KAJ PA PO IZTEKU BREZPLAČNEGA OBDOBJA?

KAJ PA PO IZTEKU BREZPLAČNEGA OBDOBJA?

Oddaja
22. 5. 2020 - 16.00

“Na spletu sem naletela na ponudbo za brezplačnih 15 dni, če vpišem elektronski naslov in telefonsko številko. Končala pa po mnenju portala MojeZnanje, ki je v lasti podjetja Housing Co. d.o.o.  kot njihova dolžnica v višini 240 evrov. In to za pol ure poslušanega tečaja, ki ni niti približno dosegal kvalitete, ki bi jo človek pričakoval od resnega podjetja. Moja krivda po njihovem mnenju je, da se nisem v 15 dneh odjavila, pač pa šele 17. dan. Priznam, res sem pozabila. Ampak zato zahtevati plačilo celotne pogodbene kazni za obdobje celoletne vezave, ki so mi jo naprtili, je v nasprotju z vsemi pravili poslovanja ter v neskladju z Zakonom o varstvu potrošnikov, saj postavljajo nas potrošnike v povsem neenakovreden in podrejen položaj. In zdaj mi grozijo s tožbami, če bom blatila njihovo ime, pošiljajo podcenjujoče odgovore na moje prošnje za prekinitev ‘naročnine’, se ne javljajo na telefon.”

Današnjo oddajo Kaj pa univerza smo začeli s citatom objave uporabnice portala MojeZnanje.si, objavljene na spletnem forumu. Gre le za eno od izmed več sorodnih objav, ki se na forumih pojavljajo v zadnjem obdobju. 

Spletna platforma MojeZnanje.si je del podjetja Housing Co. d.o.o. Po podatkih s spletne strani platforme ta ponuja več kot 500 spletnih tečajev z različnih področij in šteje več kot 25.000 uporabnikov. V času epidemije je e-Študentski Servis objavil oglas portala, v katerem je bilo navedeno, da vsi študentje lahko platformo trideset dni uporabljajo brezplačno. Znanih je več deset primerov študentov, ki so se prijavili in se po izteku 30-dnevnega brezplačnega dostopa pozabili odjaviti. Omenjeni uporabniki so v razponu enega do več tednov po preteku v oglasu navedenega 30-dnevnega brezplačnega koriščenja storitev na elektronski naslov prejeli sporočilo o neplačanem računu. Ugotovili so, da se uporabnik oziroma uporabnica lahko odjavi od plačljive naročnine spletnega izobraževanja, a le v primeru, da poravnajo ceno letne naročnine, ki znaša 239,88 evra. 

Housing Co. d.o.o.  je podjetje, ki je že dalj časa tarča očitkov o zavajanju potrošnikov. Na spletnih forumih se že vsaj leto dni pojavljajo zapisi o brezplačni 15-dnevni uporabi portala, ki se konča z dolžništvom letne naročnine v višini 239,88 evra. Uporabniki forumov navajajo enake težave, kot jih imajo danes nekateri študentje. Tako uporabniki forumov kot študentje opozarjajo na celoletno naročnino kot pogodbeno kazen, na grožnje s tožbami zaradi blatenja imena ter na žaljivo komunikacijo.

Avtorica zapisa, ki smo ga citirali, pove, kako je prišlo do omenjene pogodbene kazni.

Oškodovana uporabnica opozori še na to, da se je smiselno o tovrstnih storitvah in izkušnjah predhodno seznaniti preko internetnih strani in forumov. Poudarja tudi, da se je na forume vredno obrniti v primeru težav. 

Svojo izkušnjo s platformo deli še uporabnica Vida: 

Tudi Vida se je po pomoč obrnila na forume in se tako povezala z drugimi oškodovanimi uporabniki.

Platforma s svojo žaljivo komunikacijo in grožnjami uporabnikom, ki želijo prekiniti naročnino, na te vpliva tudi psihično. Tretja oškodovanka, ki želi ostati anonimna, je zapisala: “Študentje smo v časih, kakršni so, veseli vsakršne možnosti, da brezplačno dobimo kakšne nove kompetence, še posebej, ker se nas na faksu na določene stvari ne pripravi. Ves vesel sprejmeš ponudbo, brez zavedanja, da boš po prekinitvi brezplačnega obdobja vezan za celo leto, če se ne odjaviš pravočasno. Ja, res je, pozabiš. Obžaluješ, da si pozabil, a ne boli, če plačaš 20 evrov, resnično pa te spravi pod stres, ko dobiš obvestilo, da moraš plačati kazen, in to v meri celoletne vezave, torej 240 evrov oziroma v višini še neizdanih računov. Strezne te, ker podjetja zaradi koronakrize nimajo denarja, da bi ti plačala že opravljeno delo, po možnosti starši izgubijo službo in moraš iz svojih prihrankov kriti stroške, potem pa naj plačaš še 240 €.”

Na očitke nezadovoljnih uporabnikov v podjetju Housing Co. d.o.o. oziroma na portalu MojeZnanje.si odgovarjajo, citiramo: “[…] To nas preseneča in žalosti, da je ravno študentska populacija, ki je v povprečju bistveno mlajša od vseh naših uporabnikov tista, ki ne zna poslovati preko interneta oz. brati in upoštevati pravil. Kdor se bo sam poskusil registrirati na portal, bo ugotovil, da je potrebno kup potrditev in strinjanj, da so informacije zelo jasno navedene ter da gre v primeru, ko uporabnik želi zvaliti kakršnokoli krivdo na ponudnika storitev več ali manj za aroganco in površnost.” Konec citata.

Dodajajo še, da, citiramo: “večina teh nekaj procentov uporabnikov sicer tudi v prvem koraku prizna svojo napako, nato pa nadaljuje s poskusom prepričevanja, da naj kršimo splošna pravila, prekličemo njihove obveze ter jih postavimo v privilegiran položaj napram ostalim. Naš portal uporablja več kot 25.000 zadovoljnih uporabnikov, ki bi jih z izjemami in nepravičnimi odjavami pod pogoji, ki jih želijo postavljati stranke, ki se žal niso pravočasno odjavile, postavili v podrejen položaj, kar bi bilo protizakonito.” Konec citata.

Obrnili smo se na e-Študentski Servis, ki je v času epidemije objavil oglas za portal MojeZnanje.si. Saša Praček, vodja marketinške službe, pove, da se je nanje do tega trenutka obrnilo šest študentov.

Nekateri oškodovani študentje so se za pomoč obrnili na Pravno prvo pomoč, iniciativo študentov in študentk ljubljanske Pravne fakultete:

Če je preklic obvez uporabnikom nepravičen oziroma jih s tem postavljajo v privilegiran položaj napram ostalim uporabnikom, se je mogoče vprašati, zakaj so to po podatkih študentskega servisa že omogočili trem uporabnikom. Prav tako se postavljajo vprašanja  o profesionalnosti delovanja platforme. O dogajanju v zvezi s portalom MojeZnanje.si bomo v oddajah redakcije še poročali. 

Na potek brezplačnega obdobja in na to, da ni nič zastonj, opominja vajenka Eva.

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentarji

znanje ni lastnina ampak mora biti kolektivizirano

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness