SVILNA POT OD PEKINGA DO MARIBORA

Aktualno-politična novica
21. 12. 2016 - 17.00
 / OFFsajd

Zgodba o prodaji Aerodroma Maribor se razpleta. Delavska hranilnica, ki je pred dvema letoma prevzela upravljanje letališča Edvarda Rusjana, je po poročanju časnika Večer sporočila, da bo Aerodrom Maribor prodala kitajskim investitorjem za 10 milijonov evrov. Investitorji bodo nakup izpeljali preko podjetja SHS Aviation, ki so ga z namenom nakupa slovenske infrastrukture ustanovili marca letos. Delavska hranilnica Aerodroma Maribor ne bo prodala neposredno, ampak preko podjetja Rim projekt, katerega direktor je predsednik Nadzornega odbora mariborske občine Boris Bobek. O prodaji Aerodroma Maribor smo se pogovarjali z novinarjem časnika Večer Matijo Stepišnikom.

Izjava

Delavska hranilnica bo dobila 7 od 10 milijonov evrov denarja, namenjenega za prevzem Aerodroma Maribor. Trije milijoni naj bi ostali v podjetju Rim projekt, ni pa jasno, kako naj bi bili porabljeni.

Izjava

Potek prodaje je torej precej nenavaden. Kitajski investitorji bodo 7 milijonov evrov nakazali, še preden bo jasno, ali bo podjetje Aerodrom Maribor mariborsko letališče na javnem razpisu sploh uspelo dobiti v upravljanje. Podrobnosti prodaje pojasni Stepišnik.

Izjava

Delavska hranilnica bo Aerodrom Maribor prodala preko podjetja Rim projekt, ki ga vodi prvi mariborski nadzornik Boris Bobek. Ozadje podjetja Rim projekt predstavi Stepišnik.

Izjava

Kitajski kapital se sicer hitro širi po Evropi in svetu. Kitajska, ki je v preteklih desetletjih intenzivno vlagala v domačo produkcijo, se sedaj ukvarja z višanjem finančnih donosov. Eden izmed ambicioznejših zunanjih investicijskih planov je tako imenovana strategija 'En pas, ena pot', ki naj bi poustvarila zgodovinsko Svilno pot, trgovsko povezavo med Kitajsko in preostalimi deli Evrazije. Projekt, ki je začel delovati februarja 2014, razpolaga z več kot 60 milijardami ameriških dolarjev kapitala.

V Evropi je Kitajska med drugim kupila grško pristanišče v Pireju, v kratkem naj bi financirala denimo tudi izgradnjo hitrega vlaka med Beogradom in Budimpešto. Tako tovorne kot potniške železniške linije pa naj bi se raztezale od Kitajske vse do Madrida oziroma Belgije. Poročali smo že tudi o najavi Srbije, da bo s pričetkom prihodnjega leta z namenom sprovajanja kitajskih naložb v državi pričela poslovati Narodna banka Kitajske.

Na Večeru ugotavljajo, da je kitajski kapital prisoten tudi v mariborski občini že vse od pričetka županovanja Fištrovca. Večjih rezultatov zaenkrat še ni. Stepišnik:

Izjava

OFFsajd je pripravila veteransko-vajenska naveza Božidar-Igor.

 

Aktualno-politične oznake: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.