenskih filmov, vam ne bo treba prekiniti postsilvestrskega počitka. Dogodek se je po večletnem gostovanju v Intimnem kinu mariborskega GT22 prestavil na splet. EkstremnoSlovensko je serija projekcij in pogovorov, namenjenih predstavitvi del še neuveljavljenih slovenskih filmskih ustvarjalk in ustvarjalcev. Kuriranje zadnjih edicij je bilo zaupano Ivani Vogrinc Vidali, študentki filmske režije, ki nam je povedala več o izvedbi dogodka:
Izjava

Izbrane režiserje Lano Bregar, Matjaža Jamnika in Luna Sevnika, ki imajo za sabo dve uspešni festivalski leti, predstavi Vogrinc Vidali.
Izjava

Filma Nikar mi ne pobegni in Otava ter dokumentarec Tudi jaz vidim Lane Bregar, diplomantke AGRFT-ja, ki trenutno na severu Finske opravlja produkcijsko prakso, povezuje specifična poetika, tematsko pa se vsi dotikajo izgube. Film Otava je mednarodno premiero doživel na letošnjem Sarajevskem filmskem festivalu in je bil v polfinalnem izboru za študentskega oskarja. Bregar spregovori o svojih načrtih za to leto.
Izjava

Matjaž Jamnik se predstavlja s filmom Nihče ni rekel, da te moram imeti rad, ki prikaže napeto družinsko dinamiko med očetom in odraščajočim sinom. S projektom se je kot prvi slovenski režiser uvrstil v sekcijo Cinefondation filmskega festivala v Cannesu ter prejel domačo univerzitetno Prešernovo nagrado.

Jamnikov dokumentarec Zgodovina zapuščanja nas z mislijo »starost je žalost« neizprosno sooči s kronično bolečino, s katero živita glavni akterki. Film, ki ga je ustvaril pred tremi leti v drugem letniku študija režije na AGRFT-ju, je osredotočen na Jožico Gnidica, ki ob svoji bolezni skrbi še za invalidno mamo. Izbiro zgodbe nam opiše Jamnik sam:
Izjava

Med dopisovanjem z nami je Jamnik podal tudi oris problematike financiranja slovenske filmske produkcije, ki se je dotakneta z Vogrinc Vidali v objavljenem pogovoru, ki spremlja filme. Citiramo: »Slovenska filmska scena je pregovorno precej črnogleda, ko pride do financiranja produkcij. Na neki točki poudarjanje finančne podhranjenosti ni več konstruktivno, ker vzbuja občutek, da se s tem ne da delat, kar je morda še slabše kot dejstvo, da model financiranja filmov pri nas ne zadovoljuje ustvarjalnih kapacitet, ki jih prostor premore.«

Del dogodka je tudi film Igra Luna Sevnika, ki je obiskovalcem lokalnih filmskih festivalov ostal v spominu kot inovativen pogled v virtualno življenje najstnikov s pretresljivim stopnjevanjem zgodbe. Občutek nemoči gledalka z drugimi prisotnimi deli skozi neposredne komentarje na spletnem portalu, na katerem se film odvija. Sevnik je tako za Igro kot za prejšnji kratki film Voyage Voyage prejel nagrado vesna za najboljši študentski film. Voyage Voyage skozi zrnasto črnobelo perspektivo komentira aktualno problematiko begunske krize. Sevnik trenutno končuje študij igrane režije na češki filmski akademiji FAMU. Kot ključni načrt za aktualno leto izpostavi predstavitev najnovejšega filma slovenski javnosti.
Izjava

Za zamudnike portoroškega FSF-ja, francoskega Cannesa in sarajevskega SFF-ja je lahko dogodek EkstremnoSlovensko spletna kurirana festivalska različica, ki jo je mogoče poklikati še do desetega januarja.
 

Filme je gledala vajenka Valerija, za njo je bral Matej.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.